Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nyutdannet og jobber på hjemstedet mitt på Vestlandet i sommer. Planen var å flytte til Oslo etter sommeren for å finne meg fast jobb der, noe jeg var veldig forberedt på. Har mange venner der, det er spennende med et nytt sted og har lyst å prøve å bo der. Om noen år tenker jeg å flytte hjem igjen.

Men nå fikk jeg tilbud om fast jobb på hjemstedet mitt. Liker jobben veldig godt, men føler jeg ikke er klar til å flytte hjem for godt. Det er vanskelig å komme seg vekk igjen en andre gang og det hele føles litt klaustrofobisk. Har lyst på jobben, men ikke å bo her ennå. Kjenner ikke så mange her, da størstedelen av mine venner bor andre steder i forbindelse med jobb eller studier.  Jobbmarkedet innen mitt felt er ikke så bra for tiden, så det er ingen garanti at jeg får meg jobb i Oslo. 

Hva ville dere gjort? "akseptert" å bo på hjemplassen selv om jeg ønsker mer storby  nå som jeg er ung? Er redd for å angre skikkelig på at jeg ikke flyttet og opplevde flere ting mens jeg fortsatt har muligheten til det.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er lettere å få jobb på små steder. Hvis du er utdannet innen noe der arbeidsmarkedet er tøft ville jeg tatt den uten tvil. Du kan fortsatt søke på spennende jobber i Oslo og med jobb/erfaring vil det være mye lettere!

Anonymkode: db311...419

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Støtter den over. Alt annet er galskap.

Anonymkode: d9802...d54

Gjest Linaria
Skrevet

Ja, om du tåler å bo litt på hjemplassen er nok det det beste. Du får erfaring og kan se etter jobber i Oslo samtidig. 

AnonymBruker
Skrevet

Ta jobben.

Oslo er bare en "storby" de første ukene. Så oppdager du hvor liten den egentlig er, og at du like godt kunne bodd på vestlandet. Oslo er ikke annet enn en ansamling av småsteder som man finner overalt i Norge.

Med forbehold om at du ikke driver med noe veldig sært da, som man bare finner i Oslo. Men det gjør du vel ikke, siden du har fått jobb på hjemstedet.

Det Oslo er alene om å tilby i Norge, kan du få ved å reise på helgeturer til storbyer i Europa.

Anonymkode: bb73f...432

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er nyutdannet og har fått tilbud om fast (100%?) jobb på ditt hjemsted.

Ta jobben du. det er mitt beste råd.

Skulle du senere få lyst til å bo i Oslo, Trondheim eller Tromsø (eller en annen by et annet sted i landet) så vil det være veldig mye enklere å skaffe jobb i en byen.

Om du takker nei, og heller forsøker å finne en jobb i Oslo, så kan du komme til å lete lenge før du får en jobb.

Anonymkode: 35d20...a98

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta jobben.

Oslo er bare en "storby" de første ukene. Så oppdager du hvor liten den egentlig er, og at du like godt kunne bodd på vestlandet. Oslo er ikke annet enn en ansamling av småsteder som man finner overalt i Norge.

Med forbehold om at du ikke driver med noe veldig sært da, som man bare finner i Oslo. Men det gjør du vel ikke, siden du har fått jobb på hjemstedet.

Det Oslo er alene om å tilby i Norge, kan du få ved å reise på helgeturer til storbyer i Europa.

Anonymkode: bb73f...432

Jeg skrev første innlegg om at TS bør ta jobben, men denne beskrivelsen av Oslo er jeg ikke enig i. Oslo er en fantastisk innholdstik by. Jeg har bodd her i snart 20 åt og oppdager stadig noe nytt. Min lille hjemplass kombinert med noen storbyturer vil  aldri kunne måle seg med å bo her.

Men ta jobben likevel, TS. Kom gjerne til byen når du har jobb. Uten jobb er det meste kjipt.

Anonymkode: db311...419

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...