AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #1 Skrevet 22. juni 2017 Jeg måtte flytte hjem til foreldrene mine etter 2 mnd med alvorlig sykdom.. og pga eksen min var utro mens jeg var innlagt med denne livstruende sykdommen... jeg må si det var veldig tungt å bo hjemme igjen, med mor(som også er syk), stefar og minstelillebror på 11, fordi jeg måtte bo oppe i stua sammen me dem omtrent, mens de pusset opp. Så det var bare senga jeg kunne rømme til om jeg trengte fred. Selvfølgelig var det mye stress og jeg var my sur, fordi jeg er dritt dårlig med tanke på sykdommen og mye mas. Ligge bare på sofa hele dagene uten å såvidt orke å gjøre noe som helst. Det er ganske jævlig liv. nå skal ikke jeg gå igjennom alle kranglene vi har hatt, men holde meg til en, og spørre om jeg er urimelig? igår kveld hadde jeg ikke spist på et døgn og jeg var dårlig, alikevel bestemte jeg meg for å lage pannekaker. Dette pga det fristet, og fordi jeg såvidt spiser pga jeg er så sykt dårlig hele tiden. Derfor tenkte jeg dette kan være lurt også til dagen etterpå når jeg ikke har mye matlyst(lettere å få i seg ei pannekake enn ei tørr brødskive)... Jeg delte selvfølgelig og spurte om alle ville ha. Jeg tok meg selv bare 1, og det var masse igjen til imorgen. Da jeg våkner utrolig seint kl 17, var det helt TOMT! Og jeg prøvde å forklare spesielt til mora mi at jeg ikke er sur for at dere har tatt, men fordi det ikke var mer enn en delt halvspist liten dritt pannekake igjen til meg og disse som var egentlig ment til meg på røffe dager der mat er vanskelig..... Jeg ble sur, og er sur fortsatt, fordi det er ikke første gang. Og de andre lager aldri noe sånn godt på egenhånd. Så at alt var vekke uten at de hadde tenkt på å spare til den som både hadde kjøpt og laget dette er utrolg irriterende... jeg vett at dette ser og høres heilt på tryne ut. Men dette handler ikke om den forbanna pannekaka, men at de ikke sparer noe som helst til meg!!! Hvis jeg ikke lager noe lignende, så går det nok 1 år før jeg ser noe lignende pannekaker igjen. Ville bare ha noe enkelt til idag som jeg igjen er utrolig dårlig. Da mener jeg klare ikke å gå ut av huset/sofaen dårlig. er jeg helt bak mål? Eller har jeg rett til å bli sur? :-( Please svar skikkelig. Anonymkode: 18b7e...eaf
Gjest Mayana Skrevet 22. juni 2017 #2 Skrevet 22. juni 2017 Bedre å lage små porsjoner og heller prøve å gjemme bort en porsjon hvis du skal ha selv dagen etter. Nå har du jo lært dette at de tar til det blir tomt. Gjem det bak masse annet i et eller annet skap som de ikke vet om for pannekaker holder seg til dagen etter. Du må bare gjøre det slik om de ikke greier å holde seg unna eller spare til deg.
Hactar Skrevet 22. juni 2017 #3 Skrevet 22. juni 2017 Jeg tenker det krever utrolige mengder raushet fra alle parter å skulle bo slik dere nå gjør. Det kan ikke være enkelt for familien din heller, å ha en syk, sur voksen datter liggende på sofaen hele dagen. Jeg skjønner at livssituasjonen din er tung, men her gjør foreldrene dine deg en kjempetjeneste, og ingenting av dette er deres skyld. For å være konstruktiv til situasjonen du nevner, kan dere avtale at du har en egen boks i kjøleskapet til mat du vil spare til deg selv. Men sånn i utgangspunktet tenker jeg det kan være en ærlig tabbe å forsyne seg av noe som ser ut som rester, og du kan faktisk ikke være sur for at foreldrene dine ikke pleier å lage pannekaker. Nå vet jeg ikke hva annet dere har kranglet om, men ut fra episoden du beskriver, tenker jeg du burde gå litt i deg selv og prøve å se på familien din med litt blidere øyne. Du må nok innse at det ikke bare er slitsomt for deg å bo slik og være så syk, men det også er en kjempebelastning for dem å ha deg boende når forholdene er slik de er, spesielt om du er mye sur og dere ofte krangler. Kanskje ville det være bedre for alle parter om du bodde for deg selv, så dere ikke går hverandre fullstendig på nervene. Hvis du er for syk til å bo for deg selv, tenker jeg du bør ligge ganske lavt med å ta ditt dårlige humør ut på dem. De fortjener ikke å ha en tikkende bombe liggende på sofaen, like lite som du fortjener å være syk. 4
Glitnir Skrevet 22. juni 2017 #4 Skrevet 22. juni 2017 Du er sur fordi noen spiste opp pannekakene du lagde?! Altså...du bor hjemme som voksen, sier selv at du er mye sur (selv om det forklares med sykdom), og så blir du sur fordi de andre har spist pannekaker mens du sov hele dagen? Med mindre du hadde gjort det klart for alle at det var viktig for deg å spare disse fremstår du veldig urimelig. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå