Gå til innhold

Markerte du 3 min stillhet i dag?  

1. 1. Markerte du 3 min stillhet i dag?

• Ja
      40
    • Nei
      30

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig!

Vi tente lys og alle på jobb stod rundt i stillhet.

Verdig og rørende, synes jeg.

Skrevet

Nei. Jeg hadde tenkt å gjøre det. Men ble så oppslukt i eksamenslesingen at da jeg kom på det var det for sent.

Gjest Gjesta
Skrevet

Ja, jeg satt på bussen, og den stoppet på en holdeplass, slo av motoren, og det ble helt stille.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Nei, for det har jeg ikke fått med meg. :-?

Skrevet

På min jobb samlet vi oss på forværelset i ring, så jeg markerte.

Skrevet

For meg selv på kontoret, men ikek som noen større markering nei.

Skrevet

Nei. Den danske regjering ønsket ikke at Danmark skulle delta i denne markeringen da vi hadde minnehøytidelighet med 2 minutters stillhet over hele Danmark på søndag. Egentlig synes jeg det er greit nok. Det har ikke noe å gjøre med at man ikke har respekt og medfølelse for alle som har blitt påvirket av denne katastrofen, men rett og slett fordi vi ikke kan bli ved å dvele ved denne katastrofen. Vi kan sørge for å hjelpe de som trenger det på den ene eller andre måten, men livet må også gå videre. Men hadde Danmark som nasjon deltatt i markeringen hadde jeg selvfølgelig også deltatt i markeringen. Jeg tenkte faktisk på det uansett når jeg så at klokken var tolv imens jeg var i kantinen og spiste lunch.

Skrevet

For meg selv ja. Ingen markering felles på jobb, men jeg la ned arbeidet i tre minutter.

Skrevet

Vi tente lys og samlet oss i kantinen på jobben.

Skrevet

På en måte. Var ute på tur og stod og kikket på havet...

Skrevet
Markerte du 3 min stillhet i dag?

Ja, jeg sov... ;)

Skrevet

Ja, kom en oppfordring om det over calling-systemet på jobb og da ble det slik. Hadde jeg vært hjemme eller gjort noe annet hadde jeg ikke gjort det!

Gjest Lilleulv
Skrevet

Var midt i opplæring på jobb, og plutselig var kl 13... :-? Skulle gjort det om jeg hadde mulighet, men var ingen som gjorde det her (sitter i kontorlandskap)

Skrevet
Nei' date=' det glemte jeg.. :oops:[/quote']

Me too.. :oops:

Skrevet

jeg har lunsj fra halv tolv til tolv, så da ble vi sittende i tre minutter og faktisk være stille, jeg klarte å si nesten ingenting. :oops:

vi fikk også mail fra "sjæfen sjøl" om at telefoner og arbeid skulle legges ned i tre minutter og alt skulle være stille.

Skrevet

Nei, ikke akkurat i dag. Er hjemme og syk så jeg forholdt meg ganske rolig uansett, og lysene brenner på bordet her, men jeg hadde faktisk glemt det hele til jeg hørte om det i etterkant.

Derimot har jeg brukt veldig mye tid på å tenke på det som har skjedd og de som er rammet. Har snakket om situasjonen med venner og fulgt med på nyhetene i håp om å se at hjelpen når frem til de som trenger den mest. Har støttet Leger uten grenser og kommer nok til å støtte andre i tiden fremover. Tenker på å ha et fast måndendtlig beløp som går til et nytt godt formål hver måned, og noe av det kommer helt sikkert til å gå til gjenopbyggingen av de rammede områdene. Jeg har tenkt spesielt på at det er viktig å ikke glemme når media ikke lenger fokuserer på det som har skjedd, men også at det er viktig å ikke glemme andre i nød. Har fått en liten vekker på at vi generelt bør bry oss mer om de som ikke har det like bra som oss.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, alle kollegene og meg selv inkkludert var helt stille i fem minutter fra kl. 12 i dag. En god følelse for oss selv faktisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...