AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #1 Skrevet 23. juni 2017 Denne blir anonym, for dette er flaut. Har akkurat begynt å trene igjen, uten å trene særlig regelmessig (nesten 6 år faktisk) Saken er den at jeg fiser hele tiden. Noe vanvittig den siste uka. Særlig under øktene. (Trener hjemme, og er alene), så slapp av. Jeg plager ikke noen andre med dette. Toalettbesøkene har også blitt hyppigere. Lurer på om noen har vært ute for det samme? I så fall, ble det bedre etter hvert? Her inne kan jeg være anonym. Det kan jeg ikke hos legen, så vil helst ikke dit, hvis jeg ikke må. Han kommer sikkert til å le av meg. Anonymkode: 9f84c...559
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #2 Skrevet 23. juni 2017 Vel, jeg fes masse. Viste seg å være tykktarmskreft som blokkerte for avføringen, så det samlet seg opp gass. Derfor fes jeg så mye. Nå har jeg utlagt tarm, og fisen går i en pose. Anonymkode: 9b6e2...2f2 1
Solivagant Skrevet 23. juni 2017 #3 Skrevet 23. juni 2017 Det skjer med meg også om jeg ikke har trent på lenge. Får vondt i magen og mye luft. Går over om jeg fortsetter å trene regelmessig, da dette er normalt i overgangsperioden hvor kroppen (magene får mer å jobbe med. Men som brukeren over meg skriver, så kan det være andre ting også.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #4 Skrevet 23. juni 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, jeg fes masse. Viste seg å være tykktarmskreft som blokkerte for avføringen, så det samlet seg opp gass. Derfor fes jeg så mye. Nå har jeg utlagt tarm, og fisen går i en pose. Anonymkode: 9b6e2...2f2 Min kjære mor har også utlagt tarm på grunn av kreft. Men hun har en del selvironi og humor rundt dette, så når hun føler at det kommer en fis i offentlighet så pleier hun å stille seg bak feks en gammel gubbe som vanligvis får skylda for fjerten fra folk rund. Det lukter jo ikke, men det høres! Etterpå går hun gjerne inn i en krok i butikken og ler seg fillete. Jeg har en fantastisk mamma! 😍 Anonymkode: f52ae...3cf 8
Lavendela Skrevet 23. juni 2017 #5 Skrevet 23. juni 2017 Endret kosthold kan også føres til mye luft /fis😁 Kanskje du har forandret litt på det i forbindelse med treningsoppstart?😊
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #6 Skrevet 23. juni 2017 26 minutter siden, Solivagant skrev: Det skjer med meg også om jeg ikke har trent på lenge. Får vondt i magen og mye luft. Går over om jeg fortsetter å trene regelmessig, da dette er normalt i overgangsperioden hvor kroppen (magene får mer å jobbe med. Men som brukeren over meg skriver, så kan det være andre ting også. Det kan høres litt sånn ut ja. Håper du har rett, og at det vil avta etter hvert. Håper ikke det er andre ekle ting i bildet. 21 minutter siden, Lavendela skrev: Endret kosthold kan også føres til mye luft /fis😁 Kanskje du har forandret litt på det i forbindelse med treningsoppstart?😊 Godt poeng. Pleide å trene 5 - 6 ganger i uka før, ble syk, sluttet med en gang, og ikke kommet tilbake. Så har latt det skure og gå, men nå er jeg lei. Denne gangen vil jeg tilbake til å ha regelmessig trening permanent. Men kanskje ikke så mye som jeg pleide før. Anonymkode: 9f84c...559
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #7 Skrevet 23. juni 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min kjære mor har også utlagt tarm på grunn av kreft. Men hun har en del selvironi og humor rundt dette, så når hun føler at det kommer en fis i offentlighet så pleier hun å stille seg bak feks en gammel gubbe som vanligvis får skylda for fjerten fra folk rund. Det lukter jo ikke, men det høres! Etterpå går hun gjerne inn i en krok i butikken og ler seg fillete. Jeg har en fantastisk mamma! 😍 Anonymkode: f52ae...3cf Hahaha! Tror jeg hadde ledd også, om jeg hadde observert det. Anonymkode: 9f84c...559
Sillyline Skrevet 23. juni 2017 #8 Skrevet 23. juni 2017 Prøv å spise mer proteiner og mindre karbohydrater
minikrølla Skrevet 23. juni 2017 #9 Skrevet 23. juni 2017 Prøv med iduform (selges på apoteket), har hjelpt meg
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #11 Skrevet 23. juni 2017 Trener du etter middag? Jeg blir som en oppblåst ballong når jeg gjør det, spesielt om jeg spiser pasta. Anonymkode: c4727...953
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #12 Skrevet 23. juni 2017 Jeg fiser ikke, men får fryktelig magesjau..trøst deg med det? Anonymkode: daf8e...2e8
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #13 Skrevet 23. juni 2017 Oi, her var det mange bra tips. Helt ærlig, så har jeg ikke fått en fast rytme enda, men ser at det kan være lurt å begynne å loggføre hva jeg faktisk holder på med. Spiser ikke knekkebrød ofte nei. Trente etter middag i dag faktisk, fordi det var da jeg fikk det til å passe. Gulpet litt faktisk, så det var ikke noe hyggelig. Føler det som om jeg aldri har trent, fordi det er så lang vei tilbake. Er ikke noe hyggelig å ikke kjenne igjen kroppen. Anonymkode: 9f84c...559
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #14 Skrevet 23. juni 2017 Trøst deg med det faktum folk ikke går rundt å tror du fiser selv om du ikke har gjort det. For det må være kjipt. Anonymkode: 90d5b...b9d
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #15 Skrevet 23. juni 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trøst deg med det faktum folk ikke går rundt å tror du fiser selv om du ikke har gjort det. For det må være kjipt. Anonymkode: 90d5b...b9d Har faktisk opplevd det før. Magelyd. Det er flaut. Takk for svar alle sammen. Satser på at plagene avtar, når jeg bare kommer inn i en sunnere rytme igjen. Anonymkode: 9f84c...559
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #16 Skrevet 23. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Denne blir anonym, for dette er flaut. Har akkurat begynt å trene igjen, uten å trene særlig regelmessig (nesten 6 år faktisk) Saken er den at jeg fiser hele tiden. Noe vanvittig den siste uka. Særlig under øktene. (Trener hjemme, og er alene), så slapp av. Jeg plager ikke noen andre med dette. Toalettbesøkene har også blitt hyppigere. Lurer på om noen har vært ute for det samme? I så fall, ble det bedre etter hvert? Her inne kan jeg være anonym. Det kan jeg ikke hos legen, så vil helst ikke dit, hvis jeg ikke må. Han kommer sikkert til å le av meg. Anonymkode: 9f84c...559 Jeg hadde mangel på B vitaminer og samme problem. Etter å ha fått behandling ble luft i magen betydelig mindre plagsomt. Du bør kontakte lege og få utredning, særlig med henblikk på vitamin og blodmangel. Anonymkode: 57631...161
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #17 Skrevet 23. juni 2017 Wow for noen svar! "Tykktarmskreft og du må til lege"?... Dette er faktisk helt vanlig og ufarlig og kommer av at fordøyelsessystemet blir stimulert gjennom trening. I tillegg puster du inn større mengder luft som selvfølgelig må ut. Jeg var selv plaget med dette da jeg begynte å trene, men det forsvant etter en stund. Hos meg hjalp det å ikke spise noe 2-3 timer før trening, og at kroppen rett og slett ble vant med belastningen. Anonymkode: c5722...816 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #18 Skrevet 24. juni 2017 Godt å høre at det ikke bare er jeg som fiser Anonymkode: 9f84c...559
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå