Gå til innhold

Adoptere hund i (Nord-)Trøndelag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som kan anbefale lokal formidler? Tenker primært på omplasseringshund.

Anonymkode: 80d7f...811

Videoannonse
Annonse
Gjest baremei
Skrevet

Charlottes omplassering er jeg veldig fornøyd med:) Hun er seriøs og hjelper deg med å finne en hund som passer deg.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk! Da har jeg et sted å begynne! Har kikket litt på private annonser av typen "gis bort" eller "omplasseres" på finn.no, men det virker å være et minefelt å navigere selv for en som har hatt hund før.

Skrevet

Jeg fant mine på finn. Mine råd er:

*Søk opp selger, det er alltid greit å vite om det står noe spesielt, samt at det faktisk finnes informasjon om selger på nett

*Møt selger og hund før du kjøper. Gå gjennom kontrakt, dine/selgers forventinger, hilse på hunden osv

*Bli kjent med hunden gjennom pass/tur, eller lån hunden en uke/mnd før du bestemmer deg. Det er viktig at hund og eier går godt sammen, samt du merker om dette er noe du vil

*Sørg for en ryddig og god kontrakt

*Sørg for å vite egentlige grunnen til at selger vil selge hunden videre. "På grunn av allergi" stemmer ikke alltid. 

*Les om rasen så du vet at den passer deg. 

AnonymBruker
Skrevet

Takker så mye for tips! Jeg har absolutt ikke noe hastverk med ny hund, så jeg kan ta tiden til hjelp samtidig som jeg holder øyne og øre åpne. Vil så gjerne gå inn i dette med best mulige forutsetninger både for min og hundens del. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...