Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå kom nok en venninne med strålende øyne og fortalte at hun var gravid, og det sved skikkelig! Vi har prøvd i 4 år nå, og jeg begynner å bli desperat. Vi har vært igjennom så mange forsøk og ingenting. Ingenting er galt med oss, men vi blir ikke gravide hverken på gamlemåten eller via VIF.

Jeg unner jo venninnen min dette, men det gjør så vondt! Jeg knakk helt sammen når hun hadde gått, bare gråt og gråt :( 

Anonymkode: 125f5...cd9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å tenk at hennes graviditet ikke påvirker dine sjanser. Verden er et urettferdig sted, og for noen går det bare lettere. Likevel er det ikke noe galt i å bli sint, sur eller irritert over at det ikke har gått din vei.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå kom nok en venninne med strålende øyne og fortalte at hun var gravid, og det sved skikkelig! Vi har prøvd i 4 år nå, og jeg begynner å bli desperat. Vi har vært igjennom så mange forsøk og ingenting. Ingenting er galt med oss, men vi blir ikke gravide hverken på gamlemåten eller via VIF.

Jeg unner jo venninnen min dette, men det gjør så vondt! Jeg knakk helt sammen når hun hadde gått, bare gråt og gråt :( 

Det finnes ingen rettferdighet i dette :(
Sender deg en klem <3
Vet det er vanskelig å tøft, har selv vært der......

Håper virkelig deres tid kommer. Vi ventet i nesten 3,5år før vi ble spontant gravid på egenhånd mnd etter mislykket IVF forsøk. Å nå ligger mitt mirakel å sover søtt i sengen sin oppe (5år gammel prinsesse).
Jeg er lei meg for at vi sliter med sekundær infertilitet / får ikke nr 2.
Men vi har ikke gitt opp, å håper prinsessa mi får søsken etterhvert :)

Uforklarlig barnløs / vet ikke hvorfor vi ikke blir lett gravide som "alle andre", men prøver nå i førstkommende syklus med hormon støtte (FEMAR)
Tvi tvi <3

AnonymBruker
Skrevet

8 år, 13 prøverørsforsøk, 3 spontanaborter og så, endelig kom det lille mirakelet! Vet akkurat hvordan du har det, tror du bare må tillate deg å gråte. Det har ingenting med venninnen din å gjøre, det er bare sorgen som skygger for gleden du ellers ville følt. Det er helt normalt og alle som har vært der du er vet hva du snakker om. 

Sender en stor klem fra meg. Håper min historie kan gi deg håp og kraft til å stå i det og at du lykkes til slutt.  

Anonymkode: 0c8b4...c2e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som prøvde å bli gravid med mannen sin. Ingenting skjedde. Det var ingenting galt med dem heller, det bare skjedde ikke. De bestemte seg for at da fikk det bli sånn, de fikk være barnløse. Fem år gikk, seks år, sju år.... og plutselig etter sju år ble hun gravid! Helt ut av det blå. De fikk en velskapt gutt.

Det skjedde aldri igjen da, hun ble aldri gravid på nytt, men de var såre fornøyd med den ene gutten de så uventet fikk.

Så har vi en kollega på jobben min. Hun og mannen prøvde i et fire år å bli gravide på naturmåten. Det gikk ikke. De ville da prøve IVF, og satte i gang forsøk et, og ingenting. Forsøk to, ingenting. Forsøk tre, etter en lengre ferie, og de ble endelig gravide. Superlykkelige. Babyen var nyfødt, hun fullammet og alt var bare babylykke. Så synes hun at hun kjente igjen noe... hvorfor var hun kvalm? Mistenkelig. Og var det ikke litt "rart" i magen? Hun hadde en 3 måneder gammel baby, og kunne etter alle solemerker ikke bli gravid på egenhånd, men ok - hun tok nå likevel en graviditetstest. Og ser man det! Hun var gravid igjen - med naturmetoden, rett etter å ha født sitt første barn. Det endte med at hun fikk barn nr to før første barnet fyllte ett år! Hun fikk overlappende mammapermisjoner. Det var litt tøft med to så tette barn, men de klaget ikke :-)

Vet ikke hva jeg vil si med dette. Annet enn at mirakler kan skje. Ikke mist motet.:ninuskapus:

Anonymkode: 67b02...605

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gamle er dere Ts? Ordner seg nok for deg også :)

Anonymkode: e5d6a...658

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke si at jeg forstår hvordan du har det ts, men jeg forstår godt at det er veldig vanskelig :) prøv å husk at hennes graviditet ikke påvirker din (forhåpentligvis) kommende graviditet! Jeg stod på den andre siden - jeg ble gravid etter et ons hvor kondomen sprakk, mens min søster prøvde i 6 år før den satt... Det var veldig vanskelig og ambivalent det også, jeg følte jeg ikke fortjente sønnen min og at graviditeten min ikke var noe å glede seg over :( Har du fortalt venninnen din at dere har prøvd lenge? Så slipper du å få snaps av babyinnkjøp og at hun viser ulyralydbilder når dere møtes :) 

Anonymkode: 7e237...0b7

AnonymBruker
Skrevet
På 23.6.2017 den 21.01, AnonymBruker skrev:

Kan kjenne meg veldig igjen i dette! Sliter selv med å få barn, og føler at jo mer vi utreder, jo mer er det som ikke stemmer... Det er lov å gråte, være sint og frustrert, det har vært noen runder med tårer her også kan du si!

Selv har jeg vært på sommerfest hos noen venner der det yngla av unger og gravide, og praten gikk jo i omtrent det samme. Litt slag i trynet, endte med å dra tidlig.

Jeg ønsker deg alt godt og lykke til med prøvingen, en klem fra meg, som vet hvordan det føles! Plutselig kan mirakler skje <3

Anonymkode: 771d6...2af

AnonymBruker
Skrevet

Me and you both. "Bare" prøvd i 2 år og 3 mnd vi da. Jeg har HELT tette eggledere og første IVF-forsøk var mislykket, fikk bare ut ett egg og det festet seg ikke dessverre. Ny runde til høsten. Venninner og svigerinner blir gravide i fleng, 3 stykk siste måneden. Jeg er glad på deres vegne, det er ikke det, men det blir en så vanvittig påminnelse om hva som ikke går for min del. 

Ønsker deg masse lykke til! Jeg forstår hvordan du har det, men du har holdt på lengre da, 4 år. Håper du får et mirakel du også som de over her :)

Anonymkode: dc6a6...539

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gamle er dere Ts? Ordner seg nok for deg også :)

Anonymkode: e5d6a...658

Vi er 33 begge to. Ja, jeg ønsker jo å tro at det kommer til å bli vår tur også, men det er tungt å prøve å holde seg positiv :( 

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...