LiseTV Skrevet 24. juni 2017 #21 Skrevet 24. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker denne kjolen her. Synes dere kjoledamer det er en hverdagskjole, eller en kjole til spesielle anledninger? Anonymkode: dcaa6...d7a Absolutt hverdagslig 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #22 Skrevet 24. juni 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Som jeg skrev i hovedinnlegget så er det ikke bare kollegaer som sier dette. Kommentarene kommer like gjerne fra familie og folk på gata eller på bussen. TS Anonymkode: dcaa6...d7a Fra folk på gata og på bussen? :O Så merkelig! Det har jeg aldri opplevd eller hørt at noen jeg kjenner har opplevd. Men fortsett å gå i kjoler og skjørt, det er jo så mye mer behagelig og finere enn jeans Anonymkode: 56be8...a23
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #23 Skrevet 24. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker denne kjolen her. Synes dere kjoledamer det er en hverdagskjole, eller en kjole til spesielle anledninger? Anonymkode: dcaa6...d7a Den er til hverdags. Fin sommerkjole! Anonymkode: 56be8...a23
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #24 Skrevet 24. juni 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva slags jobber er det dere har? Jeg har ikke gått i noe annet enn skjørt og kjole de siste sju årene, og får aldri høre noe slikt. Anonymkode: 56be8...a23 Jeg fikk høre det hele tiden gjennom videregående. Nå studerer jeg, og de fleste på kullet kjører en casual stil eller sporty stil. Jeg får fortsatt høre slike kommentarer. Anonymkode: 4e18a...e30
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #25 Skrevet 24. juni 2017 Får høre det om jeg går i kjole, og om jeg bruker leppestift. "jasså pynta seg i dag" "jøsses så fin du var'i dag da, skal du på fest" Gjør at jeg ikke gjør særlig mye ut av hva jeg har på meg og bruker sjeldent sminke. Her på bygda skal man se ut som om man alltid er på vei til en fjelltopp. Anonymkode: 183c0...78d 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #26 Skrevet 25. juni 2017 På 24.6.2017 den 1.04, AnonymBruker skrev: Jeg liker å bruke kjoler og skjørt, bruker det gjerne hver dag. Får ofte mye oppmerksomhet pga dette. Er veldig hyggelig at kollegaer og andre kommenterer at jeg ser bra ut, men ofte kommer spørsmål om hvorfor jeg har på kjole, om jeg skal noe spesielt eller kommentarer som "Navn har pyntet seg i dag", på en måte som jeg noen ganger oppfatter som negativt. Hvorfor tenker noen at når man har kjole eller skjørt så har man liksom pynta seg, eller skal noe spesielt? Jeg bruker det jo som et hverdagsantrekk. Anonymkode: dcaa6...d7a Kanskje fordi personen som tror dette bare bruker det til pynt? Folk er fine nok som de er i både kjole eller dress, eller i joggeklær. Anonymkode: bf2ac...1f0
Anglofil Skrevet 26. juni 2017 #27 Skrevet 26. juni 2017 På 24.6.2017 den 19.02, AnonymBruker skrev: Jeg liker denne kjolen her. Synes dere kjoledamer det er en hverdagskjole, eller en kjole til spesielle anledninger? Anonymkode: dcaa6...d7a Nydelig, det er denne typen kjoler (Audrey-kjolene) jeg selv ofte går med. Jeg får ofte høre det, men mer før enn tidligere. Det er ofte jeg får høre at jeg har fine kjoler, men nå begynner folk å bli såpass vant med det at det er ikke så mange som kommenterer det på jobb lenger. Ute kan jeg derimot bli stoppet av folk som kommenterer. Egentlig synes jeg det er veldig koselig, men også litt "rart". Kanskje fordi mange synes det er pent, og jeg opplever at veldig mange går med ganske "nøytrale" klær selv? Man skiller seg kanskje litt ut, uten at det nødvendigvis er negativt? Jeg elsker 50- og 60-tallsstilen, og jeg opplever at mange synes det er en fin stil (men som ikke alle kanskje "tør" å gå med, jeg var selv en av de tidligere). Nå skal det sies, jeg elsker rødt, blått og gult, så det blir en del kjoler i de fargene, og jeg forstår at folk ser det. Så lenge kommentarene er hyggelige bryr jeg meg ikke, men forstår at det kan oppleves "rart". Mvh Yvonne 6
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #28 Skrevet 26. juni 2017 Det er fint å se at noen går i både skjørt og kjole til hverdags. Hvorfor skal skal ALLE gå i det samme? Jeg bruker begge delene til både hverdags og fest så sant det ikke er iskaldt ute eller skal gjøre noe som er upraktisk å bruke skjørt eller kjole. LENGE LEVE KJOLEN OG SKJØRTET!!!! :-D Anonymkode: 2d8b2...59d 2
Hottrio Skrevet 26. juni 2017 #29 Skrevet 26. juni 2017 På 24.06.2017 den 15.03, momo skrev: Jeg bruker bare kjoler. Hvis jeg ikke skal på trening, eller skogstur. Og nå tror jeg folk er så vant til det. For nå får jeg ingen kommentarer på det lenger. Men fikk mye i starten. Jeg vet at du bruker kjoler og skjørt, og det er så bra!! Skulle ønske jeg kunne gå med kjole også!! 1
Hottrio Skrevet 26. juni 2017 #30 Skrevet 26. juni 2017 9 timer siden, Yvonne skrev: Nydelig, det er denne typen kjoler (Audrey-kjolene) jeg selv ofte går med. Jeg får ofte høre det, men mer før enn tidligere. Det er ofte jeg får høre at jeg har fine kjoler, men nå begynner folk å bli såpass vant med det at det er ikke så mange som kommenterer det på jobb lenger. Ute kan jeg derimot bli stoppet av folk som kommenterer. Egentlig synes jeg det er veldig koselig, men også litt "rart". Kanskje fordi mange synes det er pent, og jeg opplever at veldig mange går med ganske "nøytrale" klær selv? Man skiller seg kanskje litt ut, uten at det nødvendigvis er negativt? Jeg elsker 50- og 60-tallsstilen, og jeg opplever at mange synes det er en fin stil (men som ikke alle kanskje "tør" å gå med, jeg var selv en av de tidligere). Nå skal det sies, jeg elsker rødt, blått og gult, så det blir en del kjoler i de fargene, og jeg forstår at folk ser det. Så lenge kommentarene er hyggelige bryr jeg meg ikke, men forstår at det kan oppleves "rart". Mvh Yvonne Det er litt merkelig at folk synes det er "rart" at ei dame bruker kjole eller skjørt! Da har virkelig buksebruken tatt overhånd. 2
Anglofil Skrevet 27. juni 2017 #31 Skrevet 27. juni 2017 9 timer siden, Hottrio skrev: Det er litt merkelig at folk synes det er "rart" at ei dame bruker kjole eller skjørt! Da har virkelig buksebruken tatt overhånd. Ikke uenig med deg i det. Mvh Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #32 Skrevet 27. juni 2017 Link noen kjoler dere bruker da. Hvilke kjoler bruker dere som får kommentarer? Og hvilke bruker dere som ikke får det? Overlapper sikkert mye, men hadde vært interessant å se alikevel. Anonymkode: e31b9...b80
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #33 Skrevet 27. juni 2017 På 24.6.2017 den 19.02, AnonymBruker skrev: Jeg liker denne kjolen her. Synes dere kjoledamer det er en hverdagskjole, eller en kjole til spesielle anledninger? Anonymkode: dcaa6...d7a Jeg skulle gjerne gått i en sånn til hverdags. Ville dog gjort det på en fin sommerdag fordi jeg tilpasser meg som regel og dresser meg ofte ned. Anonymkode: fa1bc...056
Marie90 Skrevet 27. juni 2017 #34 Skrevet 27. juni 2017 Jeg bruker nesten bare skjørt og kjole, vår, sommer, høst eller vinter. Får nesten aldri kommentarer på det, men de fleste er vel vant til det. 1
Minlillesky Skrevet 27. juni 2017 #35 Skrevet 27. juni 2017 På 24.6.2017 den 1.04, AnonymBruker skrev: Jeg liker å bruke kjoler og skjørt, bruker det gjerne hver dag. Får ofte mye oppmerksomhet pga dette. Er veldig hyggelig at kollegaer og andre kommenterer at jeg ser bra ut, men ofte kommer spørsmål om hvorfor jeg har på kjole, om jeg skal noe spesielt eller kommentarer som "Navn har pyntet seg i dag", på en måte som jeg noen ganger oppfatter som negativt. Hvorfor tenker noen at når man har kjole eller skjørt så har man liksom pynta seg, eller skal noe spesielt? Jeg bruker det jo som et hverdagsantrekk. Anonymkode: dcaa6...d7a Det kommer kanskje av at nordmenn er mer sporty i stilen sin, mens enkelte andre land pynter seg sånn til daglig, og det er normalt for dem. De der nede hadde kanskje spurt om det samma til de kvinnene som går med sporty klær som i Norge. Jeg bruker ofte kjoler på sonmeren. Aldri fått høre annet enn "så fin du er" "den kjolen satt fint på deg" osv. Rare blikk har jeg aldri fått, som jeg vet om. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #36 Skrevet 27. juni 2017 Det er stor forskjell på hvor man bor. Anonymkode: fa1bc...056
Anglofil Skrevet 27. juni 2017 #37 Skrevet 27. juni 2017 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Link noen kjoler dere bruker da. Hvilke kjoler bruker dere som får kommentarer? Og hvilke bruker dere som ikke får det? Overlapper sikkert mye, men hadde vært interessant å se alikevel. Anonymkode: e31b9...b80 Tja, eksempler på kjoler: Og denne Lindy Bop "Audrey"-kjolen har jeg i mange varianter: Med andre ord: vil ikke akkurat kalle disse kjolene dristige. Bruker stort sett alltid en matchende cardigan eller lignende til (jeg liker ikke bare armer). Mvh Yvonne Endret 27. juni 2017 av Yvonne 3
amomyme Skrevet 27. juni 2017 #38 Skrevet 27. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Link noen kjoler dere bruker da. Hvilke kjoler bruker dere som får kommentarer? Og hvilke bruker dere som ikke får det? Overlapper sikkert mye, men hadde vært interessant å se alikevel. Anonymkode: e31b9...b80
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #39 Skrevet 27. juni 2017 Fine kjoler, dere!! Men selv vil jeg ikke bruke kjoler med utstående skjørt til hverdags (jobb). Jeg jobber i et praktisk ingeniøryrke og kan ikke svinse rundt sånn. Blir faktisk for mye pynta for meg. Jeg bruker gjerne Audreykjole men med fallende/hengende skjørt som ikke gjør så mye ut av seg. Anonymkode: c906d...f50 4
amomyme Skrevet 27. juni 2017 #40 Skrevet 27. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fine kjoler, dere!! Men selv vil jeg ikke bruke kjoler med utstående skjørt til hverdags (jobb). Jeg jobber i et praktisk ingeniøryrke og kan ikke svinse rundt sånn. Blir faktisk for mye pynta for meg. Jeg bruker gjerne Audreykjole men med fallende/hengende skjørt som ikke gjør så mye ut av seg. Anonymkode: c906d...f50 Jeg bruker kjolene uten petticoat, da står de ikke så mye ut. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå