Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, har en risiko jobb. Har ingen planer og forlate kloden😊 . Men om det noen gang skjer meg noe så vil jeg min mor får alt. Har ikke barn eller ektefelle. Min far lever, men aldri hatt noe med han og gjøre. Kan jo være jeg får barn og ektefelle. Men om ikke vil jeg at bare min mor ska ha det som er. 

Hva må jeg gjøre for at han ikke arver noe fra meg? må jeg skrive testament hos en advokat da ? 

Anonymkode: 1fb27...420

Skrevet

Ja. Da må du sette opp et testamente. Ta kontakt med notarius der du bor. De kan hjelpe deg med å sette det opp, og kan også lagre det. 

Men husk på om livet endrer seg, å oppdatere testamentet. 

Min far glemte det. Det var til fordel for meg, men urettferdig overfor mine halvsøsken. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, har en risiko jobb. Har ingen planer og forlate kloden😊 . Men om det noen gang skjer meg noe så vil jeg min mor får alt. Har ikke barn eller ektefelle. Min far lever, men aldri hatt noe med han og gjøre. Kan jo være jeg får barn og ektefelle. Men om ikke vil jeg at bare min mor ska ha det som er. 

Hva må jeg gjøre for at han ikke arver noe fra meg? må jeg skrive testament hos en advokat da ? 

Anonymkode: 1fb27...420

Det enkelste er å skrive testamente. Betale de få lappene det koster å få en advokat til å sette det opp,,og deponere testamentet i stedets Tingrett.

Anonymkode: 0b8f5...ad6

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det enkelste er å skrive testamente. Betale de få lappene det koster å få en advokat til å sette det opp,,og deponere testamentet i stedets Tingrett.

Anonymkode: 0b8f5...ad6

Hehe, deponere testamentet i stedets Tingrett xD

Skrevet
1 time siden, amativeReflection skrev:

Syntes bare formuleringen var morsom.

839 kroner er stivt for å oppbevare en postit da...

Du skal skrive smått for å kunne skrive et gyldig testament på en post-it :-)

Skrevet (endret)
1 minutt siden, Illuminatum skrev:

Du skal skrive smått for å kunne skrive et gyldig testament på en post-it :-)

"Gi alt jeg eier til søster. Signatur"

Sikkert flere krav, men uansett hvor stort arket er synes jeg det var en stiv pris.

Endret av amativeReflection
Skrevet

Sikkert flere krav, men uansett hvor stort arket er synes jeg det var en stiv pris.

Gjelder dessverre ikke som testament. Selv synes jeg ikke det var dyrt, men det er vel litt off topic? Prisen er for kanskje 50 års oppbevaring

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...