Gå til innhold

Har du noen gang ringt politiet for hjelp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Privat:

Ringte som barn da min mor og stefar sloss. 

Ringte i tenårene da jeg fant en fyr som var overstadig beruset på en benk.

Ringte også som voksen pga naboen som hadde fest som hadde gått over styr. Vært ute flere ganger og snakket med dem uten hell. Jobbet i helse og gikk på jobb uten å ha sovet. Ringte ikke nødnummeret da.

Jobb: flere ganger enn jeg kan telle:p Politiet kom 4-6 stk med batong, skjold, håndjern osv. for deres egen sikkerhet, mens vi helsepersonellet gjerne var alene og hadde i beste fall en pakke postits 😂

Anonymkode: e61ee...b71

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Oh shit! :o 

Anonymkode: fc4a4...4ba

Tråden er 5 år gammel..

Anonymkode: 15bfe...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte en gang da det var tydelig mishandling av en person i en leilighet i blokka der jeg bor. De kom raskt og fikk ordnet opp 

Anonymkode: 702d8...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over 50 og har ringt politiet flere ganger.

Ingen stor dramatikk, men den gangen jeg husker best var jeg på nattevakt på en helseinstitusjon. Under et ærend i kjelleren hørte jeg og kollega lyder, hørtes ut som noen sang. Vi hadde oversikt over alle pasientene. 
Sykehjemmet lå i et belastet område, så ringte politiet for å få dem til å komme for å gjennomsøke kjelleren. 
Fant ingen. 
Glemmer aldri den spøkelsesaktige nynninga…

Anonymkode: a7114...ff4

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri ringt politiet og kommer aldri til å gjøre det. Ringte lensmannen i min ungdom men det er jo noe helt annet.

Anonymkode: eb77d...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ringte de for 3-4 år siden da en jeg kjenner kjørte uten forsikring på bilen. Jeg ga beskjed når vedkommende skulle ut å kjøre og ga politiet tips om ett bra egnet sted for å stoppe vedkommende. Politiet tok oppdraget og vedkommende ble avskiltet på stedet. Tok flere mnd før vedkommende kunne kjøre bilen igjen, da vedkommende ikke hadde økonomi til å betale forsikring.

Anonymkode: a5d71...5f4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ringt politiet en gang fordi en kollega og jeg ble truet med kniv. 
Har ringt politiet flere ganger pga situasjoner på jobb.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri ringt nødnr, men ringte en gang pga nabobråk, en gang pga ei bikje som stod å bjeffet om natten, det hadde pågått i flere mnd, hver natt.

En gang så jeg en som var stengt inne i en butikk etter stengetid, han stod og banket mot glasset.

Ble rygget på på en parkeringsplass og føreren stakk av, men fikk tak i reg nr, politiet huket han inn. 

Har ringt pga uvettig kjøring på e6 også.

Anonymkode: c5b0d...e7e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ringe politiet når nokon brøt seg inn i kjellaren i leilegheitskomplekset. Det er det særaste eg har opplevd. Vindu vart knust og masse romstering i kjellaren. Dei kom søren ikkje, dei sa EG burde skjekka kva det var og ringa opp igjen! Altså... I staden flytta eg eit skap forran døra og ringte husverten. Så for meg voldtekt med eller utan død. Men det var ein narkis. Som leita etter verdisaker... 

Fekk litt sjokk hadde så godt inntrykk av politiet før detta. Ikkje ringte dei opp igjen heller. 

Stad: Bergen. 

Anonymkode: ecf2e...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ringt flere ganger i forbindelse med jobb. Svindel, drapstrusler, narkotika, gale gjester, forsvunnet barn, fler aggressive gjester, kjøring i beruset tilstand.. ingen dag er lik på hotell 🤪

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange ganger. To ganger har det vert innbrudd, ene gangen var de inni huset når jeg kom hjem og andre gangen sto jeg opp på natta og fant tyven på kjøkkenet. Ellers har vi hatt en i nabolaget som har holdt ekstremt høylytte fester. Første gangen visste vi ikke hvilket hus det kom fra men det durte i veggene og ristet i skapene. Eneste vi visste var at det var i en bakke ett stykke unna. De neste gangene kontaktet vi eier selv og sa ifra, han forsto og skulle skjerpe seg men allikevel fortsatte han gang på gang så til slutt ringte vi igjen politiet. Etter det flyttet han.

Anonymkode: 7675a...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ringte politiet da min voldelige eks truet meg (var i samme rom), men de svarte aldri. 

Anonymkode: b3763...4ae

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøkte å kontakte politiet en gang der jeg bodde tidligere. Der hadde jeg utsikt til et lite kjøpesenter, og fikk øye på ett par stykker som knuste vinduer og gikk inn og ut av bygningen (sikkert for å stjele ting) og så hadde de en kassebil som stod rett utenfor der de knuste vinduene. Men det var jo selvfølgelig flere av dem (og bare en av meg) pluss at de hadde med seg ett eller annet som de brukte til å knuse vinduene med. Kanskje ett balltre, eller noe. Så jeg hadde selvfølgelig veldig liten lyst til å blande meg inn i alt det der. 

Problemet var at politiet ikke dukket opp før mange timer senere, og da var kjeltringene selvfølgelig over alle hauger. Hvis de hadde dukket opp umiddelbart etter å ha mottatt tipset, så kunne dem selvfølgelig ha tatt disse kjeltringene på fersk gjerning. Men sånn som situasjonen ble, så klarte de jo å komme seg unna, og politiet sitter dermed igjen med null og niks spor. Så vidt jeg vet ble aldri kjeltringene oppdaget, og tyvgodset er vel like borte vekk det også. For eksempel solgt videre til noen andre, fått ut av landet, eller what ever. 

Det verste av alt: Politiet var alt for opptatte med å arrangere fartskontroll og sjekke om folk var påvirket av ett eller annet til å gidde å dukke opp for å ta kjeltringer på fersk gjerning! Folk kunne jo selvfølgelig se oppdateringer som politiet velger å gjøre på Twitter, eller lignende. I tillegg går de ut i lokalavisen etter å ha avholdt sånne undersøkelser. Da kan de skryte av at XX antall personer hadde fått advarsel eller forelegg / bøter. Men selv på veldig trafikkerte veier får dem bare en håndfull personer som de kan dele ut bøter til, og så nevner dem helst den ene personen som kjørte i for eksempel femten eller tjue km/t - som var det aller høyeste de klarte å måte på noen av dem. Med høyest mulig fart på folk de klarer å stoppe, forsøker vel politiet å virke mest mulig imponerende, og at dem visstnok gjør en vanvittig viktig jobb. 

Anonymkode: 5db9e...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ringte (lokal)politiet når de som pusset opp naboblokken brøt loven om arbeidstider. De startet i fire-tiden hver eneste natt og i tillegg kunne de fint holde på til midnatt, så vi som bodde rundt var veldig desperate! Han jeg snakket med kunne ikke gjøre noe umiddelbart, men han foreslo at jeg ringte firmaet og sa at de brøt den og den loven og at de ville bli anmeldt om de ikke sluttet umiddelbart. Det funket veldig bra, for fra da av startet de 07.10 og gav seg i fem-tiden hver eneste dag!

Så ringte jeg 02800 en gang en mann mistet store treplater midt i 80-sonen, jeg stod på en gangbro og så det. Han gikk ut for å plukke de opp uten å sette opp varseltrekant, ta på seg refleksvest eller se seg for, og holdt på å bli påkjørt flere ganger. Da var de heldigvis i nærheten for de kom før det hadde gått ett minutt.

Anonymkode: e6e15...faf

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over to overstadig berusede barn i en veikant. Den ene fikk jeg så vidt kontakt med og den andre prøvde å stikke til skogs fordi han var redd. Jeg ville jo bare hjelpe, men han var redd for at foreldrene skulle oppdage hva de hadde gjort.

Anonymkode: 4e6ee...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på nødnummeret nå? For man trenger ikke nødvendigvis ringe dit for å få hjelp fra politiet...

Har ringt vanlig nummer og fått hjelp til å få en bil fjernet.. kort fortalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.6.2017 den 20.32):

Jeg har tenkt en del på hva som skal til for at jeg skal ringe politiet. Og jeg er nysgjerrig på i hvilke situasjoner folk ringer politiet for hjelp. 

Selv har jeg, per i dag, ikke ringt politiet. Men jeg har vurdert det noen ganger når naboen har narkofest med trance-dubstep-bassen på fullt.

Anonymkode: fc4a4...4ba

Jeg ringte politiet da en person drev med telefonterror. Han kunne ringe 40 ganger om dagen. 

Anonymkode: 23fb4...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...