Gjest Anonymous Skrevet 5. januar 2005 #1 Del Skrevet 5. januar 2005 satt å diskuterte med en vennine til sent på natt i forre gårs hvordan vi ønsker å oppdra våre barn når vi blir eldre og får barn. alle vet jo at verden forandrer seg og at ting bare kommer til å bli texas, selv i lille norge derav må vi kanskje beskytte barna våre enda litt mer om noen år. her kommer derfor noen spm vi tok opp, kanskje du vil se det an og svare også 1: dersom du får en datter, hun er i fra 1 til 2 år gammel, kler du henne i korte skjørt og topper (du vet slike topper en faktisk får kjøpt til barn på cubus feks som minner om de toppene voksne bruker,meget utringet og små)? 2: dersom du har en liten baby og denne skriker for ingen grunn, alt er i orden med den velger du å ta den opp fra sengen og dulle med den eller lar den ligge og vise at her bestemmer du og den skal sove.? 3: når ønsker du å gi slipp å barna dine med tanke på park barnehage? 4: når du går ute med dine småbarn, ville du latt dem løpe fritt rundt eller skulle du ha holdt dem i hånden hele tiden? 5: ville du ha overlatt ditt barn til en dagmamma som du søkte etter på nett ol, mao ikke kjenner? 6: når barna dine blir eldre og starter på skolen, vil de få lov til å få kjæreste? 7: når barna dine fortsatt er på barneskolenivå vil du la dem ha med seg det motsatte kjønn hjem og inn alene på rommet? 8:når vil du la ditt barn få egen tv på rommet? 9 10 11 12 13 18? 9: vil du passe ekstra mye på dattera di i forhold til sønnen? eller likt hele veien? 10: når ville du ha godtatt at dem skaffer seg kjæreste? 11: når vil du la dittbarn få gå på byn? 16 17 18 19 20? 12: vil du la ditt barn få lov til å ha med seg det motsatte kjønn hjem til overnatting i en alder av 18 eller senere, aldri? 13: når barnet ditt er 17 18 når forventerdu at det skal komme hjem på kvelden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 5. januar 2005 #2 Del Skrevet 5. januar 2005 1: Nei. Anser den type plagg for lite hensiktsmessig når det gjelder en sånn liten krabat, men "vanlig" kjole/skjørt må hun gjerne bruke. 2: Hvordan vet man faktisk at ingenting er galt? Jeg ville tatt opp en baby som skrek. 3: Kan jeg fritt velge så synes jeg det er greit fra 2-3 årsalderen. 4: Det kommer helt ann på situasjonen, men jeg ville aldri ha holdt de i hånda hele tiden. 5: Den erfaringen har jeg allerede. Jeg har hatt både dagmamma og fast barnepike og de har gjort en flott jobb. 6: Ja det får de lov til. Kjæreste i ung alder er ganske så uskyldig. 7: Ja det ville jeg. Barn har ofte venner av samme kjønn. 8: Når jeg så at det var et behov. En tv kan brukes på mange måter; se film, spille playstation etc og vise tv-kanaler. Og i tillegg så er det av betydning om man har tv-stue etc. 9: Tror og håper at jeg passer like godt på begge, men kanskje på litt ulike måter avhengig av personlighet, venner etc. 10: Tror ikke jeg har så mye jeg skulle ha sagt der. Bedre å godta og bli kjent med vedkommende enn at de skal snike seg ut og hemmeligholde. 11: Hva mener du med byen? Ut for å danse og feste? Da har utestedene aldersgrense hvor nedre er 18 år. 12: Her er det en forskjell på venner og en kjæreste. Er det en kjæreste, som vel og merke bor langt unna, så anser jeg 16-17 år som greit. Venner er alltid velkomne til overnatting. Og da mener jeg venner og ikke bekjente. 13: Når ungdommen er 18 år så har man ikke så mye man skulle ha sagt. En 17-åring bør være hjemme 22-23 når det er skole neste dag. I helgene lengre, avhengig av hvor, hva og hvem de er sammen med. Siste buss er greit og her betyr det kl. 24. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Milah Skrevet 5. januar 2005 #3 Del Skrevet 5. januar 2005 1: Nei, overhodet ikke! Barn er barn og ikke "mini-voksne" 2: Vanskelig å svare på, kan ikke konsekvent svare det ene eller det andre. 3: Skjønner ikke helt hva du mener. Men hvis du mener når jeg vil sende barna mine i barnehage så er svaret når de er 1 år ++ (Kommer selvfølgelig ann på barnet) 4: I skogen kan de løpe så lenge jeg ser dem. I en by eller andre traffikerte steder vil jeg prøve å holde de i hånden, eller ha de i vogn! 5: Nei, selvfølgelig ikke. Både jeg og barnet måtte ha blitt kjent med henne og bli trygge på henne først! 6: Ja, hvorfor ikke. Er jo så uskyldig på den tiden alievel. Og dette vil jeg ikke klare å forhindre uansett! 7: Ja. Men ville ha prøvd å følge med litt. 8: 12-13 års alderen. 9: Hadde prøvd å behandle dem likt. (Men hadde vel kanskje vært litt mer bekymret for jenta??!!) 10: Dette er ikke noe jeg kan kontrollere, men hadde ikke godtatt at min 14-åring var sammen med en 18-pring f. eks! 11: På byen?? Der kommer man jo ikke inn før en er 18 alikevel. På fest, fra ca. 15 års alderen. Men da vil de måtte være hjemme rundt 24.00 og jeg ville vært våken når de kom hjem! 12: Når de er små er jo dette greit! Men kjærester vil ikke få overnatte på samme rom før de er 16. Hvor lenge de har vært sammen vil også ha noe å si her. (Ikke en ny gutt/jente hver helg) 13: Når barnet har blitt så gammelt for det bestemme selv når han/hun vil komme hjem! Man kan ikke kreve at en myndig person skal være hjemme da og da. Dette er selvfølgelig veldig generelt. Og ting