Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hva kan man handle i Sverige og Danmark?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har noen forslag til hva man kan finne her som er mye billigere eller lettere å få tak i enn i Norge? Finnes det steder man MÅ innom når man først er der. Noen av byene vi skal til, København, Billund,  Viborg, Århus og Gøteborg.

Alt er av interesse, en Zizzi butikk som er fantastisk bra, eller en second hand shop med masse rart osv.Hvis dere vet om noe spesielt for barn og så takker vi for det. Vi skal innom alle de obligatoriske stedene som Legoland og alt det der men tenkte kanskje det var noe kjekt bare for mammaen og. :blomst:

Anonymkode: fa4f8...c9f

AnonymBruker
Skrevet

Sprit og øl. 

Anonymkode: 6c63f...66e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sprit og øl. 

Anonymkode: 6c63f...66e

Hehe, vi er avholdsmennesker. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo an på hva du er ute etter. Liten vits å kjøpe noe man ikke trenger bare fordi det er billig. 

Jeg vet ikke hvordan det er i Danmark, men ting er ikke så mye billigere i sverige. Klær ligger på samme pris, noen ganger dyrere. Om det ikke er tilbud da. 

Seconhandbutikker finnes det jo typ overalt i Sverige og der kan man finne mye bra

Anonymkode: c13aa...003

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kommer jo an på hva du er ute etter. Liten vits å kjøpe noe man ikke trenger bare fordi det er billig. 

Jeg vet ikke hvordan det er i Danmark, men ting er ikke så mye billigere i sverige. Klær ligger på samme pris, noen ganger dyrere. Om det ikke er tilbud da. 

Seconhandbutikker finnes det jo typ overalt i Sverige og der kan man finne mye bra

Anonymkode: c13aa...003

Trenger ikke nødvendigvis å være billigere men mer utvalg feks. :)  Zizzi butikkene stammer jo fra Danmark så da ser jeg for meg større butikke med mer utvalg? Kan jo være jeg tar feil men det er bare et eskempel.

Skrevet

Bortsett fra alkohol-, kjøtt- og tobakkrelaterte produkter er det ikke spesielt mye som er billigere i Danmark og Sverige. Snarere er det tvert imot, elektronikk for eksempel, er faktisk dyrere i Sverige enn det er i Norge.

• Liker 1
Skrevet

Spørs hva kursen er, men bortsett fra det som er nevnt, har jeg opplevd at hårfarge, vaskeprodukter og godteri er litt billigere. Det er ikke store summen altså, men litt. Vaskemiddel får man i mange kg, så ja, men sjekk prisen her i Norge først.

AnonymBruker
Skrevet

Vaskemidler, ting på helsekosten og apotek, mye mer utvalg i allergihyllene i matbutikken samt hvis du spiser vegetar eller vegansk. Kjøttpålegg, oksekjøtt, karbonadedeig. 

Brusbokser, energidrikk.Har hørt barneseter og slikt skal være billigere men vet ikke om det stemmer. 

Anonymkode: 338df...df8

Skrevet

HÅR/HUDPLEIE ++: Jeg er norsk og bor på Jylland-siden og handler ofte på Normal. Det er en kjede som importerer varer, og som dermed kan selge dem billigere. Her har de alt fra billig Redken-shampoo og andre kjente merkevarer til ting til hus og hjem samt godteri og litt mat. Vel verdt å kikke innom, de har 75 butikker over hele landet, blant annet i Århus og Horsens. 

SECOND-HAND: I Horsens finner du Danmarks største second-hand, den drives av Blå Kors og er godt organisert mht klær, sko og ting&tang. De har også et kremmermarked, der vanlige folk selger tingene sine. Rett ved siden av ligger det også en mindre bruktbutikk. Horsens er ellers en hyggelige liten by, med en koselig gågate med mange av de kjente danske klesmerkene, både de billige og dyre og de har god mat på Grans. Jeg bor rett ved Horsens, og er her endel :)

INTERIØR: Jeg er glad i lille Balsalen i Århus, som ligger litt gjemt rett ved Magasin ved Åen. Denne artikkelen sier noe om den og flere andre små butikker. Ellers er det hyggelig i Latinerkvarteret! 

MAT: Vet ikke hvor opptatt du er av å kjøpe med deg spiselige souvenirer hjem, men f.eks parmaskinke og oster er veldig mye billigere enn i Norge - og det gjelder enten du går på Lidl eller på Arlas spesial-ostebutikk i Århus. 

Trenger du ellers tips til spisesteder eller annet i Danmark, har jeg en reiseblogg med en egen Danmark-kategori

Akkurat nå er kursen litt høy, 127, men det kan likevel være litt å spare. Akkurat nå er det f.eks allerede 50 prosent i klesbutikker. Ellers vil jeg si at trenger du lamper, så er utvalget bare så ufattelig mye større i Danmark.....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Alltidpånett skrev:

HÅR/HUDPLEIE ++: Jeg er norsk og bor på Jylland-siden og handler ofte på Normal. Det er en kjede som importerer varer, og som dermed kan selge dem billigere. Her har de alt fra billig Redken-shampoo og andre kjente merkevarer til ting til hus og hjem samt godteri og litt mat. Vel verdt å kikke innom, de har 75 butikker over hele landet, blant annet i Århus og Horsens. 

SECOND-HAND: I Horsens finner du Danmarks største second-hand, den drives av Blå Kors og er godt organisert mht klær, sko og ting&tang. De har også et kremmermarked, der vanlige folk selger tingene sine. Rett ved siden av ligger det også en mindre bruktbutikk. Horsens er ellers en hyggelige liten by, med en koselig gågate med mange av de kjente danske klesmerkene, både de billige og dyre og de har god mat på Grans. Jeg bor rett ved Horsens, og er her endel :)

INTERIØR: Jeg er glad i lille Balsalen i Århus, som ligger litt gjemt rett ved Magasin ved Åen. Denne artikkelen sier noe om den og flere andre små butikker. Ellers er det hyggelig i Latinerkvarteret! 

MAT: Vet ikke hvor opptatt du er av å kjøpe med deg spiselige souvenirer hjem, men f.eks parmaskinke og oster er veldig mye billigere enn i Norge - og det gjelder enten du går på Lidl eller på Arlas spesial-ostebutikk i Århus. 

Trenger du ellers tips til spisesteder eller annet i Danmark, har jeg en reiseblogg med en egen Danmark-kategori

Akkurat nå er kursen litt høy, 127, men det kan likevel være litt å spare. Akkurat nå er det f.eks allerede 50 prosent i klesbutikker. Ellers vil jeg si at trenger du lamper, så er utvalget bare så ufattelig mye større i Danmark.....

Wow, tusen takk for et informativt svar, det var midt i blinken.:blomst:

• Liker 1
Skrevet

Kjekt, kos dere på ferie! Og både i Viborg og Billund finner du bruktbutikker, vil tro du kan finne noen skatter i Billund (det er bare én gate der sånn cirka) da det er mange som flytter til og fra der som jobber på Lego. 

AnonymBruker
Skrevet

Du må innom BILKA kjøpesenter i Danmark, og NORMAL - masse billig :) De har så vidt startet Normal i Norge og nå, men kun i Kr.sand foreløpig.

Anonymkode: a8ce3...1f0

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må innom BILKA kjøpesenter i Danmark, og NORMAL - masse billig :) De har så vidt startet Normal i Norge og nå, men kun i Kr.sand foreløpig.

Anonymkode: a8ce3...1f0

Vi er alltid innom Bilka😍 Normal har jeg ikke vørt borti men skal se om jeg ikke kan finne den denne gangen.😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...