AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #1 Skrevet 22. juni 2017 Går siving NTNU og har relativt gode karakterer i standardfagene men jeg føler ikke at jeg kan noe som jeg får bruk for i industrien. Hvor mye forventes det egentlig at man kan før man får jobb og gir de fleste bedrifter grundig opplæring? Merker jeg stresser med tanke på både å søke jobb og å begynne i jobb. Anonymkode: 93d97...da3 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #2 Skrevet 22. juni 2017 Sånn er det for absolutt alle. De aller færreste føler at de kan noe som helst nyttig når de går ut av skolen. Jeg har doktorgrad, og etter 9 år på universitetet følte jeg også at jeg ikke kunne noe som helst praktisk og nyttig. Opplæring er som regel så som nå. Noen er flinke, noen er det ikke. Uansett må du belage deg på en bratt læringskurve, og å føle deg som verdens mest uintelligente menneske det første halvåret i jobb - minst. Anonymkode: 51c5f...ee6 1
stan Skrevet 22. juni 2017 #3 Skrevet 22. juni 2017 Det er ikke forventet at du skal vite alt fra første dag. Men det er en forventning om at du lærer og setter deg inn i det jobben trenger. Det er vanlig å regne med ihvertfall et år før en nyutdannet er noenlunde oppe å går. Men alle har vi vært der. Det er jo bedre du er litt ydmyk, enn alt for selvsikker. Lykke til. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #4 Skrevet 22. juni 2017 1 time siden, stan skrev: Det er ikke forventet at du skal vite alt fra første dag. Men det er en forventning om at du lærer og setter deg inn i det jobben trenger. Det er vanlig å regne med ihvertfall et år før en nyutdannet er noenlunde oppe å går. Men alle har vi vært der. Det er jo bedre du er litt ydmyk, enn alt for selvsikker. Lykke til. Vi har en nyutdannet på jobb som er alt for selvsikker, spør ikke om noe og lurer ikke på noe som helst. 😏😧 Hun har Master i psykologi. B O R I N G! Anonymkode: 86d1f...920 1
Gliffy Skrevet 22. juni 2017 #5 Skrevet 22. juni 2017 Slapp av, dette er helt vanlig. Du kan nok mye mer enn du tror, og alle som ansetter nyutdannete beregner en god del opplæring. Ingen forventer at du kan jobben når du starter 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå