AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #1 Skrevet 22. juni 2017 Føler at norske jenter ikke liker utenlandske gutter. Jeg har aldri fått noe oppmerksomhet fra etniske norske jenter, og føler de har sånn arrogant holdning mot meg. Føler de er mer tiltrukket av etniske norske gutter enn meg. Det gjør meg trist, og jeg lurer på om hvorfor har norske jenter slik holdning. Det kan være alt fra kundebehandling og ellers når jeg møter norske jenter i hverdagen. Syns det er utrolig trist Anonymkode: f94eb...9dd 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #2 Skrevet 22. juni 2017 Jeg tror kanskje media har delvis skyld i dette, da det ofte blir fremstilt som at alle utenlandske menn er kjeltringer. Jeg er også selv opplevd at mange av disse er litt mer pågående enn norske som gjerne er mer tilbakeholdne, og det kan bli litt for mye. Det gjelder selvsagt langt fra alle, men det er jo gjerne disse man legger merke til dessverre. Anonymkode: 45695...728 29
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #3 Skrevet 22. juni 2017 Har kanskje noe med kulturforskjeller i hvordan man sjekker opp noen. I en del land utenfor Norge så er jo menn mye mer pågående enn det som er vanlig i Norge, det synes mange jenter er ubehagelig siden vi ikke er vant til det og kan gjøre at noen blir skeptisk mot utenlandske gutter kanskje? En utenlandsk venninne spurte meg en gang hvordan man fikk seg en mann i Norge, for det var jo ingen menn som snakket til damer Ellers er det alltid noen som bare er rasister. Anonymkode: 230fe...f82 40
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #4 Skrevet 22. juni 2017 Det er vel ikke noe spesielt ved at folk foretrekker partnere som likner dem selv. Hva er galt med jenter fra din egen bakgrunn? Anonymkode: 81c2b...24b 31
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #5 Skrevet 22. juni 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har kanskje noe med kulturforskjeller i hvordan man sjekker opp noen. I en del land utenfor Norge så er jo menn mye mer pågående enn det som er vanlig i Norge, det synes mange jenter er ubehagelig siden vi ikke er vant til det og kan gjøre at noen blir skeptisk mot utenlandske gutter kanskje? En utenlandsk venninne spurte meg en gang hvordan man fikk seg en mann i Norge, for det var jo ingen menn som snakket til damer Ellers er det alltid noen som bare er rasister. Anonymkode: 230fe...f82 Dette Anonymkode: ccd71...2ec 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #6 Skrevet 22. juni 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler at norske jenter ikke liker utenlandske gutter. Jeg har aldri fått noe oppmerksomhet fra etniske norske jenter, og føler de har sånn arrogant holdning mot meg. Føler de er mer tiltrukket av etniske norske gutter enn meg. Det gjør meg trist, og jeg lurer på om hvorfor har norske jenter slik holdning. Det kan være alt fra kundebehandling og ellers når jeg møter norske jenter i hverdagen. Syns det er utrolig trist Anonymkode: f94eb...9dd Tja, jeg har ikke akkurat opplevd det. Men nå har jeg bare datet de jeg får treff med på tinder. Så ja, de ser jo på forhånd at jeg er utenlandsk. Når jeg tenker meg om, så får jeg alltid får match dersom det er en utenlandsk jente, men med etnisk norske så skjer det av og til. Så ja, det kan nok stemme... Anonymkode: 95813...938
Gjest Snuppi Skrevet 22. juni 2017 #7 Skrevet 22. juni 2017 Du må se på deg selv først, ts. Hvordan går du frem for å ta kontakt? Er du pågående? 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #8 Skrevet 22. juni 2017 Det kan ikke ha noe med din egen framtreden å gjøre da? Personlig synes jeg utenladske menn er penere enn norske menn. Har faktisk utenladsk kjæreste. Anonymkode: eb064...d3f 6
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #9 Skrevet 22. juni 2017 norske menn og utelandske (ikke-vestlige menn) har kanskje litt forskjellige måter å kommunisere på? Utenlandske menn er kanskje mer pågående - og kan kanskje oppfattes av etniske norske kvinner som pågående og slitsomme? Men jeg er absolutt åpen for å date og være sammen med en av utenlansk bagrunn... Anonymkode: a890d...fb0 5
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #10 Skrevet 22. juni 2017 Den beste måten å treffe noen på er alltid gjennom felles venner. Min erfaring er at mange utenlandske gutter kun sosialiserer med andre utenlandske gutter, og ikke engang har så mange jentevenner. De sjekker opp norske jenter alene, ofte i ganske unaturlige settinger. Jeg kjenner et par utenlandske menn i forhold med (attraktive) norske jenter, og de er del av norske miljøer. De har studert på UiO/BI/NHH, dannet seg et nettverk og truffet en jente gjennom studier eller jobb. Anonymkode: 81c2b...24b 29
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #11 Skrevet 22. juni 2017 Nå er jo jeg født og oppvokst i Norge, og forstår den norske kulturen veldig godt. Jeg har aldri vært påtrengende mot noen jenter, uavhengig om de er etniske norske eller utenlandske. Jeg snakker på generelt grunnlag, det jeg opplever i hverdagen. Var tilfeldig innom en butikk her om dagen, og en etnisk norsk jente i kassen hilste ikke på meg engang, og hadde sånn arrogant og avvisende holdning. Jeg var interessert i å finne ut om de hadde et produkt som jeg ønsket å kjøpe, men hun var ikke interessert i å hjelpe meg. Den samme personen ga utrolig bra service til en etnisk nordmann. Det viser hva slags fordommer etniske norske jenter har mot utlendinger. Opplever det svært ofte med etniske norske jenter, at de ikke gidder å snakke høflig til utenlandske gutter. Jeg ser i blikket deres at de er skeptiske, og at de ser ned på oss. Syns det er utrolig trist!!!! Anonymkode: f94eb...9dd 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #12 Skrevet 22. juni 2017 Det er nok litt fordommer ute å går her, men de har jo oppstått av en grunn også. Som andre skriver her så tror jeg at gutter med utenlandsk utseende som omgås og oppfører seg likt med norske menn har betydelig større sjans på norske jenter enn de som gjerne går i grupper sammen med andre med samme bakgrunn. Måten det snakkes på, kroppsspråk m.m. er annerledes i sistnevnte gruppe, og jeg kjenner jeg grøsser på ryggen når jeg støter på sånne gutter. Men om man møter en eller to alene i en gruppe sammmen med norske gutter så er det noe helt annet. Og legg definitivt bort det gebrokkene slang-språket som gjerne utvikler seg i sånne grupper. Det er grusomt. Vil dere ha norske jenter så gå inn for å være norske. Det gjelder språk, væremåte og hele pakka. Anonymkode: 2fd77...655 20
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #13 Skrevet 22. juni 2017 47 minutter siden, Snuppi skrev: Du må se på deg selv først, ts. Hvordan går du frem for å ta kontakt? Er du pågående? Aldri vært uhøflig eller pågående mot noen mennesker. Behandler alle med respekt, men får fortsatt sånn arrogant og avvisende holdning fra etniske norske jenter. Anonymkode: f94eb...9dd 7
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #14 Skrevet 22. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er nok litt fordommer ute å går her, men de har jo oppstått av en grunn også. Som andre skriver her så tror jeg at gutter med utenlandsk utseende som omgås og oppfører seg likt med norske menn har betydelig større sjans på norske jenter enn de som gjerne går i grupper sammen med andre med samme bakgrunn. Måten det snakkes på, kroppsspråk m.m. er annerledes i sistnevnte gruppe, og jeg kjenner jeg grøsser på ryggen når jeg støter på sånne gutter. Men om man møter en eller to alene i en gruppe sammmen med norske gutter så er det noe helt annet. Og legg definitivt bort det gebrokkene slang-språket som gjerne utvikler seg i sånne grupper. Det er grusomt. Vil dere ha norske jenter så gå inn for å være norske. Det gjelder språk, væremåte og hele pakka. Anonymkode: 2fd77...655 Jeg kjenner meg ikke igjen i den beskrivelsen du har av utenlandske gutter. Er alltid alene, og går ikke i grupper. Jeg snakker generelt om etniske norske jenter, som ser ned på oss gutter med utenlandsk utseende. Anonymkode: f94eb...9dd 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #15 Skrevet 22. juni 2017 Dette kjenner jeg mer overhodet ikke igjen i. Syns heller utenlandske gutter har en tendens til å se norske kvinner som kvinner de kan bruke til sex, men utover det så velger de dem vekk for de "tekkelige" (not) kvinnene fra hjemlandet som de har seriøse forhold til og behandler med respekt mens de er relativt stygge med norske kvinner for de er jo bare løse, blonde bruksgjenstander, bra nok for en kortere periode. Anonymkode: 8aa7f...94c 25
