Fyfaen Skrevet 27. desember 2022 #141 Del Skrevet 27. desember 2022 Gjorde det en gang i sommer. Ei jente la seg på trikkesporet, ringte mens jeg prøvde å stoppe trafikk og hjelpe hun. Men det var ikke lett for en person alene, ingen andre brydde seg. Heldigvis gikk det bra og hjelpen kom fort. Jeg har tenkt mye på den jhun i etterkant, jeg håper hun fikk den hjelpen hun behøvde, var sikkert i starten av 20-årene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #142 Del Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 25.12.2022 den 12.59): Jeg forsøkte å kontakte politiet en gang der jeg bodde tidligere. Der hadde jeg utsikt til et lite kjøpesenter, og fikk øye på ett par stykker som knuste vinduer og gikk inn og ut av bygningen (sikkert for å stjele ting) og så hadde de en kassebil som stod rett utenfor der de knuste vinduene. Men det var jo selvfølgelig flere av dem (og bare en av meg) pluss at de hadde med seg ett eller annet som de brukte til å knuse vinduene med. Kanskje ett balltre, eller noe. Så jeg hadde selvfølgelig veldig liten lyst til å blande meg inn i alt det der. Problemet var at politiet ikke dukket opp før mange timer senere, og da var kjeltringene selvfølgelig over alle hauger. Hvis de hadde dukket opp umiddelbart etter å ha mottatt tipset, så kunne dem selvfølgelig ha tatt disse kjeltringene på fersk gjerning. Men sånn som situasjonen ble, så klarte de jo å komme seg unna, og politiet sitter dermed igjen med null og niks spor. Så vidt jeg vet ble aldri kjeltringene oppdaget, og tyvgodset er vel like borte vekk det også. For eksempel solgt videre til noen andre, fått ut av landet, eller what ever. Det verste av alt: Politiet var alt for opptatte med å arrangere fartskontroll og sjekke om folk var påvirket av ett eller annet til å gidde å dukke opp for å ta kjeltringer på fersk gjerning! Folk kunne jo selvfølgelig se oppdateringer som politiet velger å gjøre på Twitter, eller lignende. I tillegg går de ut i lokalavisen etter å ha avholdt sånne undersøkelser. Da kan de skryte av at XX antall personer hadde fått advarsel eller forelegg / bøter. Men selv på veldig trafikkerte veier får dem bare en håndfull personer som de kan dele ut bøter til, og så nevner dem helst den ene personen som kjørte i for eksempel femten eller tjue km/t - som var det aller høyeste de klarte å måte på noen av dem. Med høyest mulig fart på folk de klarer å stoppe, forsøker vel politiet å virke mest mulig imponerende, og at dem visstnok gjør en vanvittig viktig jobb. Anonymkode: 5db9e...7d7 Her blander du nok litt kortene. Det er i stor grad Utrykningspolitiet som foretar de kontrollene du nevner, slik at de som skulle kommet til deg nok var opptatt med andre oppdrag. Det er ikke ubegrenset med mannskaper å ta av. Det er for øvrig viktig å stoppe ruspåvirkede sjåfører, de utsetter både seg selv og andre for stor fare. Bare i tidsrommet januar-oktober i år er nesten 10.000 personer anmeldt for å ha kjørt i ruspåvirket tilstand. Det er fem ganger mer ruskjøring med narkotika og legemidler enn med alkohol, og det anslås at det hver eneste dag kjøres ca 140.000 turer i trafikken av mennesker som er ruspåvirket. Da snakker vi om å utsette andre for livsfare, og det er spesielt at du forsøker å bagatellisere dette. Likeledes er det en kjensgjerning at fart dreper, og at en stor andel av ulykkene skjer i en fart som bare er litt over fartsgrensen (eller at man kjører for fort etter forholdene). Her kan mange liv bli spart, og vi kan hindre et høyt antall skadde i trafikken. Anonymkode: 9dcd3...c98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #143 Del Skrevet 28. desember 2022 Jeg har ringt politiet to ganger: - Ene gangen lå vi bak en bil som kjørte svært fort og vinglet såpass mye mellom kjørefeltene at jeg var redd vedkommende var syk eller rusa. Ringte politiet og ga beskjed og de sendte ut en bil. - Andre gangen var jeg førstehåndsvitne til en kollisjon mellom buss og bil. Jeg kjørte videre for ikke å lage kork i trafikken, men ringte politiet så fort jeg kom på jobb for å melde meg som vitne. Avga vitneutsagn via telefonen. Anonymkode: 6cc55...cf2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #144 Del Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Her blander du nok litt kortene. Det er i stor grad Utrykningspolitiet som foretar de kontrollene du nevner, slik at de som skulle kommet til deg nok var opptatt med andre oppdrag. Det er ikke ubegrenset med mannskaper å ta av. Det er for øvrig viktig å stoppe ruspåvirkede sjåfører, de utsetter både seg selv og andre for stor fare. Bare i tidsrommet januar-oktober i år er nesten 10.000 personer anmeldt for å ha kjørt i ruspåvirket tilstand. Det er fem ganger mer ruskjøring med narkotika og legemidler enn med alkohol, og det anslås at det hver eneste dag kjøres ca 140.000 turer i trafikken av mennesker som er ruspåvirket. Da snakker vi om å utsette andre for livsfare, og det er spesielt at du forsøker å bagatellisere dette. Likeledes er det en kjensgjerning at fart dreper, og at en stor andel av ulykkene skjer i en fart som bare er litt over fartsgrensen (eller at man kjører for fort etter forholdene). Her kan mange liv bli spart, og vi kan hindre et høyt antall skadde i trafikken. Anonymkode: 9dcd3...c98 De aller fleste som politiet klarer å stoppe kjører vel kanskje fem km/t for fort. Ikke noe særlig å "skryte av" for å ha stoppet, for å si det sånn... Anonymkode: 5db9e...7d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #145 Del Skrevet 28. desember 2022 Jeg ringte en gang til Stavanger politiet for ca 20 år siden. En i bofellesskapet skyldte visstnok en fyr penger som han ikke hadde, og han innkrevere kom på døren midt på natten fektenee med en pistol i neven fordi han skulle ha tak i ham og pengene. Han vi bodde med lå på rommet sitt og gjemte seg.. mens jeg og en annen samboer ba pistolfyren om å gå. Politiet tok ikke å kjørte bortom oss en gang... Anonymkode: 0d354...043 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #146 Del Skrevet 28. desember 2022 Aldri. Men en gang ringte jeg og klaget på politiet da jeg så de brøt loven. Anonymkode: 811be...cd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #147 Del Skrevet 2. januar 2023 Ja når vi var veldig unge var jeg og venner på fest hos noen jeg ikke kjenner. Utenfor blokka ble det bråk med en stor gjeng som starta med å slå en av vennene min. Vi løp tilbake men de løp etter også begynte noen å kaste ølflasker etter oss. Flaks at ingen ble skadet. Det ble mye knust glass uten. Vi kom oss inn hoveddøren som gjengen ikke kunne åpne fra utsiden. Oppe i leiligheten ringte vi til politike. Det kom en politimann men da hadde gjengen forsvinni. Politimannen sa at vi må anmelde i morgen. Men så sa han at vi måtte gå ut å rydde opp glasskåret. Når noen i leiligheten begynte å krangle om dette ble politimannen sint. Han truet med at vi å ta oss inn på politihuset. Vi måtte gjøre som han befalte.Det var skummelt å gå ut igjen å feie å rydde opp masse glass fra veien etter en sånn hendelse. Men vi hadde ikke noe valg. Anonymkode: 757fb...e2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #148 Del Skrevet 2. januar 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ja når vi var veldig unge var jeg og venner på fest hos noen jeg ikke kjenner. Utenfor blokka ble det bråk med en stor gjeng som starta med å slå en av vennene min. Vi løp tilbake men de løp etter også begynte noen å kaste ølflasker etter oss. Flaks at ingen ble skadet. Det ble mye knust glass uten. Vi kom oss inn hoveddøren som gjengen ikke kunne åpne fra utsiden. Oppe i leiligheten ringte vi til politike. Det kom en politimann men da hadde gjengen forsvinni. Politimannen sa at vi må anmelde i morgen. Men så sa han at vi måtte gå ut å rydde opp glasskåret. Når noen i leiligheten begynte å krangle om dette ble politimannen sint. Han truet med at vi å ta oss inn på politihuset. Vi måtte gjøre som han befalte.Det var skummelt å gå ut igjen å feie å rydde opp masse glass fra veien etter en sånn hendelse. Men vi hadde ikke noe valg. Anonymkode: 757fb...e2d Wow. Så mye skrivefeil på telefonen. Anonymkode: 757fb...e2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #149 Del Skrevet 2. januar 2023 Jeg har ringt og klaget på feststøy maaaange ganger. I tillegg en gang for å gi informasjon vedr en mulig kriminell handling jeg var vitne til. Anonymkode: 3582f...fe5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #150 Del Skrevet 18. januar 2023 Ja,men de kom ikke. Selv om han jeg var sammen med da kastet ting på meg og reiv meg etter håret. Løp til en nabo men de kom aldri. Anonymkode: 58015...5b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #151 Del Skrevet 18. januar 2023 Ja, flere ganger. En gang prøvde en mann å komme seg inn i leiligheten min. De kom kjapt, men da hadde han allerede dratt. Bodde en periode på Grønland i Oslo, og da ringte jeg en del ganger pga slosskamp med machete i smuget ved leiligheten, en mann som var voldelig med ei dame, etc. Anonymkode: 9391b...26a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #152 Del Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 23.6.2017 den 22.43): Jobbet en del år i butikk, så ja, mange ganger der. Privat - når det har vært slagsmål i junkie-kretsene der jeg vokste opp, når en kjæreste av mamma banket henne, når en nabo banket kona si, jeg vet ikke hvor mange ganger på folk som har kjørt i ruspåvirket tilstand (jeg ringer hver jævla gang på det), stoppet en voldtekt en gang, ringte dem, ga signalement på fyren og løp og brølte mot ham med sammenrulla paraply som våpen. Ringte på noen ungdommer som sparka og trakasserte en hjemløs narkoman, ringte dem en gang på toget når en muligens full, muligens bare rasshøl, homofob fyr absolutt skulle true meg og noen venner fordi vi hadde prideeffekter - han ble hentet på neste stasjon. Nesten samme situasjon, bare at mann på buss som var høylytt rasist mot en dame med hijab. Han ble skremt nok til å gå av bussen. Det er det jeg kommer på. Jeg ringer dem når det er noe som virker som det kan utarte til vold, eller allerede er vold. Det er sånn grovt overslag i hvert fall. Anonymkode: 35287...575 Jeg liker deg, takk for at du er et medmenneske der overraskende mange bare hadde vært likegyldige dessverre. Anonymkode: 9c87a...ddd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #153 Del Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 24.6.2017 den 23.04): 1. da jeg ble vitne til kidnapping av et barn (av en mann som BARE var iført t-skjorte). fikk faktisk være med på biljakt. 2. da jeg fikk juling. 3. da hunden min fikk juling av 4 voksne menn (da gadd de ikke komme). 4. da jeg holdt på å bli drept av en bring-trailer for å forklare hvorfor jeg kanskje blinket i fotoboks + spurte om det var vits i å anmelde. det jeg vet om iallefall Anonymkode: 57d90...359 Oi, kan du fortelle mer om kidnappingen?? Anonymkode: 9c87a...ddd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #154 Del Skrevet 9. februar 2023 Politiet får vel inn en god del penger på vanlige forseelser (trafikk-bøter, for eksempel) sånn at det å etterforske noe virkelig kriminelt er bortkastet tid og krefter for dem. De er mest opptatt av ting som kan bringe inn mye penger, og som derfor kan se bra ut i media - og som nærmest uten innsats kan bedre deres egen oppklaring-statistikk. Anonymkode: 5db9e...7d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #155 Del Skrevet 9. februar 2023 Tre ganger: 1. Ringte politiet i det en mann brøt seg inn i leiligheta mi, overfalt og slengte meg veggimellom (han: 85-90 kg, meg: 46 kg). Reagerte med et voldsomt raseri, altså en atypisk reaksjon, noe som politiet i ettertid mente berget livet mitt. 2. Ringte politiet da naboen drev og banket ei dame helseløs. 3. Ringte polititet da nabokjerringa mishandlet/slo barna sine med en feiekost. Hun dengte bl.a. feiekosten i hodet på den rundt to år gamle sønnen. Bodde på den tiden ti minutters gange fra politistasjonen, så politiet var i samtlige tilfeller på plass innen fem minutter. Anonymkode: 57b28...8bf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #156 Del Skrevet 9. februar 2023 En gang. Russebuss parkerte med ekstremt høy musikk kanskje 7 meter fra huset vårt, midt på natta. Anonymkode: 72c89...262 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #157 Del Skrevet 9. februar 2023 Jeg har ringt politi/nødnummer tre ganger. Én gang når jeg observerte et to år gammelt barn i pysjamas, vandrende gatelangs kl 02:00 på høsten. Én gang når naboene hadde poolparty kl 05:00 på en hverdag. Én gang når jeg observerte en bilulykke på motorveien, og jeg var første bil på stedet. Alle situasjonene endte godt. Anonymkode: 78687...17f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #158 Del Skrevet 10. februar 2023 Ja. Jeg har ringt 02800 noen ganger pga tyveri, påkjørsel av kjæledyr, samt litt andre ting. Aldri ringt 112. Anonymkode: 1e5bf...d28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #159 Del Skrevet 10. februar 2023 En gang da vi punkterte på motorvei. Anonymkode: d1b37...df4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 10. februar 2023 #160 Del Skrevet 10. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 23.6.2017 den 22.07): Ja når jeg kjørte på et reinsdyr. Da må man kontakte politi. Anonymkode: de303...2ad Må og tilkalle noen som tar seg av dyret. Min søster bor på et sted med høy risiko for og møte på dyr uti veien. Var et påkjørt rådyr på veien der hun bor, da ringte de noen som tok seg av rådyret, det var ikke politiet. Husker ikke hvem son ble ringt noen Som har snøring På.dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå