Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest RosieM
Skrevet

Her var det mange skrekkhistorier, men det er vel kanskje slik at de som har dårlige erfaringer er de som helst svarer. 

Man tar en risiko ved å operere, ingen tvil om det, og selv om det idag er livsgaranti på implantatene så sier kirurgen min at jeg må belage meg på å kanskje måtte bytte ut innleggene etter 20 år, men det er kun hvis jeg har plager med dem. Dette med å bytte etter ti år fortalte kirurgen er tull, man skal aldri bytte implantater kun for å bytte dem, bare hvis man er misfornøyd med størrelse eller har problemer med dem. Jeg vet om ei som har hatt sine implantater i 32 år. 

Må dog nevne at kirurgen anbefalte å vente med silikon etter jeg har fått barn. Jeg vil satse på karrieren og er frivillig barnløs, så derfor påvirket ikke det meg. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er fornøyd med mine som jeg tok i 2011 -180 gram i hver. Men -minuset er den kanten øverst  (som ikke er spes pen -går mye i sportsbh under for å skjule den) og det at de alltid er kalde! Føles på en måte som de er en egen del av kroppen som har en helt annen temperatur enn resten. Men nå har jeg veldig lite eget brystvev og er veldig tynn og liten. Kanskje andre har mer isolasjon? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, RosieM skrev:

Her var det mange skrekkhistorier, men det er vel kanskje slik at de som har dårlige erfaringer er de som helst svarer. 

Man tar en risiko ved å operere, ingen tvil om det, og selv om det idag er livsgaranti på implantatene så sier kirurgen min at jeg må belage meg på å kanskje måtte bytte ut innleggene etter 20 år, men det er kun hvis jeg har plager med dem. Dette med å bytte etter ti år fortalte kirurgen er tull, man skal aldri bytte implantater kun for å bytte dem, bare hvis man er misfornøyd med størrelse eller har problemer med dem. Jeg vet om ei som har hatt sine implantater i 32 år. 

Må dog nevne at kirurgen anbefalte å vente med silikon etter jeg har fått barn. Jeg vil satse på karrieren og er frivillig barnløs, så derfor påvirket ikke det meg. 

Ja, det er helt klart en risiko og jeg hadde ikke gjort dette hvis jeg ikke følte det var et så stort problem. Gleder meg innmari til å få det overstått!

3 minutter siden, Snabeltann skrev:

Jeg er fornøyd med mine som jeg tok i 2011 -180 gram i hver. Men -minuset er den kanten øverst  (som ikke er spes pen -går mye i sportsbh under for å skjule den) og det at de alltid er kalde! Føles på en måte som de er en egen del av kroppen som har en helt annen temperatur enn resten. Men nå har jeg veldig lite eget brystvev og er veldig tynn og liten. Kanskje andre har mer isolasjon? 

Kan jeg spørre hvor mye forskjell det ble når du tok 180 gram? Tok du under eller over muskel, tok du runde? Jeg er helt normalvektig og slank, og er ikke kjempetynn og har jo litt pupper fra før av, skal også ta under muskel, så jeg håper virkelig jeg slipper det problemet, skjønner at det er kjipt! Men for min del fortsatt verdt det i forhold til hvordan puppene mine er nå. Skal sies at jeg kjenner en som hadde ganske like pupper som meg (men hun er lavere) og hun har veldig fine og naturlige pupper etter hun tok silikon.

Anonymkode: f61a0...436

Skrevet

Jeg tok over muskel. Hadde nada fra før (ammet tre barn) så var bare skinnposer igjen :-) etter 180 g i hver er jeg nå 65 E. Så ble ganske stor forskjell. Liker ikke gå med push up -da blir det litt too  much. Men kunne ikke hatt  mer -det hadde sett koko ut :-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Snabeltann skrev:

Jeg tok over muskel. Hadde nada fra før (ammet tre barn) så var bare skinnposer igjen :-) etter 180 g i hver er jeg nå 65 E. Så ble ganske stor forskjell. Liker ikke gå med push up -da blir det litt too  much. Men kunne ikke hatt  mer -det hadde sett koko ut :-)

Tusen hjertelig takk for svar! Da kan det hende det er grunnen til at du kjenner kantene, for etter hva jeg har lest er det normalt å legge under på de med lite brystvev og fett, og det pleier liksom å presse protesene mer ned og gi et mer naturlig resultat... Du er sikkert ganske liten ja hvis du fikk så stor forskjell på 180 g. Jeg tenkte kanskje å spørre om 250 og 330 i stedet for 200 og 280 som jeg egentlig ble enig med kirurgen om. Jeg er 170 høy, så det blir ganske stor forskjell på det og venninna mi som er 162

Skrevet

Ja da må du nok ha mer enn meg:-) jeg er bare 157 :-) anbefaler tråden cees hemmelig verden

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, RosieM skrev:

Skrekkhistorier er svært dårlig likt blant de som er fornøyd og blant de som ønsker å legge inn. Er klar over det ja. Men den gangen jeg la inn var kirurgen også veldig overbevisende og sa at det kunne være greit å bytte etter 20 år, men risikoen for ruptur var lik null. Kirurger er gode leger, men kanskje enda bedre selgere.

Skal ikke plage dere plastikk-optimister mer med negativitet, men synes faktisk at det er viktig å få frem at komplikasjonene forekommer også. TS ba tross alt om erfaringer, så jeg kan gjenta at de 7 første årene med silikon var problemfrie og helt fantastiske. Da jeg var på kontroll hos kirurgen etter ex antall år sa han at de var perfekte og ingen grunn til bekymring. Tok de ut en liten stund etterpå hos en annen kirurg da jeg omsider ikke våget å gå med noe som føltes helt galt, og da var det et jævla silikongriseri som fløt rundt i det ene brystet (mest inni kapsel, men likevel..æsj)

Håper du og ts aldri får oppleve noe sånt.

Takk for meg.

Anonymkode: 6ce85...45a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
På 25.6.2017 den 22.44, AnonymBruker skrev:

Fort deg å skru på TLC Norge kanalen om du har : Jodie Marsh utforsker silikon.

Hun har selv silikon og blir nå med på operasjoner andre har. Hun sa nettopp at hun hadde pga det bestemt seg for å aldri ta silikon igjen! Selve operasjonen er brutal, de røsker og river i huden og vevet (jeg måtte snu meg vekk og fikk grøsninger) , og river musklene av, de sitter nemlig fast i ribbeinet egentlig, men silikonen skal jo legges i mellom. Flertallet får smerter ila de 7 årene før det er tid for ny obligatorisk operasjon. Er dette noe du virkelig vil utsette kroppen og livet ditt for?
Jeg har vurdert det sterkt selv, og de siste månedene fått veldig veldig lyst, men nå har jeg bestemt meg jeg også. Det skal jeg aldri utsette kroppen for! Har også sett mye på program om skjønnhetsoperasjoner som går feil, og i hver eneste episode er det en eller fler med silikonpupper som er med.....

Anonymkode: 32cb5...439

Det kan da ikke være bra å gjøre dette med kroppen! :sjokk:

Anonymkode: 8265f...40d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruk hodet og tenk på vanskelighetene ved å finne kreft ( pluss at fins krefttyper kun  de med  silikon får.)  Ikke blås i barten av dette  TS!  Legene som opererer og tar titusener forteller absolutt IKKE om den faren. Jeg har silikon og det har vært ekstremt med uro og engstelse de siste 3 årene. Det ER mye vanskeligere å oppdage brystkreft med silikon!    Isteeet for normal biosy ( var mulighet for kreft) så måtte jeg i narkose fordi flekken de så på ultralyd etc lå så vanskelig til. De fant ikke bevis på kreft, MEN  har ikke sagt de er 100% på at det ikke er det heller .

Har måttet gå til sjekk 2 g i året,  det er en stor påkjenning!  Nå trenger jeg" bare" en gang i året. Dette styret hadde aldri skjedd om jeg ikke hadde silikon.  

Anonymkode: 73d63...afc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har A og tok 280 i hver. De er pene, men det er faen meg det eneste også. Det er vondt å ligge på magen og på siden, det er vondt å gå med bh, det er vondt når jeg bøyer meg i visse vinkler, vondt å trene (kirurgen sier dette er helt vanlig). I tillegg fikk jeg kapsling og måtte operere på nytt etter 2 år (enda vondere enn første gangen, og første gangen var det mer enn jævlig nok!!!). Nå er det 8 år siden jeg tok og må operere igjen pga ripling (?) eller hva de kaller det. Syns det er ubehagelig å ta på de og jeg har mistet følelsen i brystvortene helt. Vanskelig å finne klær som de ikke "hopper" ut av, for silikon stikker jo på en måte seg mer frem enn vanlige pupper. 

Har også en venninne som måtte operere på nytt 2 ganger etter å ha falt på ski (ødelagte implantatet, var ikke et ille fall en gang).

Kunne jeg valgt om igjen hadde jeg ALDRI gjort det (!!!!)

Anonymkode: fe0a1...0ee

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg har tatt silikon og har ikke angret. Syns det er så fint med litt former. Var 75A, la 240 og ble 80C. Jeg var veldig opptatt at det ikke måtte bli for mye pupp og er fornøyd med str. Vondt en uke i ettertid. Men merker ikke noe til de nå. Føler de er blitt en del av meg. Ingen ubehag og jeg kan ligge på magen. Men for å minske risikoen for komplikasjoner og få et best mulig resultat ville jeg valgt klinikk med omhu. 

Fikk beskjed om at jeg kunne miste følelsen i brystvorten men det skjedde heldigvis ikke hos meg. 

Endret av Pedagogen
  • Liker 1
Skrevet
På 25.6.2017 den 22.44, AnonymBruker skrev:

Fort deg å skru på TLC Norge kanalen om du har : Jodie Marsh utforsker silikon.

Hun har selv silikon og blir nå med på operasjoner andre har. Hun sa nettopp at hun hadde pga det bestemt seg for å aldri ta silikon igjen! Selve operasjonen er brutal, de røsker og river i huden og vevet (jeg måtte snu meg vekk og fikk grøsninger) , og river musklene av, de sitter nemlig fast i ribbeinet egentlig, men silikonen skal jo legges i mellom. Flertallet får smerter ila de 7 årene før det er tid for ny obligatorisk operasjon. Er dette noe du virkelig vil utsette kroppen og livet ditt for?
Jeg har vurdert det sterkt selv, og de siste månedene fått veldig veldig lyst, men nå har jeg bestemt meg jeg også. Det skal jeg aldri utsette kroppen for! Har også sett mye på program om skjønnhetsoperasjoner som går feil, og i hver eneste episode er det en eller fler med silikonpupper som er med.....

Anonymkode: 32cb5...439

Så du på en dokumentar fra 1980 eller? Dagens implantater trenger man skjeldent å bytte ut. Mine kan sitte inne hele livet. Og det er ikke alle som tar under muskelen så det er ikke så brutalt som du skal ha det til.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok silikon for 8 år siden og det er det beste valget jeg har tatt! Jeg var helt flat fra før og tok 450 gram. Jeg kan løpe, sove på magen, sove på siden, hoppe og leve helt som normalt. I tilegg er de veldig myke. Selv etter 8 år koser jeg med de feks når jeg ser på TV fordi dem er så gode og klemme på. Venninnen min tok også silikon noen år etter meg og hun har akkurat samme erfaring. Jeg har også tatt mammografi uten problem :)

Anonymkode: 02969...560

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skrekkhistorier er svært dårlig likt blant de som er fornøyd og blant de som ønsker å legge inn. Er klar over det ja. Men den gangen jeg la inn var kirurgen også veldig overbevisende og sa at det kunne være greit å bytte etter 20 år, men risikoen for ruptur var lik null. Kirurger er gode leger, men kanskje enda bedre selgere.

Skal ikke plage dere plastikk-optimister mer med negativitet, men synes faktisk at det er viktig å få frem at komplikasjonene forekommer også. TS ba tross alt om erfaringer, så jeg kan gjenta at de 7 første årene med silikon var problemfrie og helt fantastiske. Da jeg var på kontroll hos kirurgen etter ex antall år sa han at de var perfekte og ingen grunn til bekymring. Tok de ut en liten stund etterpå hos en annen kirurg da jeg omsider ikke våget å gå med noe som føltes helt galt, og da var det et jævla silikongriseri som fløt rundt i det ene brystet (mest inni kapsel, men likevel..æsj)

Håper du og ts aldri får oppleve noe sånt.

Takk for meg.

Anonymkode: 6ce85...45a

Synes det er fint du tar det opp, jeg har også lest om de negative sidene. Og hadde jeg hatt normale pupper ville jeg aldri tatt denne risikoen heller. Akkurat nå synes jeg det er verdt det. Kan ikke love at jeg synes det samme om 10 eller 20 år, når jeg kanskje har fått barn og er gift, men nå har jeg i hvert fall bestilt time, spart penger og bestemt meg.

10 timer siden, Pedagogen skrev:

Jeg har tatt silikon og har ikke angret. Syns det er så fint med litt former. Var 75A, la 240 og ble 80C. Jeg var veldig opptatt at det ikke måtte bli for mye pupp og er fornøyd med str. Vondt en uke i ettertid. Men merker ikke noe til de nå. Føler de er blitt en del av meg. Ingen ubehag og jeg kan ligge på magen. Men for å minske risikoen for komplikasjoner og få et best mulig resultat ville jeg valgt klinikk med omhu. 

Fikk beskjed om at jeg kunne miste følelsen i brystvorten men det skjedde heldigvis ikke hos meg. 

Veldig fint å høre! Kan jeg spørre hvor høy du er? Og om du er normalvektig, tynn, overvektig etc? Jeg har nå time om under en mnd, grugleder meg så sinnsykt.

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok silikon for 8 år siden og det er det beste valget jeg har tatt! Jeg var helt flat fra før og tok 450 gram. Jeg kan løpe, sove på magen, sove på siden, hoppe og leve helt som normalt. I tilegg er de veldig myke. Selv etter 8 år koser jeg med de feks når jeg ser på TV fordi dem er så gode og klemme på. Venninnen min tok også silikon noen år etter meg og hun har akkurat samme erfaring. Jeg har også tatt mammografi uten problem :)

Anonymkode: 02969...560

Hvor høy er du (normalvektig?)? Utrolig betryggende å høre, selv når du tok så mye. Tror du jeg burde ta mer enn 200 og 280? 

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, det er så harry med silikon. Og ja, selvsagt ser man at folk har silikon, uansett hvor små implantater man har. Da vi var i Spania i fjor, var det overraskende mange med silikon. Mannen min og jeg bare himlet med øynene til hverandre hver gang vi så noen ligge på ryggen med puppene pekende rett til værs. Det ser så teit ut og skriker "Se på meg, jeg er så himla overfladisk".

Anonymkode: fd793...242

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, det er så harry med silikon. Og ja, selvsagt ser man at folk har silikon, uansett hvor små implantater man har. Da vi var i Spania i fjor, var det overraskende mange med silikon. Mannen min og jeg bare himlet med øynene til hverandre hver gang vi så noen ligge på ryggen med puppene pekende rett til værs. Det ser så teit ut og skriker "Se på meg, jeg er så himla overfladisk".

Anonymkode: fd793...242

Heldigvis tar jeg ikke silikon for hverken deg eller mannen din, og dere trenger ikke å ta det dere heller:) 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Venninnene mine f.eks driter jo i hva slags pupper jeg har. JEG sliter med å gå i bikini etc fordi JEG ikke er komfortabel med mine pupper som jeg synes er svært stygge. Eller ha sex. Heldigvis er jo dette opp til meg, og jeg lette ikke etter noen som ville prøve å endre meningene mine, bare erfaring fra de som har tatt. Jeg har operasjon om 2 uker og har spart penger selv, og dette går ikke utover noen andre enn meg selv. Penger jeg veldig gjerne bruker på dette som jeg har lest masse om i mange måneder.

Har heldigvis god selvtillit når det kommer til det meste annet, og har ikke noe forventing om noe perfekt kropp, men akkurat dette med pupper er et valg jeg er veldig klar på, uten at jeg forventer at det kommer til å forandre verken livet eller selvtilliten min. Det er ikke slik at alle som tar silikon trenger å "jobbe med seg selv". Folk kan leve med skeive tenner også, eller ører som står ut, likevel opererer man barn.

Jeg forstår deg jo, fordi jeg hadde samme argumenter for å operere selv. Imidlertid er det viktig at du er klar over at komplekser for hvordan du ser ut like gjerne kan komme pga silikonpupper, slik jeg på første side i tråden beskrev hvordan mitt ene bryst ser og kjennes ut. Jeg merker også at kjæresten min tar minimalt på puppene mine, i motsetning til hva han gjorde da de var bittesmå og myke. Vi har definitivt mistet noe.

Ettersom jeg forstår er det ikke primært størrelsen på brystene dine du er misfornøyd med, men fasong og at det er forskjell på dem? Jeg håper likevel du ombestemmer deg. Ofte er det ikke på langt nær så ille som man selv mener. Jeg hadde hatt veldig lyst til å se bilde.

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen hjertelig takk for svar! Da kan det hende det er grunnen til at du kjenner kantene, for etter hva jeg har lest er det normalt å legge under på de med lite brystvev og fett, og det pleier liksom å presse protesene mer ned og gi et mer naturlig resultat... Du er sikkert ganske liten ja hvis du fikk så stor forskjell på 180 g. Jeg tenkte kanskje å spørre om 250 og 330 i stedet for 200 og 280 som jeg egentlig ble enig med kirurgen om. Jeg er 170 høy, så det blir ganske stor forskjell på det og venninna mi som er 162

Jeg er tynn, og har lite brystvev. Hos meg kjennes kantene på implantatene godt, og når jeg bøyer meg framover kan man se foldene i dem under huden. Det er jo ikke pent. Kirurgen min burde nok absolutt lagt dem under muskelen, ja.

Anonymkode: d243d...260

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår deg jo, fordi jeg hadde samme argumenter for å operere selv. Imidlertid er det viktig at du er klar over at komplekser for hvordan du ser ut like gjerne kan komme pga silikonpupper, slik jeg på første side i tråden beskrev hvordan mitt ene bryst ser og kjennes ut. Jeg merker også at kjæresten min tar minimalt på puppene mine, i motsetning til hva han gjorde da de var bittesmå og myke. Vi har definitivt mistet noe.

Ettersom jeg forstår er det ikke primært størrelsen på brystene dine du er misfornøyd med, men fasong og at det er forskjell på dem? Jeg håper likevel du ombestemmer deg. Ofte er det ikke på langt nær så ille som man selv mener. Jeg hadde hatt veldig lyst til å se bilde.

Jeg er tynn, og har lite brystvev. Hos meg kjennes kantene på implantatene godt, og når jeg bøyer meg framover kan man se foldene i dem under huden. Det er jo ikke pent. Kirurgen min burde nok absolutt lagt dem under muskelen, ja.

Å, jeg glemte: har du sett at det går an å sprøyte eget fettvev inn i brystene, som et alternativ til silikon? Mange gjør dette for tiden, og jeg har sett norske klinikker har gjort det en stund. Det hadde helt klart vært et altvernativ for meg om jeg skulle gjort det igjen. :)

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fasong og forskjell ja.. De er faktisk direkte stygge. Jeg skulle gjerne hatt vanlige små. Hadde med en jeg kjenner på konsultasjon, som egentlig er totalt imot slikt, men da hun så puppene mine kunne hun fint forstå hvorfor jeg ville operere. Kirurgen sa også at han forsto det jævlig godt. Men selvfølgelig, det er jobben hans. Han sa likevel at han ikke ville operert en på min alder om jeg hadde hatt helt normale. Det er kjipt å være så ung som jeg er og ha pupper som er direkte stygge, liksom. Har en venninne med mye mindre pupper enn meg, skulle gjerne hatt hennes, for de er jo faktisk pene. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å, jeg glemte: har du sett at det går an å sprøyte eget fettvev inn i brystene, som et alternativ til silikon? Mange gjør dette for tiden, og jeg har sett norske klinikker har gjort det en stund. Det hadde helt klart vært et altvernativ for meg om jeg skulle gjort det igjen. :)

Ja, men det vil gi et bedre resultat med silikon på meg pga hvordan de er formet og med tanke på at jeg ikke har så mye fett ellers heller. Silikon "løfter" liksom opp til en viss grad. Dessuten er operasjonen veldig mye dyrere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...