Hilde Skrevet 5. januar 2005 #1 Skrevet 5. januar 2005 Leger uten grenser tar nå ikke i mot mer penger øremerket flomofrene. De har rett og slett fått inn nok penger til å utføre alle de operasjonene de hadde ønske om. Må si jeg er imponert over at de går ut og sier dette, og jeg er enda tryggere på at mitt bidrag blir brukt til det det var tiltenkt. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=102142
Fakse Skrevet 5. januar 2005 #3 Skrevet 5. januar 2005 Vi satte faktisk en tusenlapp inn til leger uten grenser, men ikke på konto merket tsunami-katastrofen. Min tanke er at organisasjonen selv skal få prioritere hvor de bruker pengene og hva som er viktigst. Derfor gjør det litt godt å se denne meldinga, og jeg må si at jeg blir imponert over en organisasjon som er så ærlig.
Vercetti Skrevet 5. januar 2005 #4 Skrevet 5. januar 2005 Skulle da bare mangle, de virker som en temmelig gjennomført og godt styrt organisasjon. Det koster penger å administrere mye penger, og de er ikke der for å tjene seg rike. det står garantert i deres interesse at også andre hjelpeorganisasjoner får midler til å gjøre sitt arbeid. Fjær i hatten til dem, smart og hensynsfult.
Gjest Virvel Skrevet 5. januar 2005 #5 Skrevet 5. januar 2005 Æsj, jeg som skulle sette inn penger til Leger Uten Grenser når jeg bare fikk lønn... Jeg får trøste meg med at jeg alt har gitt litt til Røde Kors.
Gjest Melk Skrevet 5. januar 2005 #6 Skrevet 5. januar 2005 Æsj' date=' jeg som skulle sette inn penger til Leger Uten Grenser når jeg bare fikk lønn... Jeg får trøste meg med at jeg alt har gitt litt til Røde Kors.[/quote']
Sheba Skrevet 5. januar 2005 #7 Skrevet 5. januar 2005 Du kan fortsatt gi penger til Leger uten grenser til et av de andre svært verdifulle prosjektene de driver med! :-) Det er mange som lider i verden, og som nå kanskje blir litt glemt og nedprioritert! :-(
Brunhilde Skrevet 5. januar 2005 #8 Skrevet 5. januar 2005 Dette bekrefter bare mitt inntrykk av at MSF er en meget seriøs organisasjon!
Malou Skrevet 5. januar 2005 #10 Skrevet 5. januar 2005 Dette betyr jo på ingen måte at det nå er samlet inn "nok" penger til å kunne bygge opp alle de ødelagte samfunnene i sørøst-Asia, men at Leger uten grenser har nok penger til den akutte innsatsen de planlegger å sette inn i de ramte områdene. Håper bare ikke at folk kun leser overskriften, men hele artikkelen..
Arkana Skrevet 5. januar 2005 #11 Skrevet 5. januar 2005 Veldig bra gjort. Og like bra er det at så mange mennesker har gitt penger (særlig rett etter jul hvor mange sikkert har litt tomme lommer). Bare husk å gi videre, når alt dette skal bygges opp igjen, det er da det er vanskelig å få samlet penger fordi folk glemmer så fort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå