Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er en av dem som fortsatt samler på fysiske cd-er, og jeg vil stadig utvide denne samlingen. Det er et album jeg ønsker å få tak i, men det finnes ikke på norske nettsider. Jeg har foreløpig bare funnet cd-en som import på cdon.com, men det er jo muligens like greit å bestille på andre nettsteder som f.eks. Amazon eller eBay. Men først vil jeg høre om noen har erfaring med å bestille cd-er fra disse eller lignende sider, og om det er å anbefale?

Endret av letterbomb
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bestiller kun fra amazon.uk etter å ha opplevd mye forsinkelser (og til slutt sletting av ordre) hos cdon og platekompaniet. Der finner jeg alltid det jeg er ute etter og de er raske. Har aldri opplevd problemer.

• Liker 2
Skrevet
På 23.6.2017 den 19.26, visp skrev:

Jeg bestiller kun fra amazon.uk etter å ha opplevd mye forsinkelser (og til slutt sletting av ordre) hos cdon og platekompaniet. Der finner jeg alltid det jeg er ute etter og de er raske. Har aldri opplevd problemer.

Tusen takk! Da skal jeg prøv amazon :)

Skrevet

Forresten - hvordan er det med frakt og toll dersom man bestiller fra amazon?

Skrevet

Jeg har også brukt Amazon mye. Bestiller for under 350 inkl frakt så jeg slipper toll. Får som regel det jeg skal ha kjapt og uten problemer. Play.com brukte jeg en del før, men nå er det blitt mer og mer Amazon på meg. 

Skrevet
11 minutter siden, Gliffy skrev:

Jeg har også brukt Amazon mye. Bestiller for under 350 inkl frakt så jeg slipper toll. Får som regel det jeg skal ha kjapt og uten problemer. Play.com brukte jeg en del før, men nå er det blitt mer og mer Amazon på meg. 

Tusen takk for svar! :)

Skrevet

Jeg kjøper endel cd'er. Var vel oppe i 80stk bare ifjor. Kjøpt kun rundt 25stk. i år. Bestilte mye cd'er fra Play.com før, men etter at de la ned har det blitt mye Cdon og Platekompaniet. Siste skudd på stammen nå er Ebay. Der kan du få mange obskure titler til en hyggelig pris og (forholdsvis) kjapp levering. Frakten er heller ikke ille. Rundt 20-30kr pr CD.

Har du en stor samling letterbomb?

• Liker 1
Skrevet

Vise ord fra en vis kvinne :)

• Liker 1
Skrevet
På 25.6.2017 den 14.38, letterbomb skrev:

Forresten - hvordan er det med frakt og toll dersom man bestiller fra amazon?

Ser du har fått litt svar allerede. Sjekket ut og betaler fra 15 til 40 kr. uavhengig av hvor mange jeg bestiller av gangen ser det ut som. Det som er litt farlig er at kortinfoen min ligger inne så man slipper å reise seg for å finne det og taste inn info- fort gjort å bestille for mye da:)

5 timer siden, DeLorean skrev:

Vise ord fra en vis kvinne :)

:kyss2:

• Liker 2
Skrevet
På 26.6.2017 den 17.49, DeLorean skrev:

Jeg kjøper endel cd'er. Var vel oppe i 80stk bare ifjor. Kjøpt kun rundt 25stk. i år. Bestilte mye cd'er fra Play.com før, men etter at de la ned har det blitt mye Cdon og Platekompaniet. Siste skudd på stammen nå er Ebay. Der kan du få mange obskure titler til en hyggelig pris og (forholdsvis) kjapp levering. Frakten er heller ikke ille. Rundt 20-30kr pr CD.

Har du en stor samling letterbomb?

eBay skal jeg også sjekke ut! Synes cdon og Platekompaniet kan bli litt dyrt i lengden, og noen ganger tar det veeeeeldig lang tid å få dem. Jeg er oppe i rundt 150-200 cd-er nå, tror jeg.

• Liker 1
Skrevet

Da har du 10% av det jeg har. Moro med fysisk format! Kjenner veldig få som kjøper cd'er. Bra letterbomb, tommel opp!

Jeg ville absolutt gått for ebay. Da vet du at du får det du bestiller. Cdon og PK er rimelig uberegnelige. De klarer rett og slett ikke å skaffe varene fra leverandør. Det har gått månedsvis og opp til et halvt år med venting fra Cdon og PK. Hos ebay: to uker :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ler godt av folk som fremdels kaster bort penger på CDer.

Anonymkode: 69b10...d84

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javel. Jeg samler på CDer av favorittartistene mine. Finner lett flotte, fint brukte CDer til 10-20 kroner på Ebay.

• 1 måned senere...
Skrevet (endret)
På 28.6.2017 den 18.26, AnonymBruker skrev:

Om man anser det som å kaste bort penger eller ikke, er opp til hver enkelt å bedømme. Jeg anser det ikke som bortkastet, og jeg liker å samle på fysiske cd-er. Finnes sikkert noe du samler på eller bruker penger på som jeg ville se på som unødvendig bruk av penger. 

På 28.6.2017 den 17.40, DeLorean skrev:

Da har du 10% av det jeg har. Moro med fysisk format! Kjenner veldig få som kjøper cd'er. Bra letterbomb, tommel opp!

Jeg ville absolutt gått for ebay. Da vet du at du får det du bestiller. Cdon og PK er rimelig uberegnelige. De klarer rett og slett ikke å skaffe varene fra leverandør. Det har gått månedsvis og opp til et halvt år med venting fra Cdon og PK. Hos ebay: to uker :)

Det er absolutt gøy med fysisk format! Jeg setter enda mer pris på å sette på et fysisk album enn å bare sette på en spilleliste på Spotify (selv om det og funker fint selvfølgelig). Har nok ikke kommet like langt som deg med samlingen, men den øker stadig :) Har vært borti nokså lang ventetid hos både cdon og Platekompaniet. Prøvde amazon.uk i første omgang, og cd-ene kom på bortimot ei uke :)

Endret av letterbomb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...