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #16 Skrevet 22. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå er jo jeg født og oppvokst i Norge, og forstår den norske kulturen veldig godt. Jeg har aldri vært påtrengende mot noen jenter, uavhengig om de er etniske norske eller utenlandske. Jeg snakker på generelt grunnlag, det jeg opplever i hverdagen. Var tilfeldig innom en butikk her om dagen, og en etnisk norsk jente i kassen hilste ikke på meg engang, og hadde sånn arrogant og avvisende holdning. Jeg var interessert i å finne ut om de hadde et produkt som jeg ønsket å kjøpe, men hun var ikke interessert i å hjelpe meg. Den samme personen ga utrolig bra service til en etnisk nordmann. Det viser hva slags fordommer etniske norske jenter har mot utlendinger. Opplever det svært ofte med etniske norske jenter, at de ikke gidder å snakke høflig til utenlandske gutter. Jeg ser i blikket deres at de er skeptiske, og at de ser ned på oss. Syns det er utrolig trist!!!! Anonymkode: f94eb...9dd Men om den situasjonen snus rundt - som den lett kan gjøres - så er det like mye en personlig erfaring. Jeg kan, som etnisk norsk og blond jente, lett si at utenlandske menn oppfører seg dårlig mot etnisk norske jenter. Da snakker jeg ikke bare om de åpenbare overgrepene som i stor grad begås av utenlandske menn, men de de utbredte holdningene om at norske jenter er "mindre verdt" en jenter fra deres egen kultur. Stirring, glaning, tilrop, sleske blikk, ekle kommentarer. Jeg har lært meg å unngå mørke menn helt siden jeg kom i puberteten og de regelmessig gjorde meg ukomfortabel. Jeg har aldri kledd meg utfordrende, men langt udekket hår er for mange en invitasjon. Så kan du si "slik er ikke jeg". Vet du, det betyr faktisk ikke noe. Jeg er heller ikke en norsk jente som ligger rundt, men tror du disse mennene tar hensyn til det? De kjenner ikke meg og norske jenter kjenner ikke deg. De ser en representant for en gruppe som i lang tid har vært en byrde for norske kvinner (og samfunnet generelt). Alle mennesker forhåndsdømmer (også de som hevder å være politisk korrekte). Situasjonen du opplever er et naturlig resultat av den skjødesløse innvandringen vi har hatt, og de elendige representantene mange av disse mennene er for sitt eget land. Skal du være sint, vær sint på DEM, ikke de som har fått nok. Anonymkode: 81c2b...24b 47
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #17 Skrevet 22. juni 2017 Sitat Jeg har aldri fått noe oppmerksomhet fra etniske norske jenter, og føler de har sånn arrogant holdning mot meg. Føler de er mer tiltrukket av etniske norske gutter enn meg. Det gjør meg trist, og jeg lurer på om hvorfor har norske jenter slik holdning. Tror det er mange etnisk norske menn som føler det på samme måte, kanskje du rett og slett ikke er så attraktiv? Mange jenter er i tillegg sjenerte og inadvendte, det er ikke vanlig å "gi menn masse oppmerksomhet" uansett om man er på byen, skole eller jobb. Det med dårlig kundebehandling synes jeg blir noe annet, uavhengig om det er en mann eller dame som er i jobben. Det sagt så har jeg som etnisk norsk jente også opplevd butikkansatte som nærmest overser meg, så det kan jo være de har en dårlig dag på jobb eller ikke fulgte med. Kanskje du bare overtenker hele greia? Anonymkode: 91661...524 16
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #18 Skrevet 22. juni 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Situasjonen du opplever er et naturlig resultat av den skjødesløse innvandringen vi har hatt, og de elendige representantene mange av disse mennene er for sitt eget land. . Anonymkode: 81c2b...24b Denne kommentaren er å betrakte som rasistisk. Anonymkode: f94eb...9dd 9
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #19 Skrevet 22. juni 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette kjenner jeg mer overhodet ikke igjen i. Syns heller utenlandske gutter har en tendens til å se norske kvinner som kvinner de kan bruke til sex, men utover det så velger de dem vekk for de "tekkelige" (not) kvinnene fra hjemlandet som de har seriøse forhold til og behandler med respekt mens de er relativt stygge med norske kvinner for de er jo bare løse, blonde bruksgjenstander, bra nok for en kortere periode. Anonymkode: 8aa7f...94c Klarer du ikke å se forskjell på en høyt utdannet person, og en tulling som er NAV tilhenger. Måten en person kommuniserer på, væremåte, oppførsel, eller er det bare hudfargen som er nok for å dra alle inn under samme kam. Anonymkode: f94eb...9dd 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #20 Skrevet 22. juni 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror det er mange etnisk norske menn som føler det på samme måte, kanskje du rett og slett ikke er så attraktiv? Anonymkode: 91661...524 Utenlandske jenter gir meg masse positivt tilbakemeldinger, mens etniske norske jenter oppfører seg merkelig mot meg. Anonymkode: f94eb...9dd 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå