Gå til innhold

liker hun meg, eller bare det å ha noen?

Anbefalte innlegg

Gjest Henrik
Skrevet

jeg har en samboer jeg elsker over alt på jord, vi har vært sammen i snart 1 år og bodd sammen de siste 6-7 mnd`ene. Har hele tiden følt hun VIRKELIG liker meg. Men i går kveld fikk jeg en liten følelse av at hun er forelsket i "kjæresten" sin, og kanskje ikke akkurat i meg.

Hun sa: "det er så godt å ha noen". Syns det var en merkelig ordlegging.. Jeg ville sagt "det er så godt å ha DEG". Hun har også tidligere sagt at hun savnet sinnsykt å ha en kjæreste før hun traff meg. Er redd for at jeg bare var første og beste som kom hennes vei og at når den intense forelskelsen går over eller hun finner noen bedre vil hun hoppe ut eller videre. Hun dreiv også på med en fyr når jeg møtte henne, men han behandla henne dårlig og var ikke noe kjærestemateriale. Så kom jeg og var supersnill og omtenksom osv..

Hun snakker samtidig om fremtiden med barn, hvilke navn, hvilket hus vi skal bygge og hvor osv.. Jeg begynner bare bli usikker på om hun planlegger sin eller vår fremtid.

Ble bare litt skremt.. Mulig det bare var en uheldig måte å si det på fra hennes side.. En annen ting er at hun er bare 20 år og dette er henes første seriøse forhold, er jo et uttrykk som heter "jeg sa engang til en gutt at han var hele verden for meg, men jeg har lært mye om geografi siden den gang.."

Videoannonse
Annonse
Gjest kjæreste=samboer?
Skrevet

Kjære vene, jeg sier også at det er godt å ha noen......... men det betyr ikke at det er godt å ha hvem som helst! Det er en måte å si det på som betyr like mye som den måten du ønsker at det skal bli sagt på.

Er ikke du kjæresten hennes samtidig som du er samboeren hennes?

Jeg hadde en gang en samboer som kritiserte meg for at jeg hele tiden sa ting på feil måte, for det var hans måte å si ting på som var riktig. Til slutt tenkte jeg så mye på hvordan jeg skulle si ting til han at jeg ble nesten stum. Og det samboerforholdet endte fordi jeg følte at jeg aldri ble bra nok.

Prøv å legg godviljen til og se at hun snakker om dere, og hvis du er utrygg på henne nå når dere er så unge så tror jeg at jeg vil vente med barn og giftermål, og heller se an samboerforholdet en stund. Og prøv å snakk med henne så kanskje disse misforståelsene er nettopp misforståelser.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg vet ikke om hun er forelsket i deg. Jeg synes det høres mer ut som om hun på død og liv vil ha en kjæreste. Jeg kjenner mange jenter som er sånn, og har tenkt tanken selv også, men aldri i verden om jeg har klart å gjennomføre den.

Det var merkelig ordlegging ja, det synes jeg også. Jeg vet ikke jeg. Hun planlegger jo framtiden sin samen deg også, så det virker jo som om hun er seriøs da. Hvor gammel er du, kan jeg spørre om det. Du må huske at jenta bare er 20 år. Sannsynligheten for at dere skal være sammen resten av livet er jo ikke så stor da...

Gjest Henrik
Skrevet

Jeg trykka akkurat på knappen når jeg så jeg glemte skrive min alder, trodde jeg rakk å stoppe før det ble posta,. men kom visstnok 2 ganger.. Jeg er 23.. Vi har begge 1 seriøst forhold og endel useriøse bak oss.

Gjest Litjmæ
Skrevet

Tror ikke det trenger å bety noe jeg da. Har du snakket med henne om hvordan du oppfattet det?

Skrevet

Det hun sa trenger ikke å bety noe. Men det kan bety noe. Den enste måten å finne ut av det på er å snakke med henne om det. Si akkurat hva du føler og hva du frykter, og spør hva hun egentlig mente med det hun sa. Ikke anklag henne for å ha sagt noe feil, bare vær åpen og ærlig, vis din sårbarhet. Da får du det beste svaret, og et mye bedre svar enn vi her kan gi deg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei Henrik.

Jeg vet jo ikke hva kjæresten din tenker, men jeg kan fortelle litt om mine erfaringer. 8)

Jeg har 2 lange forhold bak meg hvor den ene var ekteskap. Vi er nå blitt skilt etter kun få år som mann og kone. Jeg er en person som ikke er sammen med bare for å være sammen med og den dag i dag mener jeg at jeg elsket begge mine exer.

Det jeg derimot har kommet frem til er:

At jeg hele tiden (fra jeg var liten jente) har drømt om mann, bryllup, hus, bil, hytte, barn osv ( ikke akkurat i den rekkefølgen , men..)

Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg tror drømmen har overstyrt meg litt.. :-?

Dette har jo ikke noe med mine ekser å gjøre, men kun meg. Jeg har sett så langt frem at jeg har glemt å kjenne på hva som gjør MEG glad. Livet blir ikke alltid helt som planlagt, men det å planlegge så i detalj som kanskje mange jenter gjør, kan være litt skummelt.

Man glemmer litt menneskene bak, og er kanskje litt opptatt av "målet"..?

På meg høres det ut som at kjærsten din synes det er fantstisk, trygt, godt og fint å ha en som deg i livet sitt.

Det er vanskelig for meg å si om det er akkurat DEG som er bra for henne, eller om det er det å ha en kjæreste. Jeg vet ikke, men på en måte kan jeg se meg litt i henne. Men som sagt.. dette er bare meg og mine tanker.

Lykke til! :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...