AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #1 Skrevet 22. juni 2017 På jobben min har det dannet seg en klikk. Enkelte er "bestevenninner" og er noe ignorant mot andre og da også meg. Vi kan alle godt prate om jobbrelaterte ting, men spør jeg om de skal noe hyggelig i helga får jeg først litt unnvikende blikk og deretter et kort svar uten at de spør tilbake. Hvordan godta at man tydeligvis er mislikt av enkeltpersoner på jobb? Andre kommer jeg greit overens med. Dette plager meg faktisk litt, selv om det ikke burde det. Anonymkode: 468a6...1bf
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #2 Skrevet 22. juni 2017 Jeg hadde bare holdt jobb og privat separat og snakket kun jobb med dem. Jeg er på jobb for å jobbe - om man treffer noen man er en veldig god match med, så er det jo fint, men ellers forventer jeg det ikke. Har en kollega som er veldig innpåsliten i sine forsøk på å bli venn med meg men det er ikke gjensidig, og utrolig slitsomt. Anonymkode: fdf95...1fb
Måbarefåsiat... Skrevet 22. juni 2017 #3 Skrevet 22. juni 2017 Tenårings-jenteklikker slutter ikke å eksistere fordi man blir voksne, ferdig utdannet og får seg lønnet arbeid. Noen lever i ungdomsskolen i hodet sitt resten av livet. 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #4 Skrevet 22. juni 2017 Du vet strengt tatt ikke at de misliker deg. Det kan være de synes du er helt ok, men ikke noe mer enn det. Alle er mislikt av noen. Det betyr ikke at det er noe galt med deg. Om du blir lei deg av dem, så ikke prøv å være venner med dem. Bare snakk jobb, og finn deg heller noen andre som er mer mottagelig for vennskap. På min forrige jobb hadde jeg langt bedre sosial kontakt med folk på andre avdelinger enn de på min egen avdeling. Anonymkode: 88ca5...28f
Gjest ti10 Skrevet 22. juni 2017 #5 Skrevet 22. juni 2017 Virker som litt pussig oppførsel av kollegene dine. Høres ut som at de tror du prøver å igle deg innpå dem, men du har jo bare vært normalt høflig. På de fleste arbeidsplasser jeg har vært på er det jo vanlig å snakke om hva man gjør på fritiden sin selv om man som kolleger ikke har kontakt privat. Bare å heve seg over det, det er de som er sære:)
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #6 Skrevet 22. juni 2017 Takk for svar. Blir ikke lei meg, men unødvendig oppførsel? X kan invitere Y på fest ol rett foran nesa mi siden Y er i "gjengen" hennes, mens å svare på hva hun skal i helga eller hvor hun skal på ferie - Det er vanskelig det😂 Jeg igler meg ikke inn på dem. Har venner på fritiden. De pleier også vennskapet på jobb vil jeg si. Anonymkode: 468a6...1bf
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #7 Skrevet 22. juni 2017 Snodig verden, folk på jobben min er sure fordi jeg ikke gidder å sosialisere med dem på fritiden. Anonymkode: bb08d...1a3
fuglekvitter__ Skrevet 22. juni 2017 #8 Skrevet 22. juni 2017 6 timer siden, Måbarefåsiat... skrev: Tenårings-jenteklikker slutter ikke å eksistere fordi man blir voksne, ferdig utdannet og får seg lønnet arbeid. Noen lever i ungdomsskolen i hodet sitt resten av livet. Nei. Det stemmer. I arbeidssamfunn som i samfunnets ellers så er det klikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå