Solgudinnen Skrevet 24. juni 2017 #1 Skrevet 24. juni 2017 Hei! Har du schäferhund, eller vil skaffe deg en? Den årlige utstillingen er også i år på Maura (Nannestad) Hvis du er interessert er det 21. til 23. juli 2017.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #2 Skrevet 24. juni 2017 Schæferhund er verdens fineste, men utstillinger er bare ett stort tull. En gjeng voksne gærninger som hoier og skriker for å få disse ørene til stå opp. Jeg har hatt flere av den rasen, men de slapp det styret med å stilles ut. De fikk nydelige valper uansett 😊 Anonymkode: af652...3b7 1
Gjest NotNaomi Skrevet 24. juni 2017 #3 Skrevet 24. juni 2017 Var tidligere i not utstillinger. Og ja,alle steder er ikke miljø helt godt. Har vært på flere utstillinger og dyra koser seg stort sett de. Det er også fint sosialt flere steder. Schæfere er fine! Men jeg liker ikke helt det at de altfor ofte er mindre ok mot andre hunder. Ellers verdens morsomste å lære opp og oppdra da de etter min erfaring liker det og lærer fort! Og veldig fine i sin egen flokk.
OnFire Skrevet 24. juni 2017 #4 Skrevet 24. juni 2017 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Schæferhund er verdens fineste, men utstillinger er bare ett stort tull. En gjeng voksne gærninger som hoier og skriker for å få disse ørene til stå opp. Jeg har hatt flere av den rasen, men de slapp det styret med å stilles ut. De fikk nydelige valper uansett 😊 Anonymkode: af652...3b7 Hva slags avlsmål hadde du? Utstillinger er ikke noe tull, i teorien, men i praksis er noen utstillinger bare et onde, som dessverre er tilfelle når det gjelder schäferhunden. Skal man ha schäferhund, må man oppsøke helt andre oppdrettere, som avler fram sunne funksjonelle hunder.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #5 Skrevet 24. juni 2017 Det er mye stygg avl på schæfer, så skulle jeg hatt en slik hadde jeg ALDRI kjøpt en som er etter dagens rasestandard. Før og nå. Sier seg sjøl at de er på tur til å bli totalt ødelagte Anonymkode: 99b1c...f15 6
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #6 Skrevet 25. juni 2017 15 timer siden, OnFire skrev: Hva slags avlsmål hadde du? Utstillinger er ikke noe tull, i teorien, men i praksis er noen utstillinger bare et onde, som dessverre er tilfelle når det gjelder schäferhunden. Skal man ha schäferhund, må man oppsøke helt andre oppdrettere, som avler fram sunne funksjonelle hunder. ....sunne oppdrettere av Schaefere? Lykke til! Anonymkode: 30874...83a 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #7 Skrevet 25. juni 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er mye stygg avl på schæfer, så skulle jeg hatt en slik hadde jeg ALDRI kjøpt en som er etter dagens rasestandard. Før og nå. Sier seg sjøl at de er på tur til å bli totalt ødelagte Anonymkode: 99b1c...f15 Nettopp. Er rett og slett ondskapsfullt å kjøpe Schaefer idag. Skam dere dere som har gjort det!! Anonymkode: 30874...83a 2
Simbyxor Skrevet 25. juni 2017 #8 Skrevet 25. juni 2017 Froskebein er én ting, men mentaliteten... ikke bra. 1
OnFire Skrevet 25. juni 2017 #9 Skrevet 25. juni 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: ....sunne oppdrettere av Schaefere? Lykke til! Anonymkode: 30874...83a Til bruksformål er ikke det så vanskelig. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #10 Skrevet 25. juni 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Nettopp. Er rett og slett ondskapsfullt å kjøpe Schaefer idag. Skam dere dere som har gjort det!! Anonymkode: 30874...83a Det er ikke vanskelig å finne fysisk friske schæfere, mentaliteten derimot begynner eg dessverre å lure på Eg har to schæfere, og trener sammen med en del andre med schæfer, av både bruks og utstillingslinjer, og samtlige schæfere ser ut som den på det øverste bildet lenger opp i tråden. Den eldste min er 12 år gammel, og uforskammet sprek og i flott form. En veldig snill og omgjengelig hund, som faktisk fungerer godt sammen med de aller fleste hunder, uansett hvordan de oppfører seg. Den yngste hunden min har dessverre blitt veldig usikker overfor andre hunder, og løser dette ved å kjefte og forsøke å jage vekk hundene. Dette gjelder flere av schæferne eg trener med, i tillegg til at de har andre mindre heldige mentale egenskaper. Eg syns schæferen er en utrolig flott og allsidig brukshund, men pga den til tider forferdelige mentaliteten skal eg aldri ha schæfer igjen. Anonymkode: 73e9e...8a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå