AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #1 Skrevet 22. juni 2017 Er det noen eksperter der ute?! Jeg leser at man helst ikke skal bruke produkter når de har gått ut på dato pga bakterier osv. Men hvor går grensen? Jeg har tatt en kraftig rydd i skapet, og har funnet en del kremer og sminke som enda ikke er åpnet en gang. Noe av det har gått ut på dato - noe nylig, og noe for et par år siden. Som nevnt - produktene er uåpnet, og på det som har gjennomsiktig flaske ser konsistensen helt grei ut. Kan jeg bruke dette, eller bør jeg bare kaste det? Hvor går grensa? Bør kanskje nevnes at det er snakk om dyrere merker, som Clinique osv. Kjipt å kaste, men vil jo ikke ødelegge huden! Anonymkode: b2bb9...13d
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #2 Skrevet 22. juni 2017 Vet inne nøyaktig hvor grenser går, men det er nok ikke farlig, så lenge det er i uåpnede pakker dog er det ikke sikkert produktet fungerer nøyaktig som det skal lengre. Jeg ville luktet på det, å kanskje prøvd meg frem på hånda først, tror ikke det skader å prøve i alle fall Anonymkode: a7b8e...a94
Gjest Margit Spat Skrevet 22. juni 2017 #3 Skrevet 22. juni 2017 Hvis produktene ser normale ut og lukter friskt, så er det ingen fare. Dersom de har skilt seg eller lukter rart/vondt, så kan bakterier ha gjort sitt, og da kaster du dem. Det du kan ha i bakhodet er at det er ikke sikkert at de utgåtte produktene er holdbare særlig lenge etter at du har åpnet dem, men det vil du jo merke på lukt, konsistens eller farge...
Solivagant Skrevet 22. juni 2017 #4 Skrevet 22. juni 2017 Kaster ikke utgått kosmetikk før det endrer lukt, konsistens eller farge. Ser det helt fint ut går det også fint å bruke. Uåpnede produkter er nok ikke fare med. Står det feks 12 mnd på et produkt gjelder dette fra du åpner det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå