Gå til innhold

Får jeg fremgang med denne treningen?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er student, og har ofte lange dager. Blir derfor ikke alltid tid til trening. For det neste halve året har jeg satt meg som mål å få trent minimum tre ganger i uken. Disse treningene er som følger:

1 time styrke + 30 min kondisjon

1 time kondisjon

1 time styrke + 30 min kondisjon

Treningene er harde, og jeg gir det jeg har. Målet er å forbrenne fett fra livet og ned + å få definert de eksisterende musklene.

Om det er noen som har peiling: vil disse tre ukentlig treningene være nok? Jeg er ikke overvektig, men har litt ekstra fettlager rundt livet og på lår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Det kommer jo an på utgangspunktet, men generelt vil jeg tro det du beskriver er bra. Men pass på VARIASJON i treningen! Hvis du gjør de samme tingene hele tiden, blir du ikke bare lei, men kroppen "venner" seg også til den typen trening, slik at framgangen blir mindre. Og husk: treningsverk er IKKE farlig, så lenge det ikke er invalidiserende.

Hvis du vil miste fett, er det allikevel kostholdet som teller mest (70%, har jeg hørt); spis bra med proteiner; NOK mat, og langsomme karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk :)

Nå ble jeg glad. Glemte i farten å nevne at jeg skal spise sunt! Alltid salat/grønt til måltidene og slikt. Og håper jeg klarer å ta et eple eller en banan istede for sjokolade når søtungeren melder seg :) Men jeg merker at når en trener, så spiser en sunnere automatisk.

Da er det bare å sette i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikkepålogget-Uma

Hei! Godt nyttår!

Ja,ALT av trening gir jo fremgang!

Du trener 4 timer i uken og tror ikke det akkurat er så lite for de aller fleste av oss.

Det som er veldig lurt i treningsprogrammet ditt er jo at du trener styrke. Når du trener styrke for du mer muskler i forhold til fett og siden muskler forbrenner mer energi enn fett,vil du få økt stoffskifte. Altså: Du forbrenner mer døgnet rundt enn det du hadde gjort hvis du ikke hadde hatt "de ekstra musklene". Jeg trener selv styrke og jeg er veldig fornøyd. Man blir ikke bare sterkere,men man får fastere kropp fordi det er mer muskler og mindre fett. Husk at dette ser du ikke på vekta. Muskler veier mer enn fett så du vil kanskje gå litt opp i vekt i begynnelsen,men målene vil jo gå ned!!Heldigvis :-)

Kondisjonstrening som løping,step,roing og løping i trapper er bra former for kondisjonstrening som forbrenner mye energi.

Så er det jo litt lurt å tenke på kosten...Mine tips er:

Å unngå "tomme" kalorier som sukkerholdig brus,mye alkohol(har en tendens til å legge seg på magen!!),godteri og slikt som man ikke blir mett av,men som ofte er bare rene energibombene. Ergelig er det jo da at så mye av den slags er så godt :evil:

Unngå mettet fett Alt fett feter,men det usunne fettet er farligs fordi det setter seg spes på magen og mellom innvollene hvor det gjør skade. Så velg sunt fett(nøtter,olje,fisk,magert kjøtt) istedet for matverer med masse av det usunne fettet(fete meieriprod,fett kjøtt og det er ofte mye i fastfood). Dette er også veldig viktig dor å ha sunt koesterol. (usunt fett øker kolesterolnivået og det sunne senker det.)

Hvis du vil ha slank og falt mage så er det viktigst å trene de indre magemusklene. hvis disse musklene er sterke holder de mageinnholdet inne der det skal være slik at magen ikke buler ut.

Drikk mye vann. Lite væske gjør at blodet blir mer tyktflytende og transporten av fettsyrer går saktere og det blir vanskelig for kroppen å slippe dem løs...

Spis protein: Ca. 1 gr. pr kroppsvekt er minimum.

Spis grønnskaker: Inneholder mye fiber som drøyer fordøyelden(du er mett lengre) og gir jevt blodsukker.

Spis alltid frokost. Ikke alltid like enkelt,men viktig. hvis du ikke gjør det vil kroppen din gjøre atl den kan for å spare på det den har og fettforbrenningen blir liten...

Håper noe av dette hjalp deg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Ja, tusen takk igjen. Det var jo mange nyttige tips :)

Hvordan trener jeg de indre magemusklene best? Er situps i varable stillinger bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hvis du skal trene på studio, kan du undersøke om de har Pilates eller den type timer der. Pilates er kjempebra for å trene stabiliserings/korsettmuskulaturen. Ellers kan du forsøke en øvelse som heter Planken (søk i forumet, jeg er så dårlig til å forklare), som er en statisk mageøvelse som trener mage og rygg i one go.

Corepuls/timer på balansebrett er også kjempebra for stabiliseringsmuskulaturen i mage/rygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikkepålogget-Uma

Hei igjen!

Du kan godt trene de indre magemusklene med sittups,ja... men husk at du hele tiden strammer magemusklene(HUSK Å PUSTE!!!) når du gjør øvelsene. Et bra tips er å trekke inn magemusklene så ofte som mulig på dagen...På bussen,når du går...Ja,så ofte som mulig. Da trener du magemusklene da oxo..

Leste at i neste nummer av blade IFORM skulle de starte en "mage-skole". Ett program på 18 uker hvor du skulle trene magen. Kommer nytt blad til mandag. Abonerer på det bladet og får stadig mange tips til trening. de er flinke til å finne gode øvelser,så jeg er sikker på at du vil finne noe.

Du kan også skjekke ut www.iform.nu

Lykke til.

Håper det går bra med treningen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...