AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #1 Skrevet 23. juni 2017 Jeg er ukjent i Oslo, men skal overnatte der en natt i juli. Prøver å se på ruter.no om det går tog fra Nordstrand til Oslo S på en helt vanlig fredag, men gjør det virkelig ikke det? Kan ikke få opp noe, kun bussavganger med masse gåing (noe jeg helst vil unngå siden jeg er totalt ukjent og i tillegg har videre tog og fly jeg må rekke). Håper noen kan hjelpe meg!! Anonymkode: 6f00a...1fd
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #2 Skrevet 23. juni 2017 NSB må du kikke på om du skal ta tog. https://www.nsb.no/bestill/velg-togavgang?to=Oslo+S&from=Nordstrand&departureDatetime=2017-06-23 13:58&departureSearchForArrival=false&returnSearchForArrival=false&petFree=false&passengers=1&noStairs=false&passengerType1=1&bookingPassengerCategorySpecial_11=0&toStation=100000&fromStation=501000&turnOnly=false Anonymkode: 8659c...4c6
ajarRun Skrevet 23. juni 2017 #3 Skrevet 23. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ukjent i Oslo, men skal overnatte der en natt i juli. Prøver å se på ruter.no om det går tog fra Nordstrand til Oslo S på en helt vanlig fredag, men gjør det virkelig ikke det? Kan ikke få opp noe, kun bussavganger med masse gåing (noe jeg helst vil unngå siden jeg er totalt ukjent og i tillegg har videre tog og fly jeg må rekke). Håper noen kan hjelpe meg!! Anonymkode: 6f00a...1fd Ruter har ikke noe med tog å gjøre. NSB er togselskapet i Norge (og følgelig også Oslo).
bobleplast_ Skrevet 23. juni 2017 #4 Skrevet 23. juni 2017 https://ruter.no/reiseplanlegger/Mellom/Fra/(3010810)Nordstrand [tog] (Oslo)/til/(3010010)Oslo Sentralstasjon [tog] (Oslo)/etter/#st:0,sp:0,bp:0
Million Skrevet 23. juni 2017 #5 Skrevet 23. juni 2017 (endret) Det er en del bane-arbeider og diverse arbeid på skinneganger osv om sommeren. Hvert år tar NSB sånt om sommeren når folk flest har ferie, og det er færrest mulig som pendler og bruker togene. Likevel rammer det tusenvis av folk, som er henvist til å ta buss-for-tog. Iflg. reiseplanleggeren deres gjelder dette også for strekningen Oslo S- Nordstrand i juli. https://www.nsb.no/rutetider/arbeid-pa-jernbanen/avviksmeldinger/sommeren-2017-arbeider-pa-oslo-s Endret 23. juni 2017 av Million
Ananas. Skrevet 23. juni 2017 #6 Skrevet 23. juni 2017 Går masse tog, men husk på at det er en del buss for tog i sommer
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #7 Skrevet 23. juni 2017 Nå skjønner jeg ingenting. Noen sier ruter.no ikke har noe med tog å gjøre, andre linker til togavganger? Når jeg søker opp på NSB.no så kommer det at det går buss istedet for tog. Anonymkode: 6f00a...1fd
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #8 Skrevet 23. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå skjønner jeg ingenting. Noen sier ruter.no ikke har noe med tog å gjøre, andre linker til togavganger? Når jeg søker opp på NSB.no så kommer det at det går buss istedet for tog. Anonymkode: 6f00a...1fd Det kan hende at det vil gå buss i stedet for tog når du skal reise. Men det er likevel NSB som har ansvaret når togene står, derfor følger buss for tog togrutene. Er det tog du skal ta fra Nordstrand til Oslo S, så er det nsb.no du skal bestille fra, selv omd et er buss for tog. Anonymkode: 8659c...4c6 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #9 Skrevet 23. juni 2017 Buss for tog er greia. Jeg ville tatt buss, eller taxi hvis du har råd. Det er tross alt enklere og sparer deg mye tid. Anonymkode: e1d32...428
Million Skrevet 23. juni 2017 #10 Skrevet 23. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå skjønner jeg ingenting. Noen sier ruter.no ikke har noe med tog å gjøre, andre linker til togavganger? Når jeg søker opp på NSB.no så kommer det at det går buss istedet for tog. Anonymkode: 6f00a...1fd Det stemmer. Det er buss for tog om sommeren pga jernbanearbeider! Det går vanligvis tog den strekningen, og det er skinner der, ja, men de skal arbeide, og da kan ikke togene kjøre der i den perioden. Buss erstatter tog. Går busser fra utsiden av Oslo S, litt borti gata. Noen fra perrongkanten til siste spor på Oslo S. Spør deg for.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #11 Skrevet 23. juni 2017 Søren, typisk at det skal være sånn akkurat når jeg skal reise og har knapt med tid. Har ikke råd til taxi. Jeg håper virkelig flytogene går?? Anonymkode: 6f00a...1fd
Kontormus Skrevet 23. juni 2017 #12 Skrevet 23. juni 2017 Man kjører trikk til og fra Nordstrand - Oslo S. Nå spørs det litt om hvor i bydelen du skal. HELE bydelen består av Lambertseter, Karlsrud (t-bane), Ekeberg (buss), Øyene (buss) og selve det som var gamle Norstrand, Sæter og Ljabru (trikk). 1
Kontormus Skrevet 23. juni 2017 #13 Skrevet 23. juni 2017 Om det er NSB du skal reise med, er det lokaltoget til Ski du tar. Stopper på Nordstrand stasjon, og det er et stykke å gå i motbakke for å komme seg opp på platået.
_popcorn_ Skrevet 23. juni 2017 #14 Skrevet 23. juni 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Søren, typisk at det skal være sånn akkurat når jeg skal reise og har knapt med tid. Har ikke råd til taxi. Jeg håper virkelig flytogene går?? Anonymkode: 6f00a...1fd Flytoget går i juli ja. Men det er i perioder endring på platform, og toget går sjeldnere enn vanlig pga arbeid.
Kontormus Skrevet 23. juni 2017 #15 Skrevet 23. juni 2017 Flytoget har bare endret spor, og ny oversikt ligger her. Ikke så vanskelig, og det går hver 20. minutt på vanlige hverdager. Om du sender meg PM om hvor på Nordstrand du skal kan jeg hjelpe deg med å finne enkleste og raskeste måte å komme seg til og fra. Er godt kjent der
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #16 Skrevet 23. juni 2017 Usikker på akkurat hvor i bydelen jeg skal, men fikk høre at nærmeste plass å ta tog til/fra er Ljan. Er trikken enkelt da? Eller hva med t-bane? Anonymkode: 6f00a...1fd
Kjetil E Skrevet 23. juni 2017 #17 Skrevet 23. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: NSB må du kikke på om du skal ta tog. https://www.nsb.no/bestill/velg-togavgang?to=Oslo+S&from=Nordstrand&departureDatetime=2017-06-23 13:58&departureSearchForArrival=false&returnSearchForArrival=false&petFree=false&passengers=1&noStairs=false&passengerType1=1&bookingPassengerCategorySpecial_11=0&toStation=100000&fromStation=501000&turnOnly=false Anonymkode: 8659c...4c6 2 timer siden, amativeReflection skrev: Ruter har ikke noe med tog å gjøre. NSB er togselskapet i Norge (og følgelig også Oslo). Vel for reiser i Oslo og Akershus kan man like gjerne søke på Ruter.no. Da tar med togene i Oslo/Akershus samt alle andre offentlige kommunikasjonsmidler.
Kjetil E Skrevet 23. juni 2017 #18 Skrevet 23. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Usikker på akkurat hvor i bydelen jeg skal, men fikk høre at nærmeste plass å ta tog til/fra er Ljan. Er trikken enkelt da? Eller hva med t-bane? Anonymkode: 6f00a...1fd Trikken går jo gjennom bygatene. Hvis du har gateadressen du er på og den du skal til. Så bruk ruter.no og skriv inn adressen du er på og adressen du skal til. Så vil Ruter.no finne raskest og beste alternativ fra der du er til dit du skal. Trenger ikke å skrive inn et stoppested, kun adressen du er på og skal til.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #19 Skrevet 23. juni 2017 Sannsynligvis har du valgt et stopp der buss er raskere og/eller nærmere enn tog. Hvis du skriver inn Nordstrand og velger Nordstrand [tog] [Oslo] fra dropdown-boksen så får du opp tog. Siden Nordstrand er ganske stort og togstasjonen ligger i utkanten vil ikke alltid tog ikke være det beste alternativet. Anonymkode: 27824...998
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå