AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #1 Skrevet 22. juni 2017 Jeg synes selv det høres idiotisk ut. Jeg vet at om en befruktning har skjedd så er egget bittebittelite, en brøkdel av en millimeter eller noe. Men jeg er 7 dpo idag. Og har i flere timer nå kjent menssmerter, stikninger, murring og ubehag fra livmoren. Jeg har et barn fra før, og det eneste jeg egentlig kan sammenligne smerten med er de aller aller første riene når jeg fødte. (I en veldig mye mindre skala, men dog). Dette er pp 8 og jeg har ikke kjent lignende smerter før. Jeg bruker el-tester, og selv om de ikke kan si at eggløsning definitivt har vært er jeg rimelig sikker på når den var. Fikk klar positiv og deretter negativ dagen etter. jeg har alltid tenkt at festesmerter er et mamma-forum fenomen... og at jeg nok kjenner veldig ekstra godt etter alt mulig nå. Jeg bare lurer på om det faktisk er mulig? Anonymkode: c3927...47b
litago2 Skrevet 22. juni 2017 #2 Skrevet 22. juni 2017 akkurat det samme skjedde med meg i helga! Har aldri kjent lignende, og er superspent på ikm! 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #3 Skrevet 22. juni 2017 Jeg hadde aldri noe festeblødning eller kjente noe.. Anonymkode: 6cda3...b49
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #4 Skrevet 22. juni 2017 Har aldri kjent noe, men har hatt festeblødning (rosa slim). Men jeg har kjent "noe" før IKM. Men bare litt mer menssmerter litt tidligere og litt ømmer bryster enn før mens, kanskje 4-5 dager før forventet mens, mot 1 dag før normalt. Anonymkode: e49bb...2f5
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #5 Skrevet 22. juni 2017 Jeg har vært gravid fire ganger det siste året og hver gang har jeg kjent det du beskriver en dag rundt 5-8 dpo. Første gangen var det ekstremt vondt, trodde jeg skulle kaste opp av smerte og holdt på å ringe legevakten. Det varer ca 6-12 timer og så er det over. De andre gangene har det vært mindre vondt, men vondt. Jeg kjenner aldri dette når jeg ikke er gravid, så jeg har i hvert fall festesmerter. Lykke til! Anonymkode: 647b0...5f4 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #6 Skrevet 22. juni 2017 Jeg merket ingenting de fire gangene jeg har gått gravid (annet enn senere i svangerskapet, uke 6-8, med sinnssyke smerter jeg kun kan beskrive som "rier", men mindre vondt selvfølgelig). Det kom og gikk, men det er uansett ulikt det du nevner nå pga (det eventuelle) svangerskapets varighet. Men jeg tenker at om det ikke fantes smerter når egget fester seg, så ville ikke det vært så mye omtalt heller. Om det ikke faktisk hadde funnes festeblødning, ville man ikke hørt noe/stort om det heller. Men begge deler er altså en godt omtalt greie, så jeg har full tro på at det kan skje, begge deler. Anonymkode: 19ade...268
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #7 Skrevet 22. juni 2017 Jeg har nettopp testet positivt etter ørten negative prøveperioder og negative IVF-forsøk. Denne gangen kjente jeg en skarp smerte i magen 8 dpo, varte bare noen få sekunder. Har aldri kjent noe lignende før. Jeg tenker at dette kanskje var festesmerter, for jeg fikk den første svaaake positive testen kvelden etter. Men jeg har mange ganger hatt stikninger, murringer, sterke menssmerter osv. i tiden før IKM uten å være gravid. Min erfaring er derfor at "alt" man kjenner fra mageregionen kan bety enten graviditet eller at mensen er på vei (eller bare luftsmerter etc.), og at det egentlig er umulig å vite på forhånd. Da jeg var gravid med sønnen min, kjente jeg absolutt ingenting før positiv test. Anonymkode: ba6e4...dc3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #8 Skrevet 23. juni 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg merket ingenting de fire gangene jeg har gått gravid (annet enn senere i svangerskapet, uke 6-8, med sinnssyke smerter jeg kun kan beskrive som "rier", men mindre vondt selvfølgelig). Det kom og gikk, men det er uansett ulikt det du nevner nå pga (det eventuelle) svangerskapets varighet. Men jeg tenker at om det ikke fantes smerter når egget fester seg, så ville ikke det vært så mye omtalt heller. Om det ikke faktisk hadde funnes festeblødning, ville man ikke hørt noe/stort om det heller. Men begge deler er altså en godt omtalt greie, så jeg har full tro på at det kan skje, begge deler. Anonymkode: 19ade...268 Så da tror du på Gud også regner jeg med, og julenissen...? Anonymkode: 82949...607 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #10 Skrevet 23. juni 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes selv det høres idiotisk ut. Jeg vet at om en befruktning har skjedd så er egget bittebittelite, en brøkdel av en millimeter eller noe. Men jeg er 7 dpo idag. Og har i flere timer nå kjent menssmerter, stikninger, murring og ubehag fra livmoren. Jeg har et barn fra før, og det eneste jeg egentlig kan sammenligne smerten med er de aller aller første riene når jeg fødte. (I en veldig mye mindre skala, men dog). Dette er pp 8 og jeg har ikke kjent lignende smerter før. Jeg bruker el-tester, og selv om de ikke kan si at eggløsning definitivt har vært er jeg rimelig sikker på når den var. Fikk klar positiv og deretter negativ dagen etter. jeg har alltid tenkt at festesmerter er et mamma-forum fenomen... og at jeg nok kjenner veldig ekstra godt etter alt mulig nå. Jeg bare lurer på om det faktisk er mulig? Anonymkode: c3927...47b Jeg har født ett barn og har i det siste ofte ca en uke før mensen kjent rie/menssmerter i vekselsvis høyre og venstre side, men det varer bare en dag eller to, Har det ikke hver måned men noen ganger. Litt sterkere enn eggløsningsmurringer som jeg har en uke før der igjen. Jeg har ikke regelmessig sex så her er det ikke festesmerter. Legen mente det kunne være polypper på eggstokkene, som ga rielignende smerter når de sprekker. Håper for din del at du er gravid, men selv har jeg liten tro på at man kan kjenne at egget fester seg. Anonymkode: 0440d...2cc
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #11 Skrevet 23. oktober 2018 River liv i en gammel tråd. Andre som har kjent tegn til at egget har festet seg? Ca en uke etter beregnet EL fikk jeg en lynende følelse på venstre side ved eggstokken. Varte ikke lenge, men stakk litt på og av i noen minutter. Går med et sterkt ønske om å bli gravid etter å ha mistet, men dette var ikke innbilning. Har heller aldri kjent noe sånt før. Jeg kjenner kun tegn til mens (typisk murring) en dag før den kommer, så det var ikke tidlige tegn på det heller.. Noen som har kjent på en slik følelse, også har det vist seg at du er gravid etterpå? Tester ikke før minst en dag over IKM, for å unngå skuffelse/fare for kjemisk. Anonymkode: 98b37...9d9
maddiie Skrevet 23. oktober 2018 #12 Skrevet 23. oktober 2018 Har kjent et ekstreeemt stikk/hugg i høyre side på dag 10. En times tid senere når jeg skulle tisse fikk jeg lyserosa blod eller utflod på papiret og var 100% sikker på at nå fikk jeg festeblødning. Men ingen spire :’( det et utrolig hvordan kroppen lurer oss. Ønsker deg lykketil!
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #13 Skrevet 23. oktober 2018 39 minutter siden, maddiie skrev: Har kjent et ekstreeemt stikk/hugg i høyre side på dag 10. En times tid senere når jeg skulle tisse fikk jeg lyserosa blod eller utflod på papiret og var 100% sikker på at nå fikk jeg festeblødning. Men ingen spire :’( det et utrolig hvordan kroppen lurer oss. Ønsker deg lykketil! Åå kjedelig 😕men jeg har ikke hatt noe blod. Vært gravid før, hadde ikke festeblødning da heller. Så alle har vel ikke det. Vi får se! Anonymkode: 98b37...9d9
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #14 Skrevet 23. oktober 2018 Jeg har også kjent liknende alle de 4 gangene jeg har vært gravid.. Men kan jo være jeg har hatt noe liknende de gangene jeg ikke var gravid også, men kan liksom ikke erindre samme murring da. Anonymkode: be889...060
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå