AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #1 Skrevet 22. juni 2017 Er det noen som kan forklare en forvirret sjel hvordan det funker med triller og fly??? Har ikke lyst å bruke 4K på Babyzen. Kommer derfor til å kjøpe en trille som ikke kan tas med som håndbagasje. Skal fly med norwegian om en ukes tid (rutefly), fra Flesland. Altså, får vi lov å trille frem til gaten? Hva skjer med trillen etter det? Tar de den inn? Hvor blir den oppbevart? Hvor og når får vi den igjen? Pleier det å gå knirkefritt? Takk!!! Anonymkode: 840fe...af5
stan Skrevet 22. juni 2017 #2 Skrevet 22. juni 2017 Se "På flyplassen" på denne siden om Flesland: https://avinor.no/flyplass/bergen/planlegg-reisen/reise-med-barn/med-smabarn-pa-reise Jeg tolker det som du får ha med trillen frem til flyet. Det varierer veldig med flyselskap, med flytype og flyplass hvordan de håndterer triller. Det har blitt mer vanlig at man både får ta med seg en paraplytrille til flyet, og at man får den igjen ved flyet når man er framme. Det er svært sjelden man får ta trillen inn i kabinen. Det har jeg bare opplevd på ganske små fly. Trillen blir vanligvis tatt hånd om av mannskapet og legges sammen med bagasjen. De fleste gangene får man den igjen når man forlater flyet, noen ganger kommer den sammen med bagasjen, andre ganger sammen med spesialbagasjen. Det lønner seg å spørre ved hvert punkt. Ved innsjekking, ved gaten, når man går ombord, og når man forlater flyet. Noen flyplasser tillater ikke triller å bli tatt med til flyet, men de har stort sett hatt greit med triller til lån. Men de står etter sikkerhetskontrollen. Noen flyplasser har noen traller for håndbagasjen som også passer å sette et barn i. Lykke til og god tur. 1
altflyter Skrevet 22. juni 2017 #3 Skrevet 22. juni 2017 Barnevogner og bilseter er spesialbagasje. Du sjekker vognen eller setet inn på vanlig måte i skranke eller automat. Her får du en egen bagasjelapp. Deretter tar du vognen med til en egen innsjekk for spesialbagasje. Her kan du kjøpe poser som beskytter barnevognen. Bagasjelappen skal festes godt synlig utenpå plastposen. Du sjekker altså inn barnevognen/trillen sammen med annen bagasje. Altså før sikkerhetskontrollen 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #4 Skrevet 22. juni 2017 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som kan forklare en forvirret sjel hvordan det funker med triller og fly??? Har ikke lyst å bruke 4K på Babyzen. Kommer derfor til å kjøpe en trille som ikke kan tas med som håndbagasje. Skal fly med norwegian om en ukes tid (rutefly), fra Flesland. Altså, får vi lov å trille frem til gaten? Hva skjer med trillen etter det? Tar de den inn? Hvor blir den oppbevart? Hvor og når får vi den igjen? Pleier det å gå knirkefritt? Takk!!! Anonymkode: 840fe...af5 Siden trilla du skal bruke ikke kan tas med som håndbagasje, må den sjekkes inn som spesialbagasje. Klarer ikke ungen å gå til gate, kan han bæres. Anonymkode: de6f7...8b9
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #5 Skrevet 22. juni 2017 Jeg har reist mye, og dette kommer an på flyplassen. De fleste tvinger deg til å sjekke inn vogn/.trille, og sier det finnes egne triller bak sikkerhetskontroll. På Oslo stemmer dette. Men oftest andre steder, er det tomt for de triller som finnes. Noen (ofte Spania) lar deg ta med trille til gate, og så gir du den fra deg der. Eneste er at det kommer på special liggage båndet, og detvysr laaaang tid. Anonymkode: 507fc...63c 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #6 Skrevet 22. juni 2017 Hva som skjer er helt avhengig av de ansatte. Noen ganger går det greit, andre ganger går ingenting som pleier å gå greit, greit. Konklusjon, du er prisgitt dem som er på jobb. Anonymkode: a3e4a...683 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #7 Skrevet 22. juni 2017 Takk for svar!! Ser nå at jeg må punge ut for Babyzen og bare ta den med meg som håndbagasje 😣 Jeg vil ikke sjekke trillen inn og sende den som spesialbagasje. Anonymkode: 840fe...af5
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #8 Skrevet 22. juni 2017 Reiser med en toåring, så ingen problem med det. Det er bare nok stress med annen bagasje og selve reisingen med barn som gjør at jeg ikke orker mer stress med den trillen... Takk for hjelpen 👍🏼 Anonymkode: 840fe...af5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå