AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #1 Skrevet 23. juni 2017 Jeg har tenkt en del på hva som skal til for at jeg skal ringe politiet. Og jeg er nysgjerrig på i hvilke situasjoner folk ringer politiet for hjelp. Selv har jeg, per i dag, ikke ringt politiet. Men jeg har vurdert det noen ganger når naboen har narkofest med trance-dubstep-bassen på fullt. Anonymkode: fc4a4...4ba 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #2 Skrevet 23. juni 2017 Jeg ringte politiet en gang. Det var mørkt ute og jeg hørte rare lyder, ble så redd så jeg ringte politiet. Politiet kom med en gang og fikk se at det bare var vinden og noen trær.. heldigvis Jeg holdt på å tisse i buksa Anonymkode: cf79a...a4f 8 1
Kragebein Skrevet 23. juni 2017 #3 Skrevet 23. juni 2017 Jeg har ringt politiet i forbindelse med slåsskamper to ganger, en gang mellom to fremmede ute på gaten og en gang mellom naboene våre. Det skal være relativt alvorlig før jeg ringer politiet på noen, og de var det i de to tilfellene. Har aldri hatt behov for eller vurdert å ringe politiet for å få hjelp selv. 4
minikrølla Skrevet 23. juni 2017 #4 Skrevet 23. juni 2017 Har aldri gjort det, tør ikke i tilfelle jeg lager nødvendig bry for politiet... 7
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #5 Skrevet 23. juni 2017 Ja når jeg kjørte på et reinsdyr. Da må man kontakte politi. Anonymkode: de303...2ad 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #6 Skrevet 23. juni 2017 På 23.6.2017 den 22.07, minikrølla skrev: Har aldri gjort det, tør ikke i tilfelle jeg lager nødvendig bry for politiet... Samme her! Anonymkode: fc4a4...4ba 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #7 Skrevet 23. juni 2017 Jeg har ringt politiet to ganger. Den ene gangen hadde det vært innbrudd hos oss. De kom raskt og sikret spor. Den andre gangen hørte jeg at naboen banket opp kona si, og var redd han skulle drepe henne. Politiet kom raskt. De fikk sykebil til å hente kona, og tok med seg mannen. Anonymkode: 9a817...926 17
livmor Skrevet 23. juni 2017 #8 Skrevet 23. juni 2017 I forbindelse med et ran på arbeidsplassen min. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #9 Skrevet 23. juni 2017 En mann fulgte etter meg hjem på natten i fjor høst. Bodde litt i utkant så det er ganske stille om nettene. Han må ha fulgt meg fra bussen, for var ingen å se i området ute der. I det jeg skulle låse meg inn hovedinngangen så jeg en stod bak meg. Turte ikke å snu meg. Så han ble med inn i gangen. Så skulle jeg gå opp i 2.etage og hørte ingenting bak meg. Snudde meg da jeg skulle opp trappene og da stod han bare ved døra. Jeg gikk opp og latet som ingenting. Da jeg stod ved døra inn til leiligheten så jeg ned og da stod han nede der og så opp på meg, og begynte å gå oppover mens han så på meg. Da måtte jeg bare. De dukket opp en halvtime etterpå og fyren var borte. Litt flaut, men hva gjør man liksom? Kanskje de syntes det ville vært selvforskyldt siden jeg som kvinne gikk ute på natta alene.. Anonymkode: bc34e...f87 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #10 Skrevet 23. juni 2017 Privat: Ringte politiet da jeg og en venninne var hjemme alene hos henne og noen hogg ei øks i døra hennes, vi var en 14-15 år. I forbindelse med jobb: flere ganger enn jeg kan erindre og noe jeg heller ikke tørr å dele:P Anonymkode: 438ef...a50
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #11 Skrevet 23. juni 2017 En gang da det lå en full mann (jeg trodde han var død) på gata utenfor. En gang da eksmannen min ble truende og rasende. En gang ved fyll hos nabo. Ringte ikke nødnummeret denne gangen da. Har aldri fått kjeft av politiet,de har alltid kommet. Anonymkode: d7a9a...1bc 2
Miss.Wildfox Skrevet 23. juni 2017 #12 Skrevet 23. juni 2017 Har ringt politiet 3 ganger. 1.gangen da jeg ble forfulgt og jaget av en mann helt til inngangsdøren da jeg bodde i Oslo sentrum, i perioden det herjet med overfallsvoldtekter og ei jente ble slått ihjel i trappeoppgangen sin. De var raskt på og prøvde å søke etter mannen, uten hell desverre. Noe av det ekleste jeg har opplevd. Heldigvis rakk jeg å låse døren rett foran han og kom heller ikke til tom leilighet. Politiet var veldig behjelpelige og ringte meg faktisk for å sjekke hvordan det gikk med meg etter en times tid. 2. gangen da jeg oppdaget innbrudd hos en nabo. De kom mannsterke og bevæpnet og omringet huset, skikkelig heftige greier. 3. gang på vegne av en eldre nabo jeg var bekymret for. Verandadøren stod oppe i høy førsteetasje og hadde gjort det over et døgn, i 20minusgrader på vinteren. Hadde forsøkt å ringe på men ingen svarte. Måtte purre flere ganger før det kom et patrulje og tok seg inn. De fant en omtåket eldre person der inne som hadde glemt at verandadøren stod oppe. I over et døgn, det var rimelig kaldt der inne. Hadde ikke noe belysning på heller, så tydelig vedkommende sparte på strømmen stakkars. Tror det ble satt igang tiltak med hjemmesykepleie eller sykehjemsplass. 20 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #13 Skrevet 23. juni 2017 Ja, jeg har ringt 02800. De tar seg av nabobråk. Anonymkode: ecdb9...39b 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #14 Skrevet 23. juni 2017 Ringte en gang da en eks av ei bekjent som gjemte seg hos meg ville komme inn. Han var sint og veldig truende og jeg ringte politiet og sa at "xxx er her, dere må komme" og skulle nesten tro at de sto rundt hjørnet, for det tok bare 2 minutter før det rushet inn tre politibiler for å snakke med denne mannen og kompisene hans som satt i bil utenfor. Ringte politiet - men ikke nødnummeret - da naboen pusset opp med banking og boring og sirkelsag da klokka nærmet seg 23 på kvelden... Anonymkode: 2cf3f...5a2 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #15 Skrevet 23. juni 2017 Ja jeg har ring et par ganger på grunn av døde dyr i veibanen, en gang på grunn av en elg som helt klart oppførte seg unormalt og gikk rundt midt på E6, en gang som vitne til et ransforsøk og en gang på grunn av rakkettoppskyting som hadde vært i flere dager midt i August. Anonymkode: 05052...bb5 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #16 Skrevet 23. juni 2017 Jeg har ringt to ganger. Første gangen hadde det vært innbrudd hos oss om natten mens vi lå å sov i 2. etasje. De fikk med seg to lap-topper. Politiet var der i løpet av et kvarter. Det ble aldri oppklart. Andre gangen ringte en dame på døren vår og var redd noe var skjedd med venner som bodde nedenfor, oss fordi hun ikke fikk kontakt med dem. Hun ba meg ringe politiet. Jeg ringte og fortalte hva hun hadde sagt. Så fra vinduet at de var der en halvtime senere, men de dro igjen ganske snart etterpå. Damen var forsvunnet i mellomtiden. Aner ikke hva det var og hørte aldri mer om det. Anonymkode: bae9a...ce1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #17 Skrevet 23. juni 2017 Har ringt to ganger. Den ene gangen var da jeg og eksen fikk folk på døra som trua med kniv og sparka inn døra vår og sa di skulle drepe oss. Andre gang var da eksen ble voldelig og jeg var sikker på at han skulle drepe meg. Anonymkode: 050bc...2d5 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #18 Skrevet 23. juni 2017 På 23.6.2017 den 22.20, AnonymBruker skrev: Ringte politiet - men ikke nødnummeret - da naboen pusset opp med banking og boring og sirkelsag da klokka nærmet seg 23 på kvelden... Anonymkode: 2cf3f...5a2 Du kontakta ikkje naboen først? Bare ringte rett til polisen? Anonymkode: fc4a4...4ba 14
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #19 Skrevet 23. juni 2017 På 23.6.2017 den 22.36, AnonymBruker skrev: Har ringt to ganger. Den ene gangen var da jeg og eksen fikk folk på døra som trua med kniv og sparka inn døra vår og sa di skulle drepe oss. Andre gang var da eksen ble voldelig og jeg var sikker på at han skulle drepe meg. Anonymkode: 050bc...2d5 Shiiit! Samme eksen? Anonymkode: fc4a4...4ba 3
Perle Skrevet 23. juni 2017 #20 Skrevet 23. juni 2017 Påkjørsel av villt, bevisstløse rusmisbrukere, fyllekjøring og et barn som hadde gått seg bort. Dette jeg kommer på i farten. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå