Gå til innhold

Selge gamle madrasser?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Ville dere kjøpt gamle/brukte rammemadrasser?

Det sto i Bonytt nå at vanlig levetid for madrasser er 10 til 15 år. Våre er 8 så jeg tenkte at vi kanskje snart skal bytte. Men hva gjør man med de gamle? Det er på en måte litt fælt å bare kaste dem, for de er ikke spesielt "nedligget" og ikke har det skjedd store katastrofer i dem. Men så lurte jeg på om folk vil kjøpe andres gamle madrasser? Eller er det bedre å gi dem til Frelsesarmeen som kan bruke dem på hospits e.l.?

Hilsen Lille meg

PS. Dette er ingen salgsannonse, for jeg skal ikke bytte ennå. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei! Personlig ville jeg nok ikke kjøpt brukte madrasser. Men jeg skjønner at det virker litt fælt å kaste madrassene, så jeg synes det høres ut som en god løsning å gi dem til Frelsesarmeen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg ville nok heller ikke kjøpt en brukt madrass, men du skal ikke se bort i fra at der finnes studenter som kjøper slikt.

Ellers støtter jeg også ideen om Frelsesarmeen el, men det er ikke sikkert de tar inn slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke kjøpt brukte madrasser, men det går jo ann å forsøke med en annonse. Sikkert størt sjanse sånn rundt studiestart om høsten med tanke på studenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke kjøpt brukt madrass, ikke som student engang. Men Frelsesarmeen høres ut som en god idé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så lenge jeg hadde hatt ett annet valg, så ville jeg ikke kjøpt brukte madrasser.

Men hør med Frelsesarmeen om det er noe de kan ta imot og selge.

(jeg har derimot brukte madrasser, men det er søstern sine, så det overlever jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

... er det noen av dere som sover på hotelll???

Jeg kunne nok kjøpt en brukt rammemadrass billig for så å kjøpe en ny overmadrass å legge oppå den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne nok kjøpt en brukt rammemadrass billig for så å kjøpe en ny overmadrass å legge oppå den.

Jeg er helt enig med gjest. Dessuten er det vel grenser for hva som kan "leve" i en madrass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan da ikke sammenligne noen få netter i året mot det man ligger på de resterende 350 nettene. F.eks. kan jeg godt godta å ligge på en ukomfortabel madrass på besøk hos andre i ny og ne, men jeg kjøper selvsagt en god madrass til min egen seng som jeg ligger mest i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi solgte våre madrasser på finn.no og fikk en overveldende respons.

Dette var madrasser som var kun brukt som gjesteseng og det var 3 år gamle madrasser. Folk ringte inn i mengder. Det er mange mennesker der ute som ikke har råd til den luksus det er å kjøpe nye ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Det er ikke av hygieniske årsaker at jeg ikke ville kjøpt en 8 år gammel madrass. En madrass har, som tidligere nevnt, en levetid på ca 10-15 år. Tror madrassene vi har er ca 7 år, og jeg føler at det er på høy tid å få nye...

Man tilbringer 1/3 av livet i en seng...greit at det er behagelig. Seng er vel det viktigste møblet man har, ville heller spart inn på andre ting da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig ville jeg ikke kjøpt brukte madrasser.

Men, du får sikkert solgt dem - bare å avertere. Fins mange som kjøper brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Svarene var omtrent slik jeg forventet, at de fleste ikke ville kjøpt en brukt madrass, men at det sikkert finnes noen som vil/"må".

Når det gjelder hva som "lever" i en madrass så er jeg ikke så sikker på om det er så lite. Vi har Rainbow støvsuger (sånn med vann) med en skikkelig teppebanker på, og når den brukes i sengen blir vannet ganske grått og ekkelt...

Men det er jo ikke verre å spandere på seg en annonse når den tid kommer.

Hilsen Lille meg (trådstarter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...