AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #1 Skrevet 23. juni 2017 Hei. Har en baby på 4,5 mnd som fram til 3 mnd sov bra på dagtid, 2-3 timersøkter ca. 3 gr om dagen. Den siste måneden har baby'n begynt å sove hele natten, stort sett, og kan sove 10 timer sammenhengende. Baby'n tar seg en lur før lunsj på ca. 1-1,5 time, men så er det "stopp". Da kan han sove 20-30 minutter 2 ganger til før han legger seg kl 1930/20. Han kan ligge i armene mine etter et måltid og holder på å sovne, men når jeg legger han er han LYS våken. Han viser tegn på at han er trøtt, men vil rett og slett ikke sove. Nå kjenner jeg at jeg er sliten, da jeg er mye alene med baby'n. Noen tips? Anonymkode: 977f4...197
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #2 Skrevet 23. juni 2017 Babyen sover hele natten og du er sliten? Sover du ikke på natten når babyen sover? Hvis babyen sover 10 timer på natten har du nok ingenting å klage over å være sliten på dagtid dessverre. Anonymkode: 89681...7f6
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #3 Skrevet 23. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Babyen sover hele natten og du er sliten? Sover du ikke på natten når babyen sover? Hvis babyen sover 10 timer på natten har du nok ingenting å klage over å være sliten på dagtid dessverre. Anonymkode: 89681...7f6 Ts her. Har flere barn - og noen vekker meg om natta. Og det er ikke slikt at baby alltid sover HELE natten sammenhengende. Uansett, en baby skal jo ha rundt 16 timer søvn/døgnet, og legen påpekte allerede på 3 mnd kontroll at min fikk for lite søvn (sett i antall timer). Anonymkode: 977f4...197
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #4 Skrevet 23. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Har flere barn - og noen vekker meg om natta. Og det er ikke slikt at baby alltid sover HELE natten sammenhengende. Uansett, en baby skal jo ha rundt 16 timer søvn/døgnet, og legen påpekte allerede på 3 mnd kontroll at min fikk for lite søvn (sett i antall timer). Anonymkode: 977f4...197 Ts igjen - problemet er hvordan få baby til å sovne, når han er så trøtt på dagtid (sovner f.eks i armene mine)? Anonymkode: 977f4...197
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #5 Skrevet 23. juni 2017 Virker jo som han sover til du legger han ned? Da er løsningen å ikke legge ha ned. Bæretøy er veldig praktisk hvis du har ting du skulle ha gjort. Anonymkode: b3ad9...480
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #6 Skrevet 23. juni 2017 Min var sånn ved 3 mnd alder! Han sov stort sett sammenhengende gjennom natta, men sov lite på dagtid. I mange uker var han ganske sutrete fordi han var trøtt, men det gikk seg til etter hvert hvis babyen din ikke er sutrete sover han sikkert nok totalt sett! Etter hvert måtte vi legge gutten vår i vogna for soving på dagtid og nå ved 8 mnd alder har han to økter på 30-60 minutt og en på 1,5 time. Men han sovner kun i vogna på dagen, enten på tur eller innendørs. Så det går an å prøve andre sovesteder! Anonymkode: 5cb1f...00a
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #7 Skrevet 23. juni 2017 Høres i grunn normalt ut, dessverre. Prøv å trille, eller bære, babyer sover bedre i bevegelsen i den alderen. Forhåpentligvis, går det over. Jeg ville ikke stresse at babyen får for lite søvn. Anonymkode: 877df...549
MilleMolle Skrevet 24. juni 2017 #8 Skrevet 24. juni 2017 Les om 4 Month sleep regression, min også sov godt på dagtid frem til da. Nå sover hun 40 min x 2 på dagtid (er en sjelden gang hun sover 1-2 t i strekk på dag) 8 mnd
Gjest Annypanny Skrevet 25. juni 2017 #9 Skrevet 25. juni 2017 Tror dette er ganske vanlig Når min var 4 måneder gammel sov hun 3 x 30 minutter i løpet av dagen. Når hun var 7 måneder var det nede i 2 x 30 minutter om dagen. Dette er veldig individuelt, men jeg vet om maaange 30-minutters-sovere i den alderen Bare vær sjeleglad for at babyen sover godt om natten. Det er ingen selvfølge! Et lite tips når du skal få babyen til å sove på dagtid: Jeg brukte å gå att og fram å bysse henne til hun sovnet, så la jeg henne forsiktig ned i vogna. Da våknet hun slik som din gjør, men med en gang jeg la henne ned tok jeg vogna og trillet den att og fram over en dørstokk, før hun rakk å våkne skikkelig igjen. Da la hun seg til
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #10 Skrevet 25. juni 2017 Samme problem her, baby på 4 mnd. Etter tips kjøpte vi boka "Sove uten gråt" og etter å ha fulgt opplegget noen dager har vi sannelig fått gutten til å sove totalt 5 timer i løpet av en dag 🙏🏻🙏🏻. Anonymkode: 6c4a7...968
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå