Gå til innhold

Informasjonsteknologi 1 (og iT2)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har hatt IT1 og/eller IT2 som kan fortelle meg litt om hvordan faget er? Hvor mye jobbet dere, hva var vanskelig, og hvilken karakter fikk dere? :)

Anonymkode: 18c41...dd3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det hjelper kanskje om du sier hvilken skole det er snakk om..  

Anonymkode: e4ed5...384

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hjelper kanskje om du sier hvilken skole det er snakk om..  

Videregående

Anonymkode: 18c41...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er det vel 10 år siden jeg gikk på vgs, så det kan hende pensum har endret seg. 

Men jeg angrer veldig på at jeg tok de fagene. Det var helt fullstendig bortkastet tid. Det var en lett 6'er (eller A eller hva karakterskalan er på vgs for tiden). Men det vi lærte var jo helt ubrukelig. 

Jeg har nå doktorgrad i informatikk, og jeg kan garantere at ingenting av det vi lærte på it-fagene på skolen var relevant. Jeg skulle mye heller hatt kjemi eller biologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Morsomme fag som gir realfagspoeng, jeg tok det som privatist og fikk 4 i begge uten å ha jobbet noe med faget. For mange er matematikk, kjemi, fysikk og biologi for mye på en gang, så om du vil ha realfag ville jeg helt klart ha valgt IT :)

Anonymkode: 1f25f...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde begge deler. IT1 var mest å lage hjemmesider. Formatere med noen ganske enkle programmer og slikt. Jeg fikk 5 uten så mye innsats. IT2 var nesten kun programmering. Du får ikke bruk for nooooe av det du har lært i IT1 videre, og fagene bygger ikke på hverandre. IT2 var veldig nyttig for meg i ingeniørutdanningen, så jeg er glad jeg valgte det. IT1 har jeg derimot ikke fått bruk for. Fikk 5 i IT2 også, både i standpunkt og på eksamen

Anonymkode: 4a1dd...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hva slags utstyr trenger man om tar dette som privatist? 

Anonymkode: e162d...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...