Lapper Skrevet 24. juni 2017 #181 Del Skrevet 24. juni 2017 6 minutter siden, Lovelulu skrev: Ja alle som har blogg, youtube kanal, instagram, facebook og snap påkaller seg oppmerksomhet. Det er jo derfor vi er på disse sosiale mediene alle sammen. Når det gjelder her på KG er jeg en vanlig bruker som dere andre, og at det er tråder om meg her er det ikke noe jeg kan styre over. Men selvsagt er det bra hvis det gir bloggen min flere lesere. Alle bloggere vil jo ha flest mulig lesere. Ser ikke noe galt i det. Ikke har jeg kranglet eller kverulert heller, det klarer dere utmerket selv uten min hjelp. Men spørsmålet til miss whitfox er jo ganske viktig. Men det vil du kanskje ikke kommentere på en sakelig måte 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 24. juni 2017 #182 Del Skrevet 24. juni 2017 2 minutter siden, Lapper skrev: Men spørsmålet til miss whitfox er jo ganske viktig. Men det vil du kanskje ikke kommentere på en sakelig måte Det er vel for langt 🙄 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 24. juni 2017 #183 Del Skrevet 24. juni 2017 34 minutter siden, Poppeloppane skrev: http://www.vg.no/rampelys/blogg/mamma-til-michelle-vurderer-hjemmeundervisning/a/23926595/ Helt forferdelig at hun har valgt å utsette datteren sin for denne type farer. Galskap! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 24. juni 2017 #184 Del Skrevet 24. juni 2017 2 minutter siden, Lapper skrev: Men spørsmålet til miss whitfox er jo ganske viktig. Men det vil du kanskje ikke kommentere på en sakelig måte Dette er å kommentere saklig! Skal dere bestemme hva jeg mener er saklig?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 24. juni 2017 #185 Del Skrevet 24. juni 2017 Akkurat nå, Miss.Whitefox skrev: Det er vel for langt 🙄 Jeg kan lese, så det e slett ikke for langt. Og kan du å lese ser du jeg har svart saklig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
B.S Skrevet 24. juni 2017 #186 Del Skrevet 24. juni 2017 13 minutter siden, Lovelulu skrev: Ja alle som har blogg, youtube kanal, instagram, facebook og snap påkaller seg oppmerksomhet. Det er jo derfor vi er på disse sosiale mediene alle sammen. Når det gjelder her på KG er jeg en vanlig bruker som dere andre, og at det er tråder om meg her er det ikke noe jeg kan styre over. Men selvsagt er det bra hvis det gir bloggen min flere lesere. Alle bloggere vil jo ha flest mulig lesere. Ser ikke noe galt i det. Ikke har jeg kranglet eller kverulert heller, det klarer dere utmerket selv uten min hjelp. Det er vel heller måten det gjøres på. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 24. juni 2017 #187 Del Skrevet 24. juni 2017 1 minutt siden, Lovelulu skrev: Jeg kan lese, så det e slett ikke for langt. Og kan du å lese ser du jeg har svart saklig! Du har ikke svart meg. Ikke det at jeg hadde noen spørsmål, men. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 24. juni 2017 #188 Del Skrevet 24. juni 2017 19 minutter siden, Miss.Whitefox skrev: En ting er det etiske rundt bloggingen som vi har vært mye inne på, men en annen ting jeg ikke skjønner er hvorfor man vil utsette seg for økt risiko. Spesielt ikke gjøre noe som kan påvirke sikkerheten til eget barn. Bloggerne legger ut mye av sine verdisaker. Det flashes hjem, biler, smykker og designervesker i 100.000kr+ klassen. Samtidig dokumenterer de bevegelsesmønstre, planer, ferier og dokumenterer hvor de er til enhver tid. Det er ikke vanskelig for suspekte personer i dårlige miljø å gjøre innbrudd og ta for seg. Dette har vi allerede sett konsekvensen av, Kim Kardashian for eksempel. Hadde det ikke vært for all flashing i SoMe hadde hun kanskje vært forskånet for den opplevelsen. Dokumentasjonen man gjør blir også sett av andre enn følgere. NAV og politiet bruker SoMe-kanaler for å spane på brukerne sine. Flere navere har vært tatt ved å legge ut instabilder som viser en helt annen virkelighet enn opplysninger som er gitt vedrørende om helse- og livssituasjon. Hvem som helst andre kan bedrive det samme. Advokater? Barnevernet? Bilder av voksne og barn blir misbrukt på det mørke nettet av pedofile. Men hva med kidnapping? Det hadde jeg vært livredd for. Man får jo all informasjon om barnet og kan lett fremstå som en familievenn av barnet ved å si de rette tingene. Man vet hva de heter, hvor gamle de er, bursdager, kallenavn, bamsen, hvor de var på ferie forrige uke, at de spiste is på stranda i går og spiste pizza til kvelds. At favorittfargen er lilla og favorittprogrammet er Dora. Jeg bare fatter ikke at man vil utsette seg for det. På toppen har man stalkere som utgjør en potensiell fare. Høres kanskje søkt ut, men det er en voldsom tendens i Sverige og det tar nok ikke lang tid før vi ser mer av det her også. Jeg skrev før i tråden at man "selger sjela si" om seg selv og barna og en bruker synes jeg dro det langt. Men de gjør jo det! 🙌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 24. juni 2017 #189 Del Skrevet 24. juni 2017 5 minutter siden, B.S skrev: Det er vel heller måten det gjøres på. Ja hva er feil med svaret mitt ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
englefjert Skrevet 24. juni 2017 #190 Del Skrevet 24. juni 2017 23 minutter siden, Lovelulu skrev: Ja alle som har blogg, youtube kanal, instagram, facebook og snap påkaller seg oppmerksomhet. Det er jo derfor vi er på disse sosiale mediene alle sammen. Når det gjelder her på KG er jeg en vanlig bruker som dere andre, og at det er tråder om meg her er det ikke noe jeg kan styre over. Men selvsagt er det bra hvis det gir bloggen min flere lesere. Alle bloggere vil jo ha flest mulig lesere. Ser ikke noe galt i det. Ikke har jeg kranglet eller kverulert heller, det klarer dere utmerket selv uten min hjelp. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 24. juni 2017 #191 Del Skrevet 24. juni 2017 2 minutter siden, englefjert skrev: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
B.S Skrevet 24. juni 2017 #192 Del Skrevet 24. juni 2017 2 minutter siden, Lovelulu skrev: Ja hva er feil med svaret mitt ? Det er vel ingen feil med svaret ditt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 24. juni 2017 #193 Del Skrevet 24. juni 2017 (endret) For å koke det hele ned. Med mindre man har en pistol mot tinningen og blir truet med å blogge og utlevere seg selv og andre parter så har man et valg. Man har også et valg om vinkling. Man kan skrive en personlig blogg uten å være privat og for utleverende. Hvis man velger å være offentlig må man tåle fordelene og ulempene. Hvis man ikke klarer å se ringvirkninger og konsekvenser av egen eksponering så har man ikke noe som blogger å gjøre. Man har lite man skulle sagt når man serverer seg på sølvfat. Nei det er ikke greit å bli hetset, mobbet eller trakassert, men man kan ikke forvente å bli hyllet og satt krone på heller. Bloggere kan på ingen måte ta på seg noen offerrolle når de har tatt et bevisst valg og gjort seg selv til lette bytter. Synes jeg. Endret 24. juni 2017 av Miss.Whitefox Leif 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 24. juni 2017 #194 Del Skrevet 24. juni 2017 1 minutt siden, B.S skrev: Det er vel ingen feil med svaret ditt? Nei det er hva jeg mener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 24. juni 2017 #195 Del Skrevet 24. juni 2017 32 minutter siden, Snuppi skrev: Helt forferdelig at hun har valgt å utsette datteren sin for denne type farer. Galskap! Helt enig. Helt galskap! 😐 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 24. juni 2017 #196 Del Skrevet 24. juni 2017 Men @Lovelulu, du velger å se negativt på det. Her er du en av veldig få bloggere som faktisk kan dele litt av din førstehåndskunnskap. Kan du ikke snu litt på tankegangen din å være med i debatten på en litt mer saklig måte, kanskje du kam lære oss ett og annet som vi ikke har tenkt på utover det å rette pekefingeren mot KG-brukere som mobbere? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 24. juni 2017 #197 Del Skrevet 24. juni 2017 1 minutt siden, Miss.Whitefox skrev: Men @Lovelulu, du velger å se negativt på det. Her er du en av veldig få bloggere som faktisk kan dele litt av din førstehåndskunnskap. Kan du ikke snu litt på tankegangen din å være med i debatten på en litt mer saklig måte, kanskje du kam lære oss ett og annet som vi ikke har tenkt på utover det å rette pekefingeren mot KG-brukere som mobbere? Jeg har ikke sagt alle brukere på KG er mobbere, men noen har mobbet meg JA! Hva ønsker du å lære da? :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 24. juni 2017 #198 Del Skrevet 24. juni 2017 Akkurat nå, Lovelulu skrev: Jeg har ikke sagt alle brukere på KG er mobbere, men noen har mobbet meg JA! Hva ønsker du å lære da? :D Hvilke positive sider er det ved å blogge? Som blogger og for samfunnet? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 24. juni 2017 #199 Del Skrevet 24. juni 2017 1 minutt siden, Miss.Whitefox skrev: Hvilke positive sider er det ved å blogge? Som blogger og for samfunnet? God idé Miss.W, men det kunne kanskje blitt diskutert i en egen tråd? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 24. juni 2017 #200 Del Skrevet 24. juni 2017 1 minutt siden, Miss.Whitefox skrev: Hvilke positive sider er det ved å blogge? Som blogger og for samfunnet? For min del er blogging er fin hobby som gir meg glede i hverdagen. For samfunnet er det vel ikke mer positivt enn å kjøpe et ukeblad, men gøy å lese og følge for de som liker å lese blogger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg