AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #1 Skrevet 23. juni 2017 Oppdaget for en uke siden at min kjæreste dessverre har vært med en annen, og jeg må nå finne ut hvordan jeg skal gjøre det slutt mellom oss. Problemet er at vi deler samme vennekrets, og det er her jeg sliter litt med å finne ut hvordan jeg skal gjøre det for å komme godt ut av det hele. Det var ikke helt stuerent på hvordan jeg fant ut hvordan hun var utro, og det er der dilemmaet ligger. Jeg har jo bevis på at hun har vært utro, men samtidig føles det utrolig skummelt å vise noe sånt. Hadde jo rett i mine mistanker, og vel så det, men det trenger jo ikke nødvendigvis bety så mye. Tror jeg må ta den hemmeligheten med meg i graven, for å si det sånn. Det jeg er redd for er at det er jeg som skal få skylden for at vi blir å gjøre det slutt. Har jo snakket med de andre i vennekretsen, og de sitter med inntrykk av at vi hadde det fint sammen. Vel, tydeligvis ikke fint nok. Det jeg har tenkt på å gjøre er å be henne fortelle litt om den kvelden utroskapet skjedde. Hvis hun da ikke trekker fram det som skjedde, så blir jeg å si at det var veldig synd at du skulle si det på den måten. Hun blir jo garantert ikke til å innrømme noe, og det er da jeg må si at jeg vet det skjedde noe den kvelden. Hvis hun fremdeles ikke sier noe, så må jeg vel bare si noe sånt som at jeg vet hva som skjedde og at det dessverre innebærer at vi ikke er sammen lengre. Hvordan høres det ut? Hadde det ikke vært for at vi deler så mange venner så hadde jeg gjort kort prosess på hele greia, men akkurat nå føler jeg at jeg må gå veldig skånsomt fram. Det heter jo så pent "be the bigger man", og det har jeg egentlig tenkt til å gjøre her. Hva burde jeg egentlig gjøre? Anonymkode: e725c...2bf
Ardenus Skrevet 23. juni 2017 #2 Skrevet 23. juni 2017 Hva gjør du hvis hun tilstår med engang du tar opp hva som skjedde? 2
Cronosgjesten Skrevet 23. juni 2017 #3 Skrevet 23. juni 2017 Det må være rimelig lite stuerent hvis måten du fant det ut på, trumfer det faktum at hun har vært på noen andre...? Måtte du ligge deg til informasjonen? 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #4 Skrevet 23. juni 2017 Det er helt i orden med snoking når man har mistanker, for mistanker kommer jo sjeldent uten grunn. Om hun har oppført seg mistenkelig, så er det din rett som kjæreste å sjekke for eksempel mobiltelefonen hennes. Om hun ikke syntes det er greit så betyr det jo at hun har noe å skjule, og da må man finne ut hva (mot hennes vilje). Hvordan fant du det ut? Spiller egentlig ikke så mye rolle, du skal legge frem bevisene du har, stille og rolig, og si mens hun ser på de, at "håper du forstår at dette ikke er greit, så det er over mellom oss" stille og rolig og kontrollert. Hvis hun begynner å rope og skrike og kjefte eller gråte, så hold deg helt rolig, si at det finnes ingen bortforklaring for dette, og at hun må roe seg for du vil ikke bli uvenner, men at du ikke kan leve med en kjæreste som gjør sånn. Så forlater du stedet stille og rolig, går hjem og legger deg, kontrollert og behersket. Jo raskere du fjerner deg fra konfrontasjonsstedet, jo raskere roer situasjonen seg. Det vil gi hun tid til å faktisk tenke, og innse at det er hun som er drittsekken her, og burde skamme seg. Du fortsetter som normalt med deres felles venner. Ikke sladre masse til de, men ikke vær redd for å heng med de heller. Sannsynligvis vil hun sitte hjemme i lang tid å skamme seg og ikke tørre å ta kontakt med de, og hvis hun gjør, og hvis dere plutselig ses , så vær kald og behandle henne som luft, uten å være arrogant, bare vær opptatt med å prat med de andre i stedet Anonymkode: 0e60f...c18 3
Forundret.. Skrevet 23. juni 2017 #5 Skrevet 23. juni 2017 Herregud, hvorfor komplisere ting unødig. Hadde bare sagt til henne at det er slutt og at hun vet veldig godt hvorfor. Hadde hun spilt dum så hadde jeg bare sagt at utroskap lønner seg ikke. Og så hadde jeg stresset henne opp litt og slengt i trynet på henne en kommentar om at hun må komme seg til legen og sjekk om hun er frisk for kjlnnsykdommer.. 6
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #6 Skrevet 23. juni 2017 En ting er i hvertfall helt klart, det er at du må gjøre det slutt med henne. Man kan aldri bygge opp igjen tillitten etter utroskap og du vil ærlig talt ikke ha en partner som begår det aller største sviket mot deg en partner kan gjøre. Det står på manglende respekt for deg og er ikke ok å finne seg i under noen omstendigheter. Uansett hvor mye hun sier hun "angrer" , vel det skulle hun tenkt på før hun spredde bena sine ! Anonymkode: 0e60f...c18 3
LISJ Skrevet 23. juni 2017 #7 Skrevet 23. juni 2017 Velll....hvis folk er utro så kan de være 1 sexavhengig 2 oppmerksomhetssyke + lysten på spenning eller se hvor mange de kam ha sjans på 3 eller de gir totalt faen i nåværende fyr . 4 eller de hater menn 5 eller de puler hvem som helst mens de lurer på hva de skall gjøre med livet sitt eller de synes du er tufs og taper 6 ELLER DE HAR BLITT FORELSKET I EN ANNEN. 7 Eller de har aldri forelsket og vill forsøke å bli det. 8 mange jenter er i " forhold" pga kjedsomhet, aggresjonsproblemer, angstproblemer, dårlig økonomi, depresjon etc. Hvis din kjæreste er deprimert så er det lite sannsynlig at kjæresteting er. Høy prioritet + hvis de har elendig erfaringer med menn og sett mye faenskap; så blir de ofte kun irriterte på menn og ser på de som en nødvendig onde i verden som de helst vill sette på asylet. Feks.... 1
Tba Skrevet 24. juni 2017 #8 Skrevet 24. juni 2017 Siden hun har vært utro så vil du få sympatien uansett hvordan du fant det ut. Så det er bare å slå opp og fortelle rolig hvorfor. 3
Atea Skrevet 24. juni 2017 #9 Skrevet 24. juni 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Oppdaget for en uke siden at min kjæreste dessverre har vært med en annen, og jeg må nå finne ut hvordan jeg skal gjøre det slutt mellom oss. Problemet er at vi deler samme vennekrets, og det er her jeg sliter litt med å finne ut hvordan jeg skal gjøre det for å komme godt ut av det hele. Det var ikke helt stuerent på hvordan jeg fant ut hvordan hun var utro, og det er der dilemmaet ligger. Jeg har jo bevis på at hun har vært utro, men samtidig føles det utrolig skummelt å vise noe sånt. Hadde jo rett i mine mistanker, og vel så det, men det trenger jo ikke nødvendigvis bety så mye. Tror jeg må ta den hemmeligheten med meg i graven, for å si det sånn. Det jeg er redd for er at det er jeg som skal få skylden for at vi blir å gjøre det slutt. Har jo snakket med de andre i vennekretsen, og de sitter med inntrykk av at vi hadde det fint sammen. Vel, tydeligvis ikke fint nok. Det jeg har tenkt på å gjøre er å be henne fortelle litt om den kvelden utroskapet skjedde. Hvis hun da ikke trekker fram det som skjedde, så blir jeg å si at det var veldig synd at du skulle si det på den måten. Hun blir jo garantert ikke til å innrømme noe, og det er da jeg må si at jeg vet det skjedde noe den kvelden. Hvis hun fremdeles ikke sier noe, så må jeg vel bare si noe sånt som at jeg vet hva som skjedde og at det dessverre innebærer at vi ikke er sammen lengre. Hvordan høres det ut? Hadde det ikke vært for at vi deler så mange venner så hadde jeg gjort kort prosess på hele greia, men akkurat nå føler jeg at jeg må gå veldig skånsomt fram. Det heter jo så pent "be the bigger man", og det har jeg egentlig tenkt til å gjøre her. Hva burde jeg egentlig gjøre? Anonymkode: e725c...2bf Jeg opplevde det samme en gang, og ble plutselig satt i en lojalitetskonflikt overfor den som fortalte om utroskapen. Jeg gjorde det bare slutt, sa at jeg har tenkt på det lenge og funnet ut at vi egentlig ikke passer sammen. Men dette må du selv bestemme. Jeg fortalte det til han senere, men da var vi etablert på hver vår kant. Grunnen til at jeg ble så kald, var at jeg ikke ville vise for fem øre at jeg kunne være sjalu (dumt ja, men), og ikke ville tape ansikt. Han angret, sa at det ikke hadde skjedd noe, men da var det for sent. Men, er du i stand til å tilgi henne, bør dere ta dere en prat. Fortell henne at du vet, og si at du trenger en pause og litt avstand akkurat nå. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #10 Skrevet 24. juni 2017 19 timer siden, Ardenus skrev: Hva gjør du hvis hun tilstår med engang du tar opp hva som skjedde? Det har jeg egentlig ikke tenkt så mye over. Ser jo på det som ganske usannsynlig, men man vet jo aldri. Jeg ville i hvert fall blitt litt glad hvis hun tok det steget og sa selv hva hun har gjort. Hun får igjen litt av respekten min da. 18 timer siden, Cronosgjesten skrev: Det må være rimelig lite stuerent hvis måten du fant det ut på, trumfer det faktum at hun har vært på noen andre...? Måtte du ligge deg til informasjonen? Neida, så galt var det ikke. Jeg har alt på det tørre sånn sett. La oss bare kalle det kreativt bruk av elektronisk utstyr og litt god gammeldags snoking. Skammer meg egentlig for at jeg har gjort det, men samtidig så føles det veldig godt å vite hva som har skjedd. Ellers så vil jeg takke for mange gode svar i tråden! Det litt syke oppi det hele er at en liten del av meg ønsker å tilgi henne, men skjønner jo samtidig at det er svært usannsynlig for at det ville funket. Jeg tror ikke at det er mulig for meg å stole på henne igjen, og hun vil vel tenke det samme hvis jeg skulle vise bevisene mine. Tenker egentlig bare å droppe hele greia med å vise noen av bevisene jeg har. Hvis ikke hun sier noe, så får jeg bare si at vi begge vet utmerket godt hva du har gjort og derfor kan vi ikke være sammen mer. Anonymkode: e725c...2bf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå