Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Til høsten begynner jeg tredjeåret på sykepleien. Har fra før ca. 183kr/timen i relevant deltidsjobb, men lurer på om jeg kan "kreve" høyere lønn når jeg da begynner i tredje? Vet selvsagt at jeg som sykepleiestudent ikke har krav på å bli lønnet som noe annet enn ufaglært, men det er likevel kultur for dette rundt omkring, så lurte på om det var noen sykepleiere/sykepleiestudenter som eventuelt kunne fortelle hva de hadde i lønn som sisteårsstudent. 

Anonymkode: 86e92...98f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, enten så er du sykepleier eller så er du det ikke. 

Anonymkode: 9bf9a...59e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sisteåret på f.eks psykologi profesjon gjør meg kun til assistent. Så nei, du er assistent til du er utdannet.

Anonymkode: ec225...a3b

AnonymBruker
Skrevet

Er du offentlig ansatt så trenger du ikke spørre om høyere lønn. Da følger du lønnsstigen for ansinitet automatisk. 

Ellers er det aldri dumt eller bortkastet å fagorganisere seg. 

Anonymkode: 16e5f...f32

Skrevet

Du går vel kanskje som fagarbeider? Da skal du lønnes som fagarbeider, det er i hvertfall ganske vanlig i mange kommuner, men det er dessverre opp til hver enkelt kommune om de ønsker å gjøre dette. Men jeg anbefaler deg hvertfall om å ikke gi medisin etc. uten høyere lønn, ofte liker de å bruke billig arbeidskraft i stedetfor å leie inn fagpersonale.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sisteåret på f.eks psykologi profesjon gjør meg kun til assistent. Så nei, du er assistent til du er utdannet.

Anonymkode: ec225...a3b

Dette stemmer ikke. Man kan bli ansatt som sykepleierstudent og få en høyere lønn enn ufaglærte. Dette gjelder også for medisinstudenter før praksis i 5. Jeg ble ansatt som "medisinstudent" da jeg gikk 1. året og startet på et høyere lønnsnivå enn andre ufaglærte. 

Dette varierer imidlertid mellom kommuner og arbeidssteder, så man er ikke garantert det. 

Anonymkode: ea7ef...699

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

At? Jeg fikk beskjed av sjefen om å sende bekreftelse på hvert fullført år så jeg kunne få høyere lønn.

• Liker 2
Skrevet

Fikk 181 kr/t nå helt fram til autorisasjonen var i orden. Så vil ikke tro at du stiger ennå mer i lønn dette studieåret. Jeg gikk da som "faglært" og satt insulin osv. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått mer lønn etter hvert som jeg har bestått ulike eksamener og år :) nå er jeg ferdig med 2. Året - og setter insulin, legger dosetter osv, og har 190kr/t. Sjefen har sagt at jeg får mer når jeg får levert bekreftelse på bestått 4. Semester. Jeg er ansatt som "assistent i pleie", ikke som student, men likevel øker lønna. 

Anonymkode: 47d3d...bcf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...