Gå til innhold

Alenemor til 3 åring -sliten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen tips for å være mindre sliten i hverdagen? Jeg bruker 3-4 t tilsammen på henting og bringing til barnehage hver dag (uten bil og har ingen hjelp der), og bare der er energien min godt på vei til å bli brukt opp. Å bytte Barnehage er ikke noe alternativ. 

Anonymkode: 4325d...e19

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hent deg inn når ungen er hos far. Også se på om du skal prioritere noe anderledes, om ikke det å bytte barnehage går, så se om du greier å få til å få spart noe penger til å kjøpe bil. Bil trenger ikke å koste så mye penger. 

Prioriter også hvordan du velger å bruke tiden din, mye mulig du kan bruke den anderledes så du får mer tid til å slappe av utenom jobb og barnehage

Anonymkode: 08c62...a0f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Går du med barnet eller sykler du? Hadde ikke årket å brukt så mye tid til/fra bhg, dette er noe du må vudere om det virkelig er vert det..  da får du kanskje slappet av litt? Det enkleste er ofte det beste

Anonymkode: 08b0b...d97

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å sykle? Vår forrige barnehagen var 1,5 km unna, ingen kollektivt forbindelse imellom, og vi har ingen bil, og det var absolutt ikke noe problem når jeg kunne sykle, for der tar jo bare 5-10 min. Sykkel er jo mye billigere å eie enn bil, og hvis det er mye bakker - kan man kjøpe en elsykkel. Det er omtrent like dyrt som å kjøpe en dårlig gammel bil men det er jo ingen utgifter for bensin, eller årsavgift, så er billigere på sikt uansett. Men hvis du bor på landet, uten noe mulighet for sykle, da er vel bil eneste alternativ.

Du har allerede identifisert problemmet- det at henting og levering i barnehagen tar for mye tid. Du vil ikke bytte barnehagen og da har du bare annen alternativ, å gjøre henting mindre strevsomt. :) 

Anonymkode: 9c4ce...f58

AnonymBruker
Skrevet
På 6/22/2017 den 14.57, AnonymBruker skrev:

Noen tips for å være mindre sliten i hverdagen? Jeg bruker 3-4 t tilsammen på henting og bringing til barnehage hver dag (uten bil og har ingen hjelp der), og bare der er energien min godt på vei til å bli brukt opp. Å bytte Barnehage er ikke noe alternativ. 

Anonymkode: 4325d...e19

Det er jo latterlig mye tid! Hvorfor tar det så lang tid og hvorfor er det ikke et alternativ å bytte?

Anonymkode: 26f82...de8

AnonymBruker
Skrevet

Du må sette deg ned å se på dagen. Dette er ikke noe som kommer til å vare  for evig. Skaff deg sykkel viss buss er transport middel kommer ofte fortere fram og du får trim . Spare deg penger både på buss og på trenigsenter. Du må se på hva du må velge  bort av ting uten om som tar energi . Så du har energi til å levere. Det går bra man må bare legge om livet. Litt tidligere i seng.  Nistepakke og klær fikset på kvelden før. Lette middager som du kanskje kan lage på en søndag å legge i frysa.   Hilsen en  alene mamma  til 2 som aldri har hatt bil og som måtte klare seg selv.

Anonymkode: 86219...6af

AnonymBruker
Skrevet
På 22.6.2017 den 15.04, AnonymBruker skrev:

Hent deg inn når ungen er hos far. Også se på om du skal prioritere noe anderledes, om ikke det å bytte barnehage går, så se om du greier å få til å få spart noe penger til å kjøpe bil. Bil trenger ikke å koste så mye penger. 

Prioriter også hvordan du velger å bruke tiden din, mye mulig du kan bruke den anderledes så du får mer tid til å slappe av utenom jobb og barnehage

Anonymkode: 08c62...a0f

Tolker begrepet "alenemor" som i at hun er alene med barnet og barnet ikke har en tilstedeværende far.

Anonymkode: 37b90...6c9

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo latterlig mye tid! Hvorfor tar det så lang tid og hvorfor er det ikke et alternativ å bytte?

Kan jo hende de bor på landet og på landet er det slik bare.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jo hende de bor på landet og på landet er det slik bare.

Jasså? at man bruker 3-4 timer hver dag på å levere og hente i barnehagen? De fleste som bor langt unna slike fasiliteter har da virkelig bil, for ingen med fornuft bosetter seg i gokk uten bil. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...