AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #1 Skrevet 22. juni 2017 Hei. Jeg og min samboer fordelte gjeld og gjeldsrenter før innsending i vår. Nå har vi fått skatteoppgjøret, og her står hverken oppført vårt boliglån eller gjeldsrenter (på den siden hvor overskriften er "Utskrift av grunnlag for skatt 2016"). Hvordan ser dette ut hos dere andre? Er redd det er feil, men stusser jo litt på at de gjør feil. Anonymkode: 9e431...b2b
Fru Uperfekt Skrevet 22. juni 2017 #2 Skrevet 22. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg og min samboer fordelte gjeld og gjeldsrenter før innsending i vår. Nå har vi fått skatteoppgjøret, og her står hverken oppført vårt boliglån eller gjeldsrenter (på den siden hvor overskriften er "Utskrift av grunnlag for skatt 2016"). Hvordan ser dette ut hos dere andre? Er redd det er feil, men stusser jo litt på at de gjør feil. Anonymkode: 9e431...b2b Gjør det enkelt til nestenår og be om å bli samlinger på lik linje som gifte
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #3 Skrevet 22. juni 2017 1 time siden, Fru Uperfekt skrev: Gjør det enkelt til nestenår og be om å bli samlinger på lik linje som gifte Dette er ikke noe man bare kan be om. Man må gifte seg for å få dette. Anonymkode: fdcb9...3a6
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #4 Skrevet 22. juni 2017 1 time siden, Fru Uperfekt skrev: Gjør det enkelt til nestenår og be om å bli samlinger på lik linje som gifte Den eneste måten man kan bli liknet sammen på, er ved å inngå ekteskap, så hvis man skal be om å bli samliknet, så er altså spørsmålet «Vil du gifte deg med meg?». Anonymkode: 0d2dc...79d
Gjest Margit Spat Skrevet 22. juni 2017 #5 Skrevet 22. juni 2017 Til TS: samboer og jeg endret også rentene før innlevering av skattemeldingen i vår. Jeg har fått skatteoppgjøret i dag, og det som står på skatteoppgjøret er en veldig forkortet utgave av skattemeldingen fra i vår: det står hvor mye du har betalt i skatt og hvor mye det er beregnet at du skulle betalt i skatt, og differansen mellom disse to. Rentefradraget er ett av de mange tallene som er med i grunnlaget for hva du skulle betalt. Det er med selv om det ikke står der. Hos meg er rentene i alle fall tatt med i oppgjøret. Det ser jeg av forskjellen mellom den foreløpige utregningen som var med på skattemeldingen i vår og den endelige utregningen på oppgjøret som jeg fikk i dag.
Fru Uperfekt Skrevet 22. juni 2017 #6 Skrevet 22. juni 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Den eneste måten man kan bli liknet sammen på, er ved å inngå ekteskap, så hvis man skal be om å bli samliknet, så er altså spørsmålet «Vil du gifte deg med meg?». Anonymkode: 0d2dc...79d Feil En kan be om å bli samlingnet og uten å inngå ekteskap
Fru Uperfekt Skrevet 22. juni 2017 #7 Skrevet 22. juni 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke noe man bare kan be om. Man må gifte seg for å få dette. Anonymkode: fdcb9...3a6 Feil En trenger ikke å gifte seg men en må være samboende enten med barn eller vært samboende lenge nok.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #8 Skrevet 22. juni 2017 2 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Feil En trenger ikke å gifte seg men en må være samboende enten med barn eller vært samboende lenge nok. Når du kommer med en slik påstand, om noe som ingen har hørt om før, og som man ikke får treff på ved de første 7-8 googleforsøkene (samlikning, samlikning ugift, samlikning samboer +++), så forstår du sikkert at du er nødt til å komme med dokumentasjon? Fortrinnsvis fra en side med kvalitetssikret informasjon. Anonymkode: 0d2dc...79d 1
Fru Uperfekt Skrevet 23. juni 2017 #9 Skrevet 23. juni 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Når du kommer med en slik påstand, om noe som ingen har hørt om før, og som man ikke får treff på ved de første 7-8 googleforsøkene (samlikning, samlikning ugift, samlikning samboer +++), så forstår du sikkert at du er nødt til å komme med dokumentasjon? Fortrinnsvis fra en side med kvalitetssikret informasjon. Anonymkode: 0d2dc...79d Fikk svaret ved å kontakte skatt vest direkte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå