Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så en konto på Instagram som heter theislandwild. Der er det bilder av jenter som i mine øyne er 100% perfekte. Sunne damer som er tydelig trente, men også veldig slanke og velproporsjonerte.

Så lurer jeg på hva man må gjøre for å se slik ut? Hva slags kosthold og treningsopplegg har slike jenter? Må man ha 100% fokus på trening og kosthold, eller er det mest gener?

Målet mitt er ikke å se slik ut, men bli mer sunn slik disse er. Jeg har normal bmi og trener noen ganger i uka. Har vanlig, stillesittende fulltidsjobb, og er ikke så pen at jeg kan ha modell som yrke. :fnise: 

Anonymkode: ddc24...4e9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De fleste på den kontoen ser trente ut fordi de er så tynne at musklene blir mer synlig. De er også kraftig photoshoppet så det er umulig å svare på egentlig siden man ikke vet hvordan de faktisk ser ut. Jeg kjenner en jente som ser ca sånn ut. Hun har dessverre bulimi. Sier ikke at alle som er slanke har bulimi altså, men hun er altså den eneste jeg vet om som har en kropp som kan ligne litt. 

Anonymkode: ceafe...e3f

• Liker 3
Skrevet

Her er det nok mer snakk om underernæring og ikke et kombinasjon av riktig kosthold og trening. Dette er ikke er eksempel på sunne veltrent kvinner i mitt hode.

For å få drømmekroppen, kreves det innsats i både trening og matveien. Et sunt og fint utseende består som regel av 80% kosthold og 20% trening. Man må spise mindre en man bruker iløpet av en dag, men ikke så lite at man blir underernært som disse jentene du sikter til

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spis som en fugl

Anonymkode: 58a98...83e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hjelper å være høy og ha de riktige genene, men hvis man ser vekk fra at bildene er redigert og iscenesatt, så syns jeg ikke at disse kroppene er 100% uoppnåelige. Om du er ung og slank og trener så er det fullt mulig å få lignende kropper. Det som gjør at de ser så uoppnåelige ut er at de i tillegg har modellansikter. Jeg har flere venninner med lignende kropper som aldri vil kunne bli modeller pga høyden eller at ansiktet ikke passer helt inn i idealet. 

Anonymkode: fa142...50f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spis som en fugl

Anonymkode: 58a98...83e

Din egen vekt hver dag :fnise:

Anonymkode: 9131a...83c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke ut som de trener stort mer enn bare litt jogging og lett yoga.

de er unge, pene og slanke.

Anonymkode: 33d5a...a87

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De fleste på denne intagram kontoen har også silikon,  få jenter som er petit fra før har så mye pupper desverre. Du må nok under kniven. Samt at gener spiller stor rolle for fett %

Anonymkode: 9097c...e8e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste på denne intagram kontoen har også silikon,  få jenter som er petit fra før har så mye pupper desverre. Du må nok under kniven. Samt at gener spiller stor rolle for fett %

Dessverre?! Er glad jeg ikke har gigqpupper jeg. Noen av oss er fornøyd med at puppene står i stil med resten av kroppen.. Har man lav fettprosent er det normalt at puppene reflekterer dette siden de består av mest fett også. 

Anonymkode: a7b63...286

• Liker 3
Gjest Coolaid
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så en konto på Instagram som heter theislandwild. Der er det bilder av jenter som i mine øyne er 100% perfekte. Sunne damer som er tydelig trente, men også veldig slanke og velproporsjonerte.

Så lurer jeg på hva man må gjøre for å se slik ut? Hva slags kosthold og treningsopplegg har slike jenter? Må man ha 100% fokus på trening og kosthold, eller er det mest gener?

Målet mitt er ikke å se slik ut, men bli mer sunn slik disse er. Jeg har normal bmi og trener noen ganger i uka. Har vanlig, stillesittende fulltidsjobb, og er ikke så pen at jeg kan ha modell som yrke. :fnise: 

Tror det ligger helt andre ting enn sunnhet bak kroppene til mange av disse damene du snakker om. 

Mitt beste råd til deg er å spise bra, sove nok og noe fysisk aktivitet som du trives med. Da får du en kropp deretter samt at du får en fin og frisk alderdom. Det som du ønsker har ikke særlig mye med god helse å gjøre.

Skrevet (endret)
8 timer siden, Diana skrev:

Her er det nok mer snakk om underernæring og ikke et kombinasjon av riktig kosthold og trening. Dette er ikke er eksempel på sunne veltrent kvinner i mitt hode.

For å få drømmekroppen, kreves det innsats i både trening og matveien. Et sunt og fint utseende består som regel av 80% kosthold og 20% trening. Man må spise mindre en man bruker iløpet av en dag, men ikke så lite at man blir underernært som disse jentene du sikter til

Man kan da ha en sunn kropp selv om man er såpass slank. Hvor slank man kan være og likevel ha en sunn kropp er individuelt. 

Endret av Gardermobanen
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Min kropp er omtrentlig lik mange av kroppene der. Jeg har verken bulimi, spiser som en fugl eller et usunt kosthold. Jeg løper intervaller, trener styrke (som oftest frivekter og tunge vekter) og gjør en del yoga (ikke som trening, men fordi jeg liker det). Jeg har et normalt forhold til mat, sikkert et ganske typisk norskt kosthold, spiser det jeg har lyst på og når jeg er sulten. Tenker aldri kalorier eller vekt, har alltid holdt en stabil vekt ved å følge det som faller naturlig for meg.

Anonymkode: 5f014...1c3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ca sånn kropp, med små pupper da. Magen min er helt flat og ser veltrent ut. Får stadig spørsmål om hvor mye og hva jeg trener. Sannheten er at jeg aldri trener. Jeg har dårlig matlyst, så spiser ikke så mye mat. 

Anonymkode: 904f8...396

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! :)

Dere har nok rett i at de spiser lite. Jeg synes bare de ser så flotte ut! Er sammen med en mann som også elsker petites, men klarer ikke bli like slank som disse damene på et normalt kosthold og trening. Føler meg konstant sulten (spiser nok mat, men er vant til å være større og dermed også spise mer).

Hvor mye photoshop som er brukt vet man jo ikke, det blir spekulasjoner.

Jeg tror jeg har gener som gjør at jeg naturlig har litt mer fett enn disse damene og må jobbe ekstremt hardt for å se ut som dem. Spiser sunt, har ingen mangler iflg blodprøver, men ser mye større ut enn disse jentene selv om jeg nå i et år har spist mindre enn jeg forbrenner... Harnormal BMI og det virker som om jeg har stagnert på BMI-verdi 21.

Ikke at det har alt å si, da muskler veier mer enn fett, men jeg føler jeg burde veid mindre med det kostholdet og mengden trening jeg gjør.

Begynner å bli sliten av å strekke meg etter idealet mitt og drømmekroppen min...

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere har nok rett i at de spiser lite. Jeg synes bare de ser så flotte ut! Er sammen med en mann som også elsker petites, men klarer ikke bli like slank som disse damene på et normalt kosthold og trening. Føler meg konstant sulten (spiser nok mat, men er vant til å være større og dermed også spise mer).

Jeg tror jeg har gener som gjør at jeg naturlig har litt mer fett enn disse damene og må jobbe ekstremt hardt for å se ut som dem. Spiser sunt, har ingen mangler iflg blodprøver, men ser mye større ut enn disse jentene selv om jeg nå i et år har spist mindre enn jeg forbrenner... Harnormal BMI og det virker som om jeg har stagnert på BMI-verdi 21.

Ikke at det har alt å si, da muskler veier mer enn fett, men jeg føler jeg burde veid mindre med det kostholdet og mengden trening jeg gjør.

Begynner å bli sliten av å strekke meg etter idealet mitt og drømmekroppen min...

Hvorfor skal du strekke deg etter idealet/drømmekroppen?

Fordi din mann elsker petites?

Se på hva du selv skriver. Du begynner å bli sliten av å strekke deg etter idealet ditt og drømmekroppen din...

.Dette er ikke bra for helsen.

Anonymkode: a5c1d...854

• Liker 3
Skrevet

De fleste av dem har bare lite fett på kroppen. De fleste kan se tilnærmet ut som dem hvis man får en viss fettprosent, tar silikon, drar trusa opp til midjen og skyter ut rumpa.

Så må man jo i tillegg være litt heldig med fettfordelingen, dvs ikke så mye på magen. Om man har det meste av fettet på rumpa og puppene så slipper man silikon ;)

AnonymBruker
Skrevet

De fleste Instagram modeller photoshopper bildene enormt og de ser garantert ikke slik ut i virkeligheten ;)

Anonymkode: c968a...4ce

AnonymBruker
Skrevet

Ikke glem at mange modeller har kroppen som sin 100% jobb, og dermed kan bedrive for eksempel joga 2 timer pr dag i itillegg til styrketrening, og kostholdsveiledning, det brukes ofte en time med sminke før bildene taes, photoshop brukes flittig, fotografene er profesjonelle og vet hvordan få fram den ønskede effekten. Posering gjør også magi for bilder. 
Men om du begynner følge kostholdsplaner og treningsplaner til fitnessutøvere, så er vel det noe av det nærmeste du kommer. 

Anonymkode: 3ee35...939

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men muskler veier mer en fett, om du trener vil du bli tyngere, ikke petit. 

AnonymBruker
Skrevet

Tynt skinn, tynt sinn....

De jentene har nok aldri hatt høy fettprosent. Det går ikke an å trene vekk strukket hud.

Når jeg ser bildene av de, har jeg mer lyst til å gi de brødskive, enn pølse (pikk).

Anonymkode: 677d6...fbb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...