Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endel av de jeg kjenner som er "populære i sosiale sammenkomster" ler høyt. Sånn veldig gjenkjennelig latter, de ler høyt uavhengig av om det som sies faktisk er morsomt, eller "morsomt". Litt sånn demonstrerende; "Se, jeg hygger meg, jeg synes du er morsom, jeg gir deg creds for å ha sagt en vits!". 

Bør jeg begynne å le høyt for å score poeng hos venner? 

Videoannonse
Annonse
Gjest noe tilfeldig
Skrevet

Nei. 

Hilsen en som ler ufrivillig høyt når noe er veldig morsomt eller man er i uvanlig godt humør. 

Skrevet
Akkurat nå, Raven.WritingDesk skrev:

Nei. 

Hilsen en som ler ufrivillig høyt når noe er veldig morsomt eller man er i uvanlig godt humør. 

Og du er upopulær?

Gjest noe tilfeldig
Skrevet
Akkurat nå, Simbyxor skrev:

Og du er upopulær?

Nei. Men populariteten min har lite med latteren å gjøre. Jeg er like (u) populær blant de som aldri har hørt eller sett meg le som en hysterisk hyene.... 

Skrevet

Nei. Men populariteten min har lite med latteren å gjøre. Jeg er like (u) populær blant de som aldri har hørt eller sett meg le som en hysterisk hyene.... 

Sikker på det da? Kanskje alle vet hvem du er, når de hører deg

Gjest noe tilfeldig
Skrevet
1 minutt siden, Simbyxor skrev:

Sikker på det da? Kanskje alle vet hvem du er, når de hører deg

Jeg har faktisk opplevd å bli Upopulær pga upassende fliring og høy latter.

Dette var på et relativt seriøst seminar (og jeg har gjort det i samme gruppe ved flere anledninger) - hvor jeg har rett og slett vært veldig sliten. Samme med de rundt meg; de var også trett og sliten..

så har sarkasmen tatt overtaket og jeg har kommet med noen flåsete kommentarer til sidemannen og begynt å le hysterisk uten evne til å slutte. Kanskje ble jeg veldig populær hos de tre, fire som forsto spøken, og hatet som pesten blandt de resterende tredve, førti, som syntes dette fremsto veldig useriøst og barnslig.. 

Jeg tror ikke du skal tenke så mye på dette.. bare ikke le falskt, det gjennomskues av de aller fleste og oppfattes kanskje mest som en forsvarsmekanisme. 

Skrevet

Jeg har faktisk opplevd å bli Upopulær pga upassende fliring og høy latter.

Dette var på et relativt seriøst seminar (og jeg har gjort det i samme gruppe ved flere anledninger) - hvor jeg har rett og slett vært veldig sliten. Samme med de rundt meg; de var også trett og sliten..

så har sarkasmen tatt overtaket og jeg har kommet med noen flåsete kommentarer til sidemannen og begynt å le hysterisk uten evne til å slutte. Kanskje ble jeg veldig populær hos de tre, fire som forsto spøken, og hatet som pesten blandt de resterende tredve, førti, som syntes dette fremsto veldig useriøst og barnslig.. 

Jeg tror ikke du skal tenke så mye på dette.. bare ikke le falskt, det gjennomskues av de aller fleste og oppfattes kanskje mest som en forsvarsmekanisme. 

:ac:

Gjest noe tilfeldig
Skrevet
Akkurat nå, Simbyxor skrev:

:ac:

Jeg forstår ikke hva det der skal bety..? *sett inn høylytt nervøs latter om ønskelig* 

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

:laugh:

Anonymkode: 535fa...e5c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt litt på det jeg også. Veldig sjeldent jeg ler med masse lyd, da skal det være veldig morsomt. Som regel ler jeg ved å puste ut nesa, sånn lydløs latter. Mens mange jenter ler skikkelig høyt uten at det egentlig er særlig morsomt. Dårlig humor?

Anonymkode: 5ac2e...002

Skrevet

Jeg ler sjeldent høyt.  Egentlig ler jeg sjeldent. Men smiler oftere.  Det holder for meg i alle fall. Og det får holde for andre.

Har ikke merket noe til mindre sosial aksept av den grunn.

AnonymBruker
Skrevet
På 23.6.2017 den 18.12, Simbyxor skrev:

Endel av de jeg kjenner som er "populære i sosiale sammenkomster" ler høyt. Sånn veldig gjenkjennelig latter, de ler høyt uavhengig av om det som sies faktisk er morsomt, eller "morsomt". Litt sånn demonstrerende; "Se, jeg hygger meg, jeg synes du er morsom, jeg gir deg creds for å ha sagt en vits!". 

Ja. Bare le selvom du ikke syns det er noe gøy. Det virker sikkert greit. 

Anonymkode: 21d61...306

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja. Bare le selvom du ikke syns det er noe gøy. Det virker sikkert greit. 

Glemte å skru på hjernen i morges, eller? 

Skrevet
På 24.6.2017 den 9.48, AnonymBruker skrev:

Jeg har tenkt litt på det jeg også. Veldig sjeldent jeg ler med masse lyd, da skal det være veldig morsomt. Som regel ler jeg ved å puste ut nesa, sånn lydløs latter. Mens mange jenter ler skikkelig høyt uten at det egentlig er særlig morsomt. Dårlig humor?

Anonymkode: 5ac2e...002

Jeg ler også ved å puste ut nesa (lydløs latter) og i tillegg smiler jeg stort. :) Verken populær eller upopulær. Handler vel mer om hva man ønsker å få ut av det. Falsk, høy latter kjennetegnes lett..

AnonymBruker
Skrevet
På 23.6.2017 den 18.12, Simbyxor skrev:

Hvis du ikke blir sosialt akseptert... Må du sitte i sammen med folk å late som om at du trives og har det bra med dem for å bli godtatt da? Det virker innmari barnslig. 

Skrevet

Hvis du ikke blir sosialt akseptert... Må du sitte i sammen med folk å late som om at du trives og har det bra med dem for å bli godtatt da? Det virker innmari barnslig. 

Ja, jeg pleier å late som jeg har det bra, bare for å bli godtatt. Har det så vondt, det viktigste i livet mitt er å være populær. Jeg skifter kjæreste 6 ganger i året også, bare for at folk skal vite at jeg er kul. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har høy latter, og tror ikke mange beundrer meg for den. Det kan være direkte pinlig og svært upraktisk. Om jeg skulle tippe, ville nok latteren i større grad gjøre meg upopulær enn populær, for å si det slik. Har opplevd å bli hysjet på når jeg ler, det er en så utrolig ekkel følelse.

Anonymkode: f70b2...523

Skrevet

Jeg har høy latter, og tror ikke mange beundrer meg for den. Det kan være direkte pinlig og svært upraktisk. Om jeg skulle tippe, ville nok latteren i større grad gjøre meg upopulær enn populær, for å si det slik. Har opplevd å bli hysjet på når jeg ler, det er en så utrolig ekkel følelse.

Det er bare fordi de er misunnelige. "Hysj, jeg vil ikke at andre skal høre at du har mer populær latter enn min"

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Simbyxor skrev:

Det er bare fordi de er misunnelige. "Hysj, jeg vil ikke at andre skal høre at du har mer populær latter enn min"

Hehe! Joda, jeg kan jo velge å gjøre et forsøkt på å klamre meg til den forklaringen. Bedre for selvbildet, i alle fall.

Skrevet

Hehe! Joda, jeg kan jo velge å gjøre et forsøkt på å klamre meg til den forklaringen. Bedre for selvbildet, i alle fall.

;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...