Gå til innhold

Er det greit å rakke ned på bloggere her på KG?..

Perle

Anbefalte innlegg

Gjest Varma
På 22. juni 2017 den 1.34, Miss.Whitefox skrev:

Nå nedgraderer du de stort, de er da voksne og tenkende mennesker som har kunnskap til å skape seg en bedrift og merkevare- de vet så absolutt hva de selv bedriver og det hele er ansvarsfraskrivelse. Det er ingen felle de har blitt lurt inn i, det er de som er fellen som forbrukerne blir lurt av.

Dette! Hva er problemet med å være kritisk til noe som hovedsakelig er reklame og en kommersiell kanal?? Det involverer PENGER og ganske store mengder sådan. Hadde man forsvart at et stort reklamebyrå brukte utelukkende barn for å selge inn en vare, men at firma ikke hadde forholdt seg til de lover og regler som gjelder denne typen arbeidskraft? Nei, det hadde man ikke funnet seg i, og store krefter hadde blitt satt i sving for å stoppe dette. Besynderlig nok har reklamebransjen funnet ut at bloggere ikke blir stilt til ansvar på samme måte, og med foreldre som kun ser profitt, står man fritt frem til å bruke mindreårige i reklame. Man står fritt frem til å reklamere for et usunt og kunstig kroppsfokus , hvor bloggere sponses med behandlinger osv...ifølge markedsføringsloven er ikke før/etter bilder lov  når det gjelder kosmetiske inngrep, men ikke noe problem det hvis man bruker en blogger til å reklamere. Så til dere som forsvarer "venninene  " deres: dere er med på opprettholde en industri som jukser og forholder seg til lovverk på en uetisk måte, for å tjene millioner i året må du ofre noe. Det du ofrer kalles integritet, og ingen 1. Millions bil eller 7. Millioners hus kan kamuflere dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, Varma skrev:

Dette! Hva er problemet med å være kritisk til noe som hovedsakelig er reklame og en kommersiell kanal?? Det involverer PENGER og ganske store mengder sådan. Hadde man forsvart at et stort reklamebyrå brukte utelukkende barn for å selge inn en vare, men at firma ikke hadde forholdt seg til de lover og regler som gjelder denne typen arbeidskraft? Nei, det hadde man ikke funnet seg i, og store krefter hadde blitt satt i sving for å stoppe dette. Besynderlig nok har reklamebransjen funnet ut at bloggere ikke blir stilt til ansvar på samme måte, og med foreldre som kun ser profitt, står man fritt frem til å bruke mindreårige i reklame. Man står fritt frem til å reklamere for et usunt og kunstig kroppsfokus , hvor bloggere sponses med behandlinger osv...ifølge markedsføringsloven er ikke før/etter bilder lov  når det gjelder kosmetiske inngrep, men ikke noe problem det hvis man bruker en blogger til å reklamere. Så til dere som forsvarer "venninene  " deres: dere er med på opprettholde en industri som jukser og forholder seg til lovverk på en uetisk måte, for å tjene millioner i året må du ofre noe. Det du ofrer kalles integritet, og ingen 1. Millions bil eller 7. Millioners hus kan kamuflere dette. 

Enig :blomst:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna Nas
6 timer siden, Gjest erdetmulig skrev:

Man tror det ikke før man ser det hvor stygge enkelte kvinner er mot noen de ikke liker. Hvorfie oppføre seg som hodeløse høns mot bloggere som skriver sine innerste tanker på blogg. Kjenner du ikke bloggeren på toppen av alt. DA  mener jeg det ikke hører hjemme noe sted.

Det er jo lov å bruke hodet før man skriver på kommentarfelt. Tenke seg om 3 ganger før du dritet deg ut å hetser ukjente du ikke kjenner fra annet en det du leser på nett.

:ac:

Denne tråden handler om Kg og det som skjer her. Hva som egentlig skjer i kommentarfelt vet jo egentlig ingen andre enn bloggeieren selv, som sitter med full regi.

Bloggerne som får hardest medfart på Kg, er nok langt mer strategiske enn å bruke plass på å dele sitt innerste når oppdragsgiverne står i kø for at de skal publisere reklamebudskap i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Gjest erdetmulig skrev:

Man tror det ikke før man ser det hvor stygge enkelte kvinner er mot noen de ikke liker. Hvorfie oppføre seg som hodeløse høns mot bloggere som skriver sine innerste tanker på blogg. Kjenner du ikke bloggeren på toppen av alt. DA  mener jeg det ikke hører hjemme noe sted.

Det er jo lov å bruke hodet før man skriver på kommentarfelt. Tenke seg om 3 ganger før du dritet deg ut å hetser ukjente du ikke kjenner fra annet en det du leser på nett.

:ac:

Jeg er enig med deg i at mange bloggere får en del stygge og unødvendige kommentarer. Jeg er imidlertid noe usikker på hva slags bloggere du snakker om. Bloggerne som diskuteres her inne er stort sett de kommersielle toppbloggerne, som overhodet ikke "skriver sine innerste tanker". De produserer derimot tekster tilpasset sine aktuelle annonsører, og fifler med markedsføringsloven på daglig basis. De utleverer gjerne privatlivet til sine barn mot betaling og skriver dramatiske overskrifter for å lure folk inn på bloggene (click-baiting). Dersom du tror at disse bloggerne, som håver inn flere millioner i året på reklameavtaler, "bare sitter og skriver sine innerste tanker"; vel da er du veldig naiv. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja på dette forumet er det helt greit å rakke ned på bloggere av enkelte brukere! Det har vi sett mange ganger her. Personlig syns jeg dette ikke er greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lovelulu skrev:

Ja på dette forumet er det helt greit å rakke ned på bloggere av enkelte brukere! Det har vi sett mange ganger her. Personlig syns jeg dette ikke er greit!

Korrigert: på dette forumet er det helt greit å si sin mening, svare på spørsmål eller diskutere emner såfremt man følger reglene. Dette til tross for at noen som leser ytringene kan være svært tynnhudete eller hårsåre. 

Hets mot bloggere er vel det moderatorene er flinkest til å rydde bort. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Havrekjeksen skrev:

Korrigert: på dette forumet er det helt greit å si sin mening, svare på spørsmål eller diskutere emner såfremt man følger reglene. Dette til tross for at noen som leser ytringene kan være svært tynnhudete eller hårsåre. 

Hets mot bloggere er vel det moderatorene er flinkest til å rydde bort. 

Ja moderatorene er flinke. Det var heller ikke de jeg klagde på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Lovelulu skrev:

Du ble spurt om det for noen dager siden men jeg så aldri du kom med er svar. Så jeg prøver igjen. Kan du definere hva du mener med "rakke ned",  "hets" og "mobbing". Jeg har på følelsen at du definerer det veldig annerledes enn de fleste andre så det hadde vært kjekt å få en forståelse for hva du faktisk mener med disse utrykkene.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fine med at moderatorene er flinke til å rydde opp i upassende innlegg er at man som rammet part ikke trenger å gå inn med et motangrep selv. Det ryddes opp i rimelig kjapt. Men med en gang man begynner å rakke ned på andre tilbake og være ufin får man ingen sympati fra min side, da er man virkelig ikke noe bedre selv.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎21‎.‎06‎.‎2017 den 11.25, Poppeloppane skrev:

Ja, det er det faktisk. Så lenge bloggere lever av å utlevere seg selv. Drapstrusler er ikke ok! Leste at mamma til Michelle vil ha privatskole for dattera si. Og privat bhg til barna sine. I tilfelle en pedofil hadde vært innom bloggen og drar innom skolen eller bhg etterpå. Slike utsagn gjør meg provosert. Hva med å legge ned bloggen, skaffe en voksenjobb og slutte utlevere hele barndommen deres på nett?!😫😫😫

Er det mulig ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, dama73 skrev:

Er det mulig ????

Om hva er mulig? Utlevere ungene for hele Norge, være redd for pedofile og deretter fortsette å utlevere de? Ja, tydeligvis er det mulig. Enkelte bloggere legger hodet til hogg og legger opp til diskusjon blant lesere. Løsning: legg ned bloggene deres og skaff dere samfunnsnyttige jobber. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Poppeloppane skrev:

Om hva er mulig? Utlevere ungene for hele Norge, være redd for pedofile og deretter fortsette å utlevere de? Ja, tydeligvis er det mulig. Enkelte bloggere legger hodet til hogg og legger opp til diskusjon blant lesere. Løsning: legg ned bloggene deres og skaff dere samfunnsnyttige jobber. 

Mente dette med pedofile og priv. barnehage / skole altså..... Virker litt merkelig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varma
28 minutter siden, Lovelulu skrev:

Det som ikke er greit, er bloggere som bruker KG som syndebukk så fort de trenger sympati. Laange klageinnlegg hvor de snakker om hets og mobbing av mindreårige. Og fansen biter på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, dama73 skrev:

Mente dette med pedofile og priv. barnehage / skole altså..... Virker litt merkelig.....

Ja, dette sto i en vg rampelys artikkel😊 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Poppeloppane skrev:

Ja, dette sto i en vg rampelys artikkel😊 

Jeg vet hvem hun er, men jeg har ikke lest noe om dette. Høres meget tragisk ut :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En ting er det etiske rundt bloggingen som vi har vært mye inne på, men en annen ting jeg ikke skjønner er hvorfor man vil utsette seg for økt risiko. Spesielt ikke gjøre noe som kan påvirke sikkerheten til eget barn.

Bloggerne legger ut mye av sine verdisaker. Det flashes hjem, biler, smykker og designervesker i 100.000kr+ klassen. Samtidig dokumenterer de bevegelsesmønstre, planer, ferier og dokumenterer hvor de er til enhver tid. Det er ikke vanskelig for suspekte personer i dårlige miljø å gjøre innbrudd og ta for seg. Dette har vi allerede sett konsekvensen av, Kim Kardashian for eksempel. Hadde det ikke vært for all flashing i SoMe hadde hun kanskje vært forskånet for den opplevelsen. 

Dokumentasjonen man gjør blir også sett av andre enn følgere. NAV og politiet bruker SoMe-kanaler for å spane på brukerne sine. Flere navere har vært tatt ved å legge ut instabilder som viser en helt annen virkelighet enn opplysninger som er gitt vedrørende om helse- og livssituasjon. Hvem som helst andre kan bedrive det samme. Advokater? Barnevernet? 

Bilder av voksne og barn blir misbrukt på det mørke nettet av pedofile. Men hva med kidnapping? Det hadde jeg vært livredd for. Man får jo all informasjon om barnet og kan lett fremstå som en familievenn av barnet ved å si de rette tingene. Man vet hva de heter, hvor gamle de er, bursdager, kallenavn, bamsen, hvor de var på ferie forrige uke, at de spiste is på stranda i går og spiste pizza til kvelds. At favorittfargen er lilla og favorittprogrammet er Dora. 

Jeg bare fatter ikke at man vil utsette seg for det. På toppen har man stalkere som utgjør en potensiell fare. Høres kanskje søkt ut, men det er en voldsom tendens i Sverige og det tar nok ikke lang tid før vi ser mer av det her også. 

Jeg skrev før i tråden at man "selger sjela si" om seg selv og barna og en bruker synes jeg dro det langt. Men de gjør jo det!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja alle som har blogg, youtube kanal, instagram, facebook og snap påkaller seg oppmerksomhet. Det er jo derfor vi er på disse sosiale mediene alle sammen. Når det gjelder her på KG er jeg en vanlig bruker som dere andre, og at det er tråder om meg her er det ikke noe jeg kan styre over. Men selvsagt er det bra hvis det gir bloggen min flere lesere. Alle bloggere vil jo ha flest mulig lesere. Ser ikke noe galt i det.

Ikke har jeg kranglet eller kverulert heller, det klarer dere utmerket selv uten min hjelp.

Endret av Lovelulu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Inocybe skrev:

Du ble spurt om det for noen dager siden men jeg så aldri du kom med er svar. Så jeg prøver igjen. Kan du definere hva du mener med "rakke ned",  "hets" og "mobbing". Jeg har på følelsen at du definerer det veldig annerledes enn de fleste andre så det hadde vært kjekt å få en forståelse for hva du faktisk mener med disse utrykkene.

Trenger jeg virkelig å definere hva jeg mener med rakke ned, hets og mobbing. Det sier seg vel selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...