AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #1 Skrevet 23. juni 2017 Min søster på 20 år bor hos foreldrene våre enda. I alle år har de holdt et sant helvete, jeg flyttet ut så snart jeg kunne, mens søsteren min som er noe yngre enn meg ble igjen. Foreldrene våre er alkoholikere og kan utagere voldsomt når de er fulle. Vi ble ikke akkurat spart som barn, da vi var små.. Barndommen har såklart påvirket oss som voksne, psykiske plager osv. Jada, de har vært anmeldt hos politi, bekymringsmeld til barnevern flere ganger, etc. Utrolig rart system, vi ble aldri tatt hjemmefra.. Enda jeg ofte ønsket det. Tenk det, så ille hadde jeg det at jeg ønsket å bli tatt av barnevernet. Ikke ofte man hører den! Heldigvis for meg så har jeg fått psykisk hjelp i alle år. Men søsteren min sier hun ikke er klar for sånt enda.. Jeg bare lurer, søsteren min bor der enda pga økonomi. Hun er student og har ikke råd til å leie hybel. Har hun krav på noe som helst av hjelp når situasjonen hjemme er som den er? Krisesenter, nav-støtte for å få leid noe, bare noe som helst for å komme seg vekk derfra?? Jeg har selv fått familie nå og har ikke mulighet å ha henne boende hos oss, hun sliter en del psykisk, og jeg syns det blir for tøft for meg.. Høres kanskje egoistisk ut men. Trenger råd..... Anonymkode: 631ac...4ac 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #2 Skrevet 23. juni 2017 Har hun en fastlege hun kan snakke med? Hun kan jo begynne der. Vil tro det finnes noe hjelp å få.. Anonymkode: c5d39...52d 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #3 Skrevet 23. juni 2017 Hadde jeg vært deg, hadde krg åpnet hjemmet mitt for henne. Anonymkode: 4d1d6...806
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #5 Skrevet 23. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Min søster på 20 år bor hos foreldrene våre enda. I alle år har de holdt et sant helvete, jeg flyttet ut så snart jeg kunne, mens søsteren min som er noe yngre enn meg ble igjen. Foreldrene våre er alkoholikere og kan utagere voldsomt når de er fulle. Vi ble ikke akkurat spart som barn, da vi var små.. Barndommen har såklart påvirket oss som voksne, psykiske plager osv. Jada, de har vært anmeldt hos politi, bekymringsmeld til barnevern flere ganger, etc. Utrolig rart system, vi ble aldri tatt hjemmefra.. Enda jeg ofte ønsket det. Tenk det, så ille hadde jeg det at jeg ønsket å bli tatt av barnevernet. Ikke ofte man hører den! Heldigvis for meg så har jeg fått psykisk hjelp i alle år. Men søsteren min sier hun ikke er klar for sånt enda.. Jeg bare lurer, søsteren min bor der enda pga økonomi. Hun er student og har ikke råd til å leie hybel. Har hun krav på noe som helst av hjelp når situasjonen hjemme er som den er? Krisesenter, nav-støtte for å få leid noe, bare noe som helst for å komme seg vekk derfra?? Jeg har selv fått familie nå og har ikke mulighet å ha henne boende hos oss, hun sliter en del psykisk, og jeg syns det blir for tøft for meg.. Høres kanskje egoistisk ut men. Trenger råd..... Anonymkode: 631ac...4ac Hvor gammel er hun? Det fins vel stipend eller lån ? Anonymkode: e5063...23f
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #6 Skrevet 23. juni 2017 Hun kan jo selvsagt ta opp studielån, slik de fleste studenter gjør. Anonymkode: cdbc5...14a
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #7 Skrevet 23. juni 2017 Har hun krav på stønader hos nav kanskje? Om man forklarer saken til nav-saksbehandler, at studier og psyke lider under å bo der, så kanskje det hjelper noe? Anonymkode: 17338...06f 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #8 Skrevet 23. juni 2017 Er hun student, så skal hun enten være selvforsørgende med jobb, eller henvende seg til Lånekassen. Anonymkode: bfc23...997
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #9 Skrevet 24. juni 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor gammel er hun? Det fins vel stipend eller lån ? Anonymkode: e5063...23f Det 4. ordet i HI sier at hun er 20 år. Anonymkode: a0aca...e49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå