Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan  foregår innstilling av søkere i det offentlige etter at intervjuene er ferdig? Ringer de den de ønsker å ansette, eller får man brev i posten? Hvor lang tid tar det normalt før de tar avgjørelsen? Og betyr det at man er innstilt som nr 1 at de ønsker deg i jobben, men uten at  betingelser er diskutert? Vi har feks ikke diskutert lønn enda, eller andre betingelser 

Anonymkode: 2c694...a2c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man ringer til den som er innstilt til jobben. Så tar det litt tid før de får laget kontrakt. Så blir kontrakten sendt hjem ti den innstlite, og den innstilte har 14 dager på seg til å signere, eventuelt komme med ønsker om endringer i kontrakten i forhold til lønn etc. 

Anonymkode: b4e04...3bd

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man ringer til den som er innstilt til jobben. Så tar det litt tid før de får laget kontrakt. Så blir kontrakten sendt hjem ti den innstlite, og den innstilte har 14 dager på seg til å signere, eventuelt komme med ønsker om endringer i kontrakten i forhold til lønn etc. 

Og hva hvis lønn ikke har vært diskutert på intervjuene? Dvs jeg ble spurt, men ønsket ikke å diskutere lønn på det tidspunktet 

AnonymBruker
Skrevet
På 24.6.2017 den 11.03, AnonymBruker skrev:

Og hva hvis lønn ikke har vært diskutert på intervjuene? Dvs jeg ble spurt, men ønsket ikke å diskutere lønn på det tidspunktet 

Så kan du komme med en kommentar til den lønnen de har foreslått ut i fra deres beregninger i forhold til stilling, ansiennitet, utdanning etc. Det er ikke alltid man tar opp lønn i et intervju. Hvis de er virkelig interessert i å ansette deg, så har de og med i beregning at du vil komme med lønnsønske når du mottar papirene. Og det er opp til deg å godta tilbudet de kommer med eller ikke. Du kan svare nei, at du ikke har råd til å takke ja til det tilbudet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så kan du komme med en kommentar til den lønnen de har foreslått ut i fra deres beregninger i forhold til stilling, ansiennitet, utdanning etc. Det er ikke alltid man tar opp lønn i et intervju. Hvis de er virkelig interessert i å ansette deg, så har de og med i beregning at du vil komme med lønnsønske når du mottar papirene. Og det er opp til deg å godta tilbudet de kommer med eller ikke. Du kan svare nei, at du ikke har råd til å takke ja til det tilbudet.

Så de kommer antagelig isåfall med et forslag i kontrakten? Håper ikke det ødela for meg at jeg ikke ønsket å diskutere lønn enda 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så de kommer antagelig isåfall med et forslag i kontrakten? Håper ikke det ødela for meg at jeg ikke ønsket å diskutere lønn enda 

Det har absolutt ikke ødelagt for deg. Jeg har sittet på arbeidsgiversiden ved flere ansettelser i det offentlige. Hvis du innstilles som nr 1, betyr det jo at det er deg de vil ha! Du vil få et tilbud i posten, hvor lønn er foreslått. Hvis du ikke er fornøyd, er det nå du må forhandle om lønn! Si at du ønsker et nytt lønnstilbud for at du skal vurdere å takke ja. 

Anonymkode: e2c44...d04

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På Saturday, June 24, 2017 den 11.03, AnonymBruker skrev:

I det offentlige brukes faste lønnsstiger. Lønn er dermed ikke noe man kan forhandle om eller fremsette krav om med mindre man har lan ansinitet og høy utdannelse med spesialkompetanse det er mangelvare på og ønsket i den spesielle kommunen/statsetaten. 

Noen sender snsettelsestilbud pr post/elektronisk, de færreste ringer da det er krav til dokumentasjon på at tilbud er gitt med svarfrist inn x dato.

Anonymkode: 08006...531

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I det offentlige brukes faste lønnsstiger. Lønn er dermed ikke noe man kan forhandle om eller fremsette krav om med mindre man har lan ansinitet og høy utdannelse med spesialkompetanse det er mangelvare på og ønsket i den spesielle kommunen/statsetaten. 

Noen sender snsettelsestilbud pr post/elektronisk, de færreste ringer da det er krav til dokumentasjon på at tilbud er gitt med svarfrist inn x dato.

Anonymkode: 08006...531

Dette varierer fra stilling til stilling og om stillingskoden er i lønnsrammer eller lønnsspenn.

Anonymkode: 8d281...14e

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som vet hvor kjapt de tar avgjørelsen etter intervjuene? Må det ikke gjennom en komité også? Innbiller meg at det kan ta litt tid? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...