Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en voksen dame, som har vært plaget med uren hud siden jeg gikk i 5.klasse. Jeg har prøvd '"alt" gjennom årene , dvs både dyre og billige produkter, syrer, huspleiebehandlinger mm. 

Har gjennomført to Isotretinoin- kurer, og jeg har nå blitt kvitt de fleste betente kvisene, men har fortsatt en stor produksjon av talgkviser.  De er harde, og nesten umulig å klemme på/fjerne.

I dag renser jeg huden med lette renseprodukter 2x daglig, peeler og skrubber huden noen ganger i uken, men dette har liten effekt på. 

Er det noen som har konkrete råd for hva jeg kan gjøre for å få bukt med talgkviser ? 

Hilse søkklei :-)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mot talgkviser er det anbefalt å være forsiktig med peeling - ikke mer enn 1-2 ganger i uken og ikke skrubb for hardt - og med mye sol. I tillegg kan et produkt som regulerer sebumproduksjonen gi gode resultater, jeg kan anbefale Whamisa Sebum Treatment!

Anonymkode: 8fb8b...5b9

• Liker 2
Skrevet

Jeg er over gjennomsnittlig interessert i hud, men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke helt vet hva "talgkviser" er for noe. Har du prøvd tretinoinkrem?

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Franord skrev:

Jeg er en voksen dame, som har vært plaget med uren hud siden jeg gikk i 5.klasse. Jeg har prøvd '"alt" gjennom årene , dvs både dyre og billige produkter, syrer, huspleiebehandlinger mm. 

Har gjennomført to Isotretinoin- kurer, og jeg har nå blitt kvitt de fleste betente kvisene, men har fortsatt en stor produksjon av talgkviser.  De er harde, og nesten umulig å klemme på/fjerne.

I dag renser jeg huden med lette renseprodukter 2x daglig, peeler og skrubber huden noen ganger i uken, men dette har liten effekt på. 

Er det noen som har konkrete råd for hva jeg kan gjøre for å få bukt med talgkviser ? 

Hilse søkklei :-)

Jeg fikk en super krem på resept fra legen, smøre den på kvisene noen dager så forsvinner de.

Men den var rådyr og nå er jeg nesten tom :(

Anonymkode: 66752...fa0

Skrevet
22 timer siden, Professor Orm skrev:

Jeg er over gjennomsnittlig interessert i hud, men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke helt vet hva "talgkviser" er for noe. Har du prøvd tretinoinkrem?

Ts her. Jeg har ikke prøvd tretinoinkrem, så takk for tipset! Talgkviser er ikke vanlige kviser, men små kuler i huden.  Inni disse gjemmer det seg talg, i stede for gul betent gugge.  

Skrevet
På 23.6.2017 den 14.08, AnonymBruker skrev:

Mot talgkviser er det anbefalt å være forsiktig med peeling - ikke mer enn 1-2 ganger i uken og ikke skrubb for hardt - og med mye sol. I tillegg kan et produkt som regulerer sebumproduksjonen gi gode resultater, jeg kan anbefale Whamisa Sebum Treatment!

Anonymkode: 8fb8b...5b9

Takk for tips! Jeg har sjekket dette opp og ser at det er ulike produkter, både ansiktsrens, og en del kremer og masker. Skal sjekke dette ut . 

Hilsen ts 

• Liker 1
Gjest farfalla
Skrevet (endret)

Sliter veldig med uren hud jeg også, spesielt i ansiktet. Åpne porer, arr etter kviser, små kviser, hudormer etc. Har gått på Isotretinoin selv og ble kvitt det verste på ryggen/skuldre. Har Isotrex gel samme effekt som tablettene? Henger meg på denne tråden. 

Endret av farfalla
Skrevet
4 timer siden, Franord skrev:

Ts her. Jeg har ikke prøvd tretinoinkrem, så takk for tipset! Talgkviser er ikke vanlige kviser, men små kuler i huden.  Inni disse gjemmer det seg talg, i stede for gul betent gugge.  

Lukkede hudormer, altså. Neste gang du er hos legen ber du om resept. Bare husk å ikke sole deg når du bruker den, da risikerer du pigmentflekker og forbrenning :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...