AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #1 Del Skrevet 23. juni 2017 Alderen har innhentet meg og synet er blitt dårlig. Optikertime og briller står for tur- hvem er best på pris og utvalg i litt finere innfatninger? 🤓 Anonymkode: 8e34e...929 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #2 Del Skrevet 24. juni 2017 Ingen? Anonymkode: 8e34e...929 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 24. juni 2017 #3 Del Skrevet 24. juni 2017 Kommer helt an på synet ditt. For min del utgår billigforretninger da glassene deres ikke er av den kvaliteten jeg trenger grunnet svært dårlig syn. Dersom du har lav styrke og trenger kun lese og kjørebriller så ville jeg sjekket tilbud hos specsavers og slikt. Evt fått en brilleseddel et sted og bestilt online. Sååh... Optiker først, så er det mye enklere å gi råd som er riktig for deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #4 Del Skrevet 24. juni 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Alderen har innhentet meg og synet er blitt dårlig. Optikertime og briller står for tur- hvem er best på pris og utvalg i litt finere innfatninger? 🤓 Anonymkode: 8e34e...929 Jeg bruker extraoptikal Anonymkode: d8d73...01f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #5 Del Skrevet 24. juni 2017 Specsavers, uten tvil. Styr i alle fall unna Synsam, Krogh Optikk o.l. Anonymkode: bab2d...62e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #6 Del Skrevet 24. juni 2017 Jeg bestiller brillene mine fra Kina, etter spesifikasjon fra brilleseddel fra optiker. Det finnes både dårlig og god kvalitet der også, men de som produserer kvalitetsvare er overraskende billige. Du kan få 2-3 par inkludert gode innfatninger, og allikevel holde deg under halv pris av norske optikere. Anonymkode: a2e30...0c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 24. juni 2017 #7 Del Skrevet 24. juni 2017 Jeg syns alle brillebutikker jeg har vært innom har dårlig utvalg. De har i alle fall ikke det jeg vil ha. Hvis man vil ha et par lette briller i liten nok størrelse som ser fine ut, så finner man ikke det. Prøvde brillene til en kompis som var litt for store, men ellers perfekt. Kjøpte nesten samme modell i en størrelse mindre på smartbuyglasses.com. Mine kostet vel nesten 1/4 av hans som ble kjøpt hos en av kjedene i byen. Jeg var på samme butikk og spurte om det var mulig å få tak i en størrelse mindre i de aktuelle brillene, men det var det ikke. De tenkte heller ikke på å finne den modellen som var nesten helt lik og som fantes i mindre størrelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #8 Del Skrevet 24. juni 2017 2 timer siden, Silfen skrev: Kommer helt an på synet ditt. For min del utgår billigforretninger da glassene deres ikke er av den kvaliteten jeg trenger grunnet svært dårlig syn. Dersom du har lav styrke og trenger kun lese og kjørebriller så ville jeg sjekket tilbud hos specsavers og slikt. Evt fått en brilleseddel et sted og bestilt online. Sååh... Optiker først, så er det mye enklere å gi råd som er riktig for deg. Jeg kan heller ikke bruke briller fra billigbutikk pga synet. Fikk tak i brillrseddel og bestilte fra extraoptical. Jeg var lei av å betale tusenvis av kroner til optiker. Fikk nye nå,og betalte 1800 kr. Optiker skal ha 9000. Jeg må ha tynne glass pga synet,så det fordyrer,også hos de. Uansett hvilke syn, så spandere extraoptical kr på tynne glass. Bestilte feil en gang,fikk ikke de glass jeg bruker og så da ikke så godt som jeg burde.anbefaler extraoptical. Anonymkode: d8d73...01f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #9 Del Skrevet 24. juni 2017 Prisen er helt avhengig av hva du velger både av brillerammer og glasstype/glassbehandling. Jeg er fast kunde hos Brilleland. De han kampanjer med enten hode avslag på brillerammen eller på glassene. Når dete r "alderdomsbriller" du skal ha så trenger du vel ikke de helt store styrkene? Da kan du fint klare deg med Specsavers sine priser på de billigeste brillene deres. Husk at ikke optikerlaget brille, som Nille og andre billigbutikkers ferdigbrille rikke er lov å bruke ved bilkjøring. Anonymkode: 00edf...a8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #10 Del Skrevet 24. juni 2017 Takk for alle svar! Det et litt vanskelig å gjøre litt resesrch på nettet for det ligger lite priser tilgjengelig. Vet synsundersøkelser kan variere voldsomt i pris, det samme med glassene men at innfatningene kanskje er ganske så like. Er nok ikke mye styrke som skal til, men må nok ha korreksjon av skjeve hornhinner. Har og små barn så herdet glass er vel lurt, vet det koster litt mer. Jeg er veldig kresen på solbriller så tviler på jeg er noe lettere her. Har funnet noen fra Marc Jacobs, men er litt skeptisk til å bestille fra nett. Må vel bare dra innom et par steder å sondere terrenget likevel. Tusen takk for gode tips! Anonymkode: 8e34e...929 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #11 Del Skrevet 24. juni 2017 6 timer siden, penny_ skrev: Jeg syns alle brillebutikker jeg har vært innom har dårlig utvalg. De har i alle fall ikke det jeg vil ha. Hvis man vil ha et par lette briller i liten nok størrelse som ser fine ut, så finner man ikke det. Prøvde brillene til en kompis som var litt for store, men ellers perfekt. Kjøpte nesten samme modell i en størrelse mindre på smartbuyglasses.com. Mine kostet vel nesten 1/4 av hans som ble kjøpt hos en av kjedene i byen. Jeg var på samme butikk og spurte om det var mulig å få tak i en størrelse mindre i de aktuelle brillene, men det var det ikke. De tenkte heller ikke på å finne den modellen som var nesten helt lik og som fantes i mindre størrelser. Smartbuyglasses.com er kurrant ja. Samme problem her, finner ingenting i Norge som er i nærheten av det jeg passer og kler selv om det ikke er noe sært jeg leter etter... Hvis man punger ut for ordentlig glass riktignok, det de påstår er standard eller noe sånt er IKKE hva en norsk brillebutikk vil kalle standard. Bare sånn obs for de som ikke har helt greie på brilleglass tykkelse osv. Anonymkode: ec485...ecd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filippa90 Skrevet 24. juni 2017 #12 Del Skrevet 24. juni 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for alle svar! Det et litt vanskelig å gjøre litt resesrch på nettet for det ligger lite priser tilgjengelig. Vet synsundersøkelser kan variere voldsomt i pris, det samme med glassene men at innfatningene kanskje er ganske så like. Er nok ikke mye styrke som skal til, men må nok ha korreksjon av skjeve hornhinner. Har og små barn så herdet glass er vel lurt, vet det koster litt mer. Jeg er veldig kresen på solbriller så tviler på jeg er noe lettere her. Har funnet noen fra Marc Jacobs, men er litt skeptisk til å bestille fra nett. Må vel bare dra innom et par steder å sondere terrenget likevel. Tusen takk for gode tips! Anonymkode: 8e34e...929 Har jobbet for flere brilleforretninger, det eneste Krogh Optikk og Synsam gjør i forhold til andre er at de sjekker netthinna med et spesielt apparat. Det er vel mest til for eldre, de tar seg godt betalt for undersøkelser, så man kan like greit ta undersøkelse en annen plass. Specsavers/brilleland er de rimeligste, bare vær obs på at hvis du skal ha gode og tynne glass med antirefleks og antiripebelegg så blir ofte glassene like dyre som hos dyrere kjeder. Det som er greia er at feks Krogh og Synsam aldri anbefaler de billigste glassene som billigkjedene reklamerer med fordi de blir så fort stygge, med mindre du er veldig forsiktig. De fleste brilleglass i dag er forresten i plast, Ray ban solbriller er vel et av unntakene som fortsatt bruker ordentlig glass. Jeg har prøvd både de billigste glassene og de dyrere, for min del føler jeg at de dyrere er bedre pga refleks osv. Men de billigste er også helt ok. De dyreste glassene er det sjelden noen har bruk for, da skal det være meget høye styrker og flerstyrkeglass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #13 Del Skrevet 25. juni 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for alle svar! Det et litt vanskelig å gjøre litt resesrch på nettet for det ligger lite priser tilgjengelig. Vet synsundersøkelser kan variere voldsomt i pris, det samme med glassene men at innfatningene kanskje er ganske så like. Er nok ikke mye styrke som skal til, men må nok ha korreksjon av skjeve hornhinner. Har og små barn så herdet glass er vel lurt, vet det koster litt mer. Jeg er veldig kresen på solbriller så tviler på jeg er noe lettere her. Har funnet noen fra Marc Jacobs, men er litt skeptisk til å bestille fra nett. Må vel bare dra innom et par steder å sondere terrenget likevel. Tusen takk for gode tips! Anonymkode: 8e34e...929 Jeg har nå nettopp fått meg lesebriller pga aldersrelatert svekking av synet. Nå ble jeg anbefalt å bruke de på jobb også i og med at jobben innebærer mye lesing og sitte foran pc. Jeg dro til den nærmeste her jeg bor som er Interoptik. Ja, det kostet (!) men jeg er veldig fornøyd med både briller og service. Jeg betalte 7300,- for briller inkl. infatningen (som kostet litt over 2000), utvidet synsundersøkelse og fikk også Marc Jacobs progressive solbriller på kjøper. De har/hadde en kampanje om at man får med solbriller på kjøpet, for jeg hadde egentlg ikke behov for det synes jeg. Brillene er progressive og jeg valgte de som var litt bedre enn de "dårligste". Mannen min har svært dårlig syn og alltid brukt briller. Han er fast kunde hos Brilleland og veldig fornøyd med de. Anonymkode: ef6c4...555 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #14 Del Skrevet 25. juni 2017 Sjekk Eyefactory (www.eyefactory.no). De opererer med faste priser, slik at du slipper alle overraskelsene man gjerne får hos andre. Kommer litt an på hvor du bor, selvfølgelig, de har ikke mange butikker. Men verdt en sjekk! Anonymkode: 06b9d...57a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #15 Del Skrevet 25. juni 2017 På 24/6/2017 den 10.18, AnonymBruker skrev: Jeg bestiller brillene mine fra Kina, etter spesifikasjon fra brilleseddel fra optiker. Det finnes både dårlig og god kvalitet der også, men de som produserer kvalitetsvare er overraskende billige. Du kan få 2-3 par inkludert gode innfatninger, og allikevel holde deg under halv pris av norske optikere. Anonymkode: a2e30...0c2 Hvem bestiller du fra i Kina? Anonymkode: c94f2...cd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå