AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #1 Skrevet 24. juni 2017 Alle sier at man må jobbe for å få venner, hvis ikke får man være fornøyd med de man har om man har noen. Hvorfor tror folk at det er så enkelt? Hadde det vært enkelt, så hadde alle hatt så mange venner de bare ønsket. Jeg er lei av at folk sier at det "bare er å jobbe for det". Man får ikke alt man vil ha av å jobbe for det. Alle og enhver kan ikke havne på landslaget i fotball bare man jobber for det. Anonymkode: fe582...dc2 16
Gjest Springfjær Skrevet 24. juni 2017 #2 Skrevet 24. juni 2017 Det er ekstremt vanskelig å komme inn i en gjeng som allerede er sammensveiset. This i know. Nå har jeg egentlig ganske stort nettverk, noen få men uvurderlige venner og en del som jeg vil kalle bekjente (vi kan godt ta oss en øl hvis vi møtes på puben, men det er ikke typ dype samtaler om oss, mer hverdagslig). nå skal jeg flytte til et nytt sted, så det kan jo bli spennende 😶
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #3 Skrevet 24. juni 2017 Man får kanskje ikke alt man vil av å jobbe for det. Jeg kastet vekk mange tusen på å forbedre karakterene. Jeg skulle inn på psykologi. Jeg innså at veien dit ble for lang. Det er helt greit nå, for jeg har funnet ut hva jeg vil. Men det krever mye arbeid. Hvis ikke dette er nor jeg får til begynner jeg å lure på om vi enkelt og greit er født med skjebner. Anonymkode: b1cc8...293 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #4 Skrevet 24. juni 2017 De aller aller fleste klarer å få seg en venn eller tre dersom man jobber for det. Til sammenligning så er nåløyet til landslaget i fotball mye trangere.... Byr man på seg selv og har en grei sosial kompetanse så klarer man å få seg venner. Kanskje man ikke alltid ender opp med de mest populære eller de som man tenker er de kuleste, men det finnes mye bra folk som gjør gode venner der ute. Man må bare lete og gi vennskap tid. Anonymkode: 42123...4a5 6
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #5 Skrevet 24. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De aller aller fleste klarer å få seg en venn eller tre dersom man jobber for det. Til sammenligning så er nåløyet til landslaget i fotball mye trangere.... Byr man på seg selv og har en grei sosial kompetanse så klarer man å få seg venner. Kanskje man ikke alltid ender opp med de mest populære eller de som man tenker er de kuleste, men det finnes mye bra folk som gjør gode venner der ute. Man må bare lete og gi vennskap tid. Anonymkode: 42123...4a5 Og hvor lenge eksisterer "de kule"? Og hva er de kule? De som er ute og fester hele tiden? Anonymkode: b1cc8...293 4
Thyra Skrevet 24. juni 2017 #6 Skrevet 24. juni 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: De aller aller fleste klarer å få seg en venn eller tre dersom man jobber for det. Til sammenligning så er nåløyet til landslaget i fotball mye trangere.... Byr man på seg selv og har en grei sosial kompetanse så klarer man å få seg venner. Kanskje man ikke alltid ender opp med de mest populære eller de som man tenker er de kuleste, men det finnes mye bra folk som gjør gode venner der ute. Man må bare lete og gi vennskap tid. Anonymkode: 42123...4a5 Hva med dem som ikke har en grei sosial kompetanse? 5
Solivagant Skrevet 25. juni 2017 #7 Skrevet 25. juni 2017 Fordi det er slik for mange. Dessverre finnes det unntak, noe alle ikke forstår. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #8 Skrevet 25. juni 2017 9 timer siden, Thyra skrev: Hva med dem som ikke har en grei sosial kompetanse? Det lurer jeg også på. Jeg er en normal person på alle andre måter. Bra utdannelse og jobb (lederstilling) der jeg får mye skryt. Gift. Barn, som vi får mye positive tilbakemeldinger på fra barnehage/skole. Men jeg har aldri hatt venner. Selv i barnehagen gikk jeg alene. Jeg hadde et par nabojenter som lekte med meg når alle de andre vennene deres var opptatt (stort sett bare i sommerferien), men siden jeg var 10-11 år gammel har jeg hatt 0 venner. Jeg sluttet å ferie bursdagen min da jeg var 10 tilogmed, fordi jeg var sikker på at de andre kom bare fordi foreldrene deres tvang dem. Jeg har aldri blitt mobbet eller aktivt fryst ut heller. Jeg bare mangler NOE som gjør at jeg ikke klarer å få venner. Fortell meg gjerne hva jeg skal jobbe med, siden dette tydeligvis er så lett. Anonymkode: 9f7ee...ab3 9
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #9 Skrevet 25. juni 2017 Jeg har heller ikke dette venne gener tydeligvis. Er ikke stor fan småprating eller sånn overflatisk prat. Jeg kan det bare synes det er grusomt kjedelig og det gir meg svært lite. Er det den jeg må jobbe med? Jeg har hatt noen venner men veldig få beste venner. Ser nå at de jeg var beste venn med meg når jeg var liten er nå folk jeg har veldig lite til felles med nå. Nå er jeg såpass voksen at venner får jeg vel ikke mere . Da å finne venner nå som har noe tilfelles med deg er veldig veldig vanskelig. Anonymkode: bc91c...1f5 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #10 Skrevet 25. juni 2017 Det har nok med medfødt personlighet å gjøre i stor grad. men hva er alternativet til å jobbe med det selv tenker du? At staten skal tildele deg venner? For meg er det enkelt å få venner, og det tror jeg har å gjøre med en kombinasjon av at jeg er genuint interessert både i mange temaer og de fleste mennesker jeg treffer, pluss at jeg byr på meg selv i passe doser. Og ikke minst at jeg er var for om det er en spesiell kjemi tilstede når jeg treffer andre. Å tro at man ikke klan få venner i voksen alder er bare tull, jeg har fått flere bare siste året. Man får selvsagt ikke venner hjemme i egen stue, man må ut av døra og snakke med folk, det er liksom første bud. Åpne øynene for de som er rundt deg, naboer, kolleger, andre foreldre i klassen, noen man deler felles hobby eller interesse med. Anonymkode: 98652...db8 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #11 Skrevet 25. juni 2017 Sliter litt jeg også. Har i flere sammenhenger opplevd utfrysninger i voksen alder. Jeg har kun ca 4 venninner. Men kvalitet er viktigst ikke kvantitet. Anonymkode: 6b4d2...d33
Supernova17 Skrevet 25. juni 2017 #12 Skrevet 25. juni 2017 Folk tror det kanskje fordi de fikk seg venner så lett selv. Og da vet de ikke hvordan det er for andre. 6
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #13 Skrevet 25. juni 2017 Altså jeg vet at det er helt opp til meg. Er ikke andres oppgave å skaffe meg venner men det jeg skulle fram til er. De som lett får venner klarer nok ikke helt å se hvor vanskelig det er for de som sliter. Og jeg tror muligvis at man legger forskjellig betydniger i ordet venner. Jeg blir ikke venn med en jeg har snakket med i en time . Det ville jeg kalle en bekjent En venn er så mye mere. Anonymkode: bc91c...1f5 5
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #14 Skrevet 25. juni 2017 Jeg har flytta masse i mine 25 år og har måttet bli kjent med nye folk hele tiden. Jeg har ikke en stor, fast venninnegjeng, men jeg har noen få venner jeg setter ufattelig pris på. Noen er i nærheten og andre som det tar flere timer å reise til 😊 i tillegg har jeg en samboer som har en stor vennekrets. veldig mange tror at venner er bare noe som kommer løpende, noe du får. Det som er greia er at man må faktisk legge en innsats i det. Ta initiativ til å møtes, være med på sosiale ting, småprate med andre nye via bekjente, for det er faktisk småpratingen som starter er vennskap over tid 😊 det er ihvertfall min erfaring og jeg har flytta mye rundt. For de som sliter med å få seg venner kan det feks være lurt å tenke på: Er du utadvendt og kommer lett i prat med andre folk? Er du opptatt av å diskutere og kverulere om småting, eller kan du innrømme at du tar feil innimellom? Tar du initiativ til å holde kontakt? Arrangerer du selv sosiale sammenkomster? Takker du ofte nei til å bli med på sammenkomster..? Folk slutter å spørre tilslutt også Er du positiv og blid, eller generelt en litt negativ person når det gjelder der meste? Negativitet trekker folk unna fort. Dette er som sagt noen tips jeg tror kan funke, men overhode ingen fasit 😊 Anonymkode: 9777e...655 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #15 Skrevet 25. juni 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har nok med medfødt personlighet å gjøre i stor grad. men hva er alternativet til å jobbe med det selv tenker du? At staten skal tildele deg venner? For meg er det enkelt å få venner, og det tror jeg har å gjøre med en kombinasjon av at jeg er genuint interessert både i mange temaer og de fleste mennesker jeg treffer, pluss at jeg byr på meg selv i passe doser. Og ikke minst at jeg er var for om det er en spesiell kjemi tilstede når jeg treffer andre. Å tro at man ikke klan få venner i voksen alder er bare tull, jeg har fått flere bare siste året. Man får selvsagt ikke venner hjemme i egen stue, man må ut av døra og snakke med folk, det er liksom første bud. Åpne øynene for de som er rundt deg, naboer, kolleger, andre foreldre i klassen, noen man deler felles hobby eller interesse med. Anonymkode: 98652...db8 Spot on👌 Anonymkode: 9777e...655 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #16 Skrevet 25. juni 2017 Jeg er veldig introvert og snakker lite før jeg blir kjent med folk. Lilevel har jeg alltid hatt venner, ikke en stor vennegjeng, men uansett bosted en håndfull gode venner. Jeg vet ikke helt hvorfor folk tar kontakt med meg, samboer mener jeg har en positiv utstråling. Ellers passer jeg alltid på å være blid og positiv. Vennene mine sier det er avslappende å være sammen med meg og at jeg er en person man umiddelbart stoler fullt på. Jeg tror hva man utstråler er svært viktig, man må ikke være utadvendt og sprudlende. Anonymkode: 15aa6...14b 1
NumberSix Skrevet 25. juni 2017 #17 Skrevet 25. juni 2017 (endret) Det er, som mange sier her, ikke nok å ønske å få venner, man må gjøre en innsats selv, og dersom man ikke er en sosial og utadvent person i utgangspunktet så kan det føles vanskelig. Men det er egentlig ikke det. Først og fremst må man komme i kontakt med folk, og vise at man er interessert i andre. Og ja, ofte betyr det å lære seg smalltalk, eller det å stille de riktige spørsmålene og det å vise interesse for andres liv, interesser og personlighet. Folk har en tendens til å bedre like folk som viser interesse for dem. Deretter må man finne arenaer for å møte folk. Det kan være å bli med i en forening, idrett eller hobbygruppe basert på sine interesser. Alternativet er å delta aktivt i grupper på Facebook, relatert til interessen, og så kanskje foreslå et møte for alle i ditt område. Dette har jeg gjort flere ganger, og jeg har blitt kjent med mange på denne måten, og flere av dem ser jeg på som venner. Et annet alternativ er vennegrupper på Facebook eller aktivitetsvenner.no. Her kan du treffe andre som gjerne er i samme situasjon. Det er også mulig å ta det opp med bekjente, og si noe á la "Jeg skulle gjerne blitt kjent med flere folk, kanskje vi kan arrangere fest sammen?" eller "Jeg har vært så opptatt og ikke vært så sosial i det siste, skal vi finne på noe/invitere folk/grille?" Det som imidlertid ikke fungerer er å sitte alene hjemme og sture over at det er vanskelig å få venner. Det krever mye innsats, og du vil møte mange som du ikke klaffer med. Men sånn er det for alle, og man må bare fortsette å ta initiativ. Endret 25. juni 2017 av NumberSix 1
Gjest C.Tramell Skrevet 25. juni 2017 #18 Skrevet 25. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det lurer jeg også på. Jeg er en normal person på alle andre måter. Bra utdannelse og jobb (lederstilling) der jeg får mye skryt. Gift. Barn, som vi får mye positive tilbakemeldinger på fra barnehage/skole. Men jeg har aldri hatt venner. Selv i barnehagen gikk jeg alene. Jeg hadde et par nabojenter som lekte med meg når alle de andre vennene deres var opptatt (stort sett bare i sommerferien), men siden jeg var 10-11 år gammel har jeg hatt 0 venner. Jeg sluttet å ferie bursdagen min da jeg var 10 tilogmed, fordi jeg var sikker på at de andre kom bare fordi foreldrene deres tvang dem. Jeg har aldri blitt mobbet eller aktivt fryst ut heller. Jeg bare mangler NOE som gjør at jeg ikke klarer å få venner. Fortell meg gjerne hva jeg skal jobbe med, siden dette tydeligvis er så lett. Anonymkode: 9f7ee...ab3 Du må jobbe med å finne ut hva som gjør at folk ikke ser en potensiell venn i deg.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #19 Skrevet 25. juni 2017 Ikke være så selvhøytidelig Del noe om deg selv. Hvis du ikke, føler folk at de ikke kjenner deg Finn noen du har kjemi med. Tørr å ta det første steget. inviter dem på middag, film eller en tur i skogen. med mindre du sender seriemorder vibe og du har gjort det ovenfor så får du en venn. eller egentlig har du sådd et frø som en dag kan bli en venn. Skal frøet blomstre så må du vanne regelmessig og gi den kjærlighet. så flere frø Anonymkode: 1a07d...8e8 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #20 Skrevet 25. juni 2017 Ikke alle kan spille på landslaget i fotball nei, men alle kan spille fotball. Man må jobbe med vennskap. Man må småprate med fremmede til dem blir bekjente, så må man pleie bekjentskapet til det blir tettere. Og man må finne noen man matcher litt med. Anonymkode: 5a4bb...405 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå