AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #1 Skrevet 22. juni 2017 Er det noen som har fått foreldrepengene beregnet av gjennomsnittet de siste 3 årene istedenfor utgangspunktet i når permisjonen startet?? Finnes det noe klagegrunnlag? Hvordan bestemmer de hvem som kan få fra inntekten man hadde når permisjonen startet kontra gjennomsnitt av de siste 3 årene? Kjenner meg veldig oppgitt her nå. Jeg har gått 4 år på aap, med opptrening og tiltak i forbindelse med sykdom. Ifjor i juni ble jeg friskmeldt og ferdig i tiltak, og i august begynte jeg i fast jobb i hva jeg har tidligere jobbet med. Nå har jeg termin i slutten av sommeren og fikk idag brev fra nav om at de har regnet min dagsats utifra gjennomsnittet de siste 3 årene istedenfor lønnen jeg får nå Jeg er ikke selvstendig næringsdrivende. Jeg har jo nesten dobbelt så høy inntekt nå enn da jeg gikk på aap, og kjenner dette var virkelig ikke med i planen. Anonymkode: 1b8dc...bb6
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #2 Skrevet 22. juni 2017 De skal alltid regne på det du kommer best ut av.. så kommer du best ut av de siste 6mnd, så skal de regne av de. Kommer du best ut av de siste 3årene i snitt, så skal de regne ut av det. Anonymkode: 43a0b...50b 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #3 Skrevet 22. juni 2017 Men hvorfor ringer du ikke inn til de, så må de da gi deg en forklaring hvorfor de har regnet de siste 3 årene. For det skal de ikke gjøre, utenom det er noen andre regler innvolvert. Anonymkode: 43a0b...50b 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #4 Skrevet 22. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: De skal alltid regne på det du kommer best ut av.. så kommer du best ut av de siste 6mnd, så skal de regne av de. Kommer du best ut av de siste 3årene i snitt, så skal de regne ut av det. Anonymkode: 43a0b...50b Jeg og naboen (venn, som også er regskapsfører) satt og regnet på det, og ved permisjonstart så vil det jo definitivt komme best ut av de siste 6 mnd før permisjonstart. Det var jo også det vi "regnet med" så derfor ble dette litt av et sjokk. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor ringer du ikke inn til de, så må de da gi deg en forklaring hvorfor de har regnet de siste 3 årene. For det skal de ikke gjøre, utenom det er noen andre regler innvolvert. Anonymkode: 43a0b...50b Jeg har ringt inn altså, fikk beskjed om at de skulle ringe meg opp iløpet av 5! virkedager... Anonymkode: 1b8dc...bb6
applestories Skrevet 22. juni 2017 #5 Skrevet 22. juni 2017 Jeg prøvde foreldrepengeveilederen på nav.no. La inn høy inntekt nå, og halvparten av denne de to siste årene. Den regnet ut at du skulle ha nåværende inntekt som foreldrepenger. Har aldri hørt at AAP skulle ha konsekvenser for fremtidige foreldrepenger, det hadde vært veldig interessant å høre hva du får til svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå