Gå til innhold

Har du noen gang ringt politiet for hjelp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ringt politiet fire ganger. Første gang sto jeg utenfor en pub i Trondheim sentrum da en bil stoppet rett ved meg. Føreren gikk ut av bilen og inn på puben, kjøpte seg en øl som han tok med seg ut, satte seg i bilen og kjørte avgårde, tydelig ruspåvirket. Ringte politiet og oppga registreringsnummeret.
Andre gang ventet jeg på bussen i et sterkt trafikkert område da tre (tilsynelatende narkomane) menn kom løpende ute i veibanen. De kranglet høylytt om en stjålet mobiltelefon, og to av dem skulle "ta" den tredje. Dette var rett ved en sving med dårlig sikt, så flere bilister måtte bråbremse for å unngå å kjøre på dem. Ringte politiet som sendte en patrulje og hentet dem.
Tredje gang våknet jeg om natten av en høylytt krangel fra en av naboleilighetene. Krangelen eskalerte raskt, og da jeg hørte skrik og høye dunkelyder ringte jeg politiet.
Fjerde gang fant jeg en hardt skadet måke med brukket vinge. Googlet hva man bør gjøre i en sånn situasjon, ringte Viltnemda hvor jeg kom rett til telefonsvar, så da ringte jeg politiet. Måker er jo utrydningstruet, men følte meg likevel litt teit som ringte politiet om det. Ringte så klart ikke nødnummeret da.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ringte en gang fordi jeg fant levninger i skogen på en sopptur, en annen gang fordi jeg så naboen sette seg inn i bilen vet at vedkommende ikke har lappen og et alvorlig rusproblem. Ringt 02800 pga høylytte fester som ble truende da jeg ba dem dempe seg. Dette er på privaten. I jobb sammenheng har det blitt litt flere ganger men mest 02800

Anonymkode: 280b4...0ed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, slagelse skrev:

Tredje gangen var da jeg møtte en Trailer som kjørte i retning mot meg i mitt kjørefelt. Jeg måtte bytte felt for å slippe frontkollisjon og bli drept :angry:. Ringte 112. De sa de skulle kjøre ut og ta tak i det. Jeg hørte aldri noe mer. 

Hvorfor skulle du høre mer? De har ikke meldeplikt til deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Tre ganger har jeg ringt 02800: en gang da jeg ble påkjørt i en fotgjengerovergang. Føreren stakk av. Men siden jeg var i ok forfatning dro jeg på trening som planlagt og ringte da jeg kom hjem...de ble passe sure fordi jeg venta. Rakk ikke se regnr eller noe, så lite vits liksom.

En gang da jeg så en gående langs motorvei på tur mot en tunell. 

Og en gang da søstra mi kom gråtende inn døra og fortalte at hun hadde vært millimeter unna og bli meid ned av en buss da hun krysset gata på grønn mann (sånn kryss der det ikke er grønn pil for kjørende, men vanlig grønt og at de har vikeplikt for fotgjengere siden de svinger). Vært flere dødsulykker i samme kryss.

Anonymkode: a1a7a...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ringt 4 ganger. 

1) Ei jente på 17 som jeg hadde chattet med 1 måned delte veldig akutte og konkrete selvmordstanker midt på natten. Jeg tolket det ikke som rop om hjelp da det hun delte var meget detaljert og jeg visste hun hadde slitt med omfattende mobbing på skolen. Jeg ringte politiet å leste opp chatteloggen og gav de navnet og adressen hennes. De dro til henne midt på natten sammen med akuttteamet. Hun ble tvangsinnlagt 1 måned.

2) Et veldig lite jentebarn hadde gått seg vill og hun visste ikke veien hjem

3) Når jeg bodde i sentrum så var det noen som knuste vindu å brøt seg inn i en elektronikk butikk rett over gata

4)  På veien hjem en nyttårsaften fant jeg ei dame liggende sørpe full i snøen, hun kom seg ikke på bena og hun var for stor til at jeg greide løfte hu opp. 

Endret av WubWub
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ringte politiet (nødnummeret) etter jeg hadde rømt fra huset hvor jeg ble voldtatt. De måtte hente meg. Har også ringt politiet etter et par mindreårige naboer sto fulle på taket og tøyset, men da ringte jeg ikke nødnummeret. 

Anonymkode: ef337...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hva dere havner i! Har aldri tilkalt politiet og kammer nok aldri til å gjøre det men det skyldes nok at jeg er privatperson. Hvis jeg opplever kriminalitet på privat grunn vil jeg kontakte vaktselskapet som har ansvaret. Hvis det er på fellesområde vil tilkalle lensmannen og ikke politiet. Hvis deg skjer på politiske områder så vil jeg tilkalle politiet hvis det ikke er et annet vaktselskap som har ansvaret.

Anonymkode: 59f25...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri ringt nødnummer, men 02800

- En gang for å spørre hvordan man går frem når man skal melde noen savnet
- En gang naboene festet til langt på natt
- En gang jeg fant en død katt midt i veien på natta

Anonymkode: 20e2a...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ringt politiet en gang. Kom kjørende over ei bro og så ei jente sittende på utsiden av gelenderet klar til å hoppe. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.6.2017 den 1.45, jabx skrev:

Høres mer ut som en 112-sak, i og med at liv og helse står i fare.

Ja jeg ringte 112 når jeg så jenta stå på utsiden av gelenderet ihvertfall. Det er jo en krisesituasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ringt en gang til politiet. Han jeg skulle snakke med var ikke der og ringte ikke tilbake.

Så har jeg blitt ringt til av politiet, da jeg måtte inn til samtale (barn (venn av mitt barn) anmeldte familiemedlem, ) og så følge mitt barn til avhør på barnehuset.

Anonymkode: ee9e1...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når min eksstefar kom for å drepe min mor og oss barn. 

Anonymkode: eda6c...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.8.2017 den 22.29, AnonymBruker skrev:

Ja, når min eksstefar kom for å drepe min mor og oss barn. 

Anonymkode: eda6c...e5c

Å fyyyy fader!! :tristbla:

Anonymkode: fc4a4...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 år senere...
Annonse
AnonymBruker skrev (På 22.8.2017 den 21.58):

Ja. En mann fulgte etter meg nesten inn i leiligheten. 

Anonymkode: bc34e...f87

Oh shit! :o 

Anonymkode: fc4a4...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I jobben ringer jeg ofte.

Privat har jeg ringt pga forkomne personer, selvmordsfare for venner, fester som har gått over styr og holder nabolaget våkna klokka 4 om morran, viltpåkjørsler/døde dyr i grøfta og fordi jeg observerte en krangel som var i ferd med å utvikle seg.

Alt det her har akkumulert seg over 30 år da.

Endret av Bålkaffe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ringt politiet (ikke nødnummeret) en gang. Vi fikk ikke tak i faren min, jobben hans ringte meg fordi han ikke hadde møtt opp to dager på rad (helt ulikt ham), han var heller ikke hjemme (jeg ringte naboene hans). Jeg visste han hadde vært på hytta noen dager tidligere, og fikk en sterk, ekkel følelse av at noe hadde skjedd der.

Siden jeg hadde fire timers kjørevei til hytta, ringte jeg politiet og spurte om de (det lokale politiet) kunne dra på velferdsbesøk. Velferdsbesøk er jo ikke akkurat øverst på prioriteringslista, og men de skulle prøve å få det til. Jeg satte meg samtidig i bilen, for det kunne jo hende jeg kom fram før politiet.

Halvannen time seinere ringte de, og de hadde funnet faren min utenfor hytta og tok ham med til nærmeste lokalsykehus. Det viste seg at han hadde en hjerneblødning noen dager tidligere, det ble luftambulanse til Riksen og et halvt år med sykehus og gjenopptreningsinstitusjoner flr han kunne flytte hjem. 

Jeg er utrolig takknemlig for at politiet fant ham og tok ham med til sykehuset. Hadde jeg kommet dit, hadde jeg vel ikke en gang fått ham med meg, vi måtte ventet på ambulanse og det hadde tatt enda mer tid før han hadde fått helsehjelp.

Anonymkode: 1cf9f...ebf

• Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang da jeg fant en død person. En gang da jeg ble truet. Eller to ganger pga trusler. Fikk hjelp med en gang. Er veldig takknemlig for politiet. 

En gang det lå en døddrukken mann på gata utenfor (da takket de for at jeg sa fra og satte meg over til ambulansen)

Anonymkode: 0c91a...577

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...