AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #21 Del Skrevet 22. juni 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nettopp dette (som gjør meg litt usikker). Når man skriver en helt vanlig setning og så må man skrive noe av den i parentes (uten noen egentlig grunn). Hva er det med det (liksom)? Anonymkode: 5b925...2d1 Men slik du har gjort det i dette eksempelet (det du skrev i det jeg siterte) så fungerer det ikke. Nettopp fordi du har plassert viktige deler av meningen i setningene dine i parentesene. Det at du blir litt usikker er en vesentlig del av det du formidler og skal vel derfor være utenfor parentes? Mens i mitt eksempel og i HI så ville setningene gitt like mye mening om vi bare tok vekk parentesene i det hele tatt. Anonymkode: 3f68b...905 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 22. juni 2017 #22 Del Skrevet 22. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk Men jeg fant ikke noe om det med å skrive parantes inni parantes når man skriver tekster. Hva er regelen om dette? Anonymkode: 4c0a9...e21 Her kan du lese: Parentes i parentesen? - sprakradet.no 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #23 Del Skrevet 22. juni 2017 6 minutter siden, Arabella skrev: Her kan du lese: Parentes i parentesen? - sprakradet.no Hjertelig takk Anonymkode: 4c0a9...e21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 22. juni 2017 #24 Del Skrevet 22. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hjertelig takk Anonymkode: 4c0a9...e21 Bare hyggelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #25 Del Skrevet 22. juni 2017 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan de være litt merkelige tror du? Jeg var på et forum tidligere der det var en dame som het Eileen som brukte mye parenteser og som helt klart ikke var i vater (kan du si). Jeg har også en venninne som bruker mye parenteser som jeg av og til lurer på om det kan være noe rart med (men ikke på grunn av parantesene, i seg selv). Jeg har også lagt merke til at det er en bruker eller flere her på kg som bruker mye parenteser, og som virker som de ikke er helt i vater av og til (på en måte). Anonymkode: 5b925...2d1 Jeg tror ikke det. Anonymkode: ada5f...703 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #26 Del Skrevet 22. juni 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men slik du har gjort det i dette eksempelet (det du skrev i det jeg siterte) så fungerer det ikke. Nettopp fordi du har plassert viktige deler av meningen i setningene dine i parentesene. Det at du blir litt usikker er en vesentlig del av det du formidler og skal vel derfor være utenfor parentes? Mens i mitt eksempel og i HI så ville setningene gitt like mye mening om vi bare tok vekk parentesene i det hele tatt. Anonymkode: 3f68b...905 Det er dette også (som gjør meg nervøs). At noen av dem - og det er disse jeg mener er merkelige (de bruker også mye bindestreker) - de som plasserer (som du sier) viktige deler av meningen i setningene i parenteser. TS Anonymkode: 5b925...2d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #27 Del Skrevet 23. juni 2017 God observasjon. Jeg har lagt merke til det samme med tankestreker (oftere bindestreker brukt som tankestreker, når jeg tenker meg om) og semikola (ikke-normrett bruk), og særlig har middelaldrende konspirasjonsteoretikere og andre skrullinger en forkjærlighet for disse. Håper ikke parentesene mine avslørte min natur nå. Anonymkode: 89d6d...266 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå