Sofia Skrevet 5. januar 2005 #2 Skrevet 5. januar 2005 Selvfølgelig! Vi tente lys og alle på jobb stod rundt i stillhet. Verdig og rørende, synes jeg.
Arkana Skrevet 5. januar 2005 #3 Skrevet 5. januar 2005 Nei. Jeg hadde tenkt å gjøre det. Men ble så oppslukt i eksamenslesingen at da jeg kom på det var det for sent.
Gjest Gjesta Skrevet 5. januar 2005 #4 Skrevet 5. januar 2005 Ja, jeg satt på bussen, og den stoppet på en holdeplass, slo av motoren, og det ble helt stille.
Gjest Madam Felle Skrevet 5. januar 2005 #5 Skrevet 5. januar 2005 Nei, for det har jeg ikke fått med meg. :-?
Gjest Melk Skrevet 5. januar 2005 #6 Skrevet 5. januar 2005 På min jobb samlet vi oss på forværelset i ring, så jeg markerte.
Suzy Skrevet 5. januar 2005 #7 Skrevet 5. januar 2005 For meg selv på kontoret, men ikek som noen større markering nei.
Malou Skrevet 5. januar 2005 #8 Skrevet 5. januar 2005 Nei. Den danske regjering ønsket ikke at Danmark skulle delta i denne markeringen da vi hadde minnehøytidelighet med 2 minutters stillhet over hele Danmark på søndag. Egentlig synes jeg det er greit nok. Det har ikke noe å gjøre med at man ikke har respekt og medfølelse for alle som har blitt påvirket av denne katastrofen, men rett og slett fordi vi ikke kan bli ved å dvele ved denne katastrofen. Vi kan sørge for å hjelpe de som trenger det på den ene eller andre måten, men livet må også gå videre. Men hadde Danmark som nasjon deltatt i markeringen hadde jeg selvfølgelig også deltatt i markeringen. Jeg tenkte faktisk på det uansett når jeg så at klokken var tolv imens jeg var i kantinen og spiste lunch.
Loppefrø Skrevet 5. januar 2005 #10 Skrevet 5. januar 2005 For meg selv ja. Ingen markering felles på jobb, men jeg la ned arbeidet i tre minutter.
maiia Skrevet 5. januar 2005 #11 Skrevet 5. januar 2005 Vi tente lys og samlet oss i kantinen på jobben.
Brunhilde Skrevet 5. januar 2005 #12 Skrevet 5. januar 2005 På en måte. Var ute på tur og stod og kikket på havet...
Gjest siw28 Skrevet 5. januar 2005 #13 Skrevet 5. januar 2005 Markerte du 3 min stillhet i dag? Ja, jeg sov...
Gjest Milah Skrevet 5. januar 2005 #14 Skrevet 5. januar 2005 Ja, kom en oppfordring om det over calling-systemet på jobb og da ble det slik. Hadde jeg vært hjemme eller gjort noe annet hadde jeg ikke gjort det!
Gjest Lilleulv Skrevet 5. januar 2005 #15 Skrevet 5. januar 2005 Var midt i opplæring på jobb, og plutselig var kl 13... :-? Skulle gjort det om jeg hadde mulighet, men var ingen som gjorde det her (sitter i kontorlandskap)
sirka Skrevet 5. januar 2005 #17 Skrevet 5. januar 2005 Nei' date=' det glemte jeg.. :oops:[/quote'] Me too.. :oops:
aline Skrevet 5. januar 2005 #18 Skrevet 5. januar 2005 jeg har lunsj fra halv tolv til tolv, så da ble vi sittende i tre minutter og faktisk være stille, jeg klarte å si nesten ingenting. :oops: vi fikk også mail fra "sjæfen sjøl" om at telefoner og arbeid skulle legges ned i tre minutter og alt skulle være stille.
Fakse Skrevet 5. januar 2005 #19 Skrevet 5. januar 2005 Nei, ikke akkurat i dag. Er hjemme og syk så jeg forholdt meg ganske rolig uansett, og lysene brenner på bordet her, men jeg hadde faktisk glemt det hele til jeg hørte om det i etterkant. Derimot har jeg brukt veldig mye tid på å tenke på det som har skjedd og de som er rammet. Har snakket om situasjonen med venner og fulgt med på nyhetene i håp om å se at hjelpen når frem til de som trenger den mest. Har støttet Leger uten grenser og kommer nok til å støtte andre i tiden fremover. Tenker på å ha et fast måndendtlig beløp som går til et nytt godt formål hver måned, og noe av det kommer helt sikkert til å gå til gjenopbyggingen av de rammede områdene. Jeg har tenkt spesielt på at det er viktig å ikke glemme når media ikke lenger fokuserer på det som har skjedd, men også at det er viktig å ikke glemme andre i nød. Har fått en liten vekker på at vi generelt bør bry oss mer om de som ikke har det like bra som oss.
Gjest Anonymous Skrevet 5. januar 2005 #20 Skrevet 5. januar 2005 Ja, alle kollegene og meg selv inkkludert var helt stille i fem minutter fra kl. 12 i dag. En god følelse for oss selv faktisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå