Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte i ny jobb i høst. Det som nå er et gjentagende problem her, er at jeg blir bedt om å lage ting ut ifra spesifikasjoner som ikke er spikret. Så jeg kan bruke mangfoldige timer/dager på å lage noe, for så å plutselig få beskjed om at "Nei, det skal ikke være sånn likevel, så det kan du bare skrote". Ikke bare har jeg da kastet bort masse tid på å lage en ting som bare forkastes; jeg må også bruke mye tid på å rulle tilbake og rydde opp etter endringene jeg har gjort - noe som lett også kan føre til feil siden det ikke alltid er lett å få med seg alt, og bare ta de tingene som skal slettes. 

Dette er så ufattelig demotiverende! Når jeg nå får en oppgave vet jeg at det er en ganske stor sjanse for at det jeg gjør er helt bortkastet. Da føles det så meningsløst, og jeg har null motivasjon til å legge krefter i oppgaven. 

Er dette normalt? Det var ikke sånn på min gamle jobb, der var det alltid veldig mye jobb i å spikre spesifikasjoner, og man begynte kun å jobbe med deler som var spikret og låst. 

Må jeg bare finne meg i dette, er jeg vanskelig om jeg klager og sier jeg ikke vil begynne på oppgaven før de kan garantere at det ikke bare er bortkastet tid?

Anonymkode: c82f0...809

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynte i ny jobb i høst. Det som nå er et gjentagende problem her, er at jeg blir bedt om å lage ting ut ifra spesifikasjoner som ikke er spikret. Så jeg kan bruke mangfoldige timer/dager på å lage noe, for så å plutselig få beskjed om at "Nei, det skal ikke være sånn likevel, så det kan du bare skrote". Ikke bare har jeg da kastet bort masse tid på å lage en ting som bare forkastes; jeg må også bruke mye tid på å rulle tilbake og rydde opp etter endringene jeg har gjort - noe som lett også kan føre til feil siden det ikke alltid er lett å få med seg alt, og bare ta de tingene som skal slettes. 

Dette er så ufattelig demotiverende! Når jeg nå får en oppgave vet jeg at det er en ganske stor sjanse for at det jeg gjør er helt bortkastet. Da føles det så meningsløst, og jeg har null motivasjon til å legge krefter i oppgaven. 

Er dette normalt? Det var ikke sånn på min gamle jobb, der var det alltid veldig mye jobb i å spikre spesifikasjoner, og man begynte kun å jobbe med deler som var spikret og låst. 

Må jeg bare finne meg i dette, er jeg vanskelig om jeg klager og sier jeg ikke vil begynne på oppgaven før de kan garantere at det ikke bare er bortkastet tid?

Da synes jeg du skal si dette til ledelsen

Anonymkode: 6ca42...bfb

AnonymBruker
Skrevet

Dette må du ta opp. Det er jo ikke lønnsomt for bedriften at du sitter og gjør jobb uten mål og mening.

Anonymkode: 58e13...434

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette må du ta opp. Det er jo ikke lønnsomt for bedriften at du sitter og gjør jobb uten mål og mening.

Anonymkode: 58e13...434

Dette er på prosjekter som faktureres mot kunde... Så det er kunden som betaler for den meningsløse tidsbruken. Men i følge sjefen er det så greit å komme fort igang, for kunden blir så imponert om vi er fort ferdig.. 

Skrevet

Meningsløs og meningsløs..

I min jobb jobb blir jeg kun satt på det som er spikret, dog det har noe å gjøre med min relativt korte fartstid i bransjen. Og for et år siden fikk jeg bli med på tidligfase. Gud hvor mange timer som har gått med på design, som igjen blir nesten ugjenkjennelig fordi kunden kom på andre tanker. Slike ting er typiske for tidligfase, eller kunder som ikke forståelse for økonomi.

En kan vel oppsummere det med at 'kunnskapsløftet', ordet som kostet 100.000, ikke ble unnfanget under morgenkaffen mens en ventet på at maskinen skulle starte opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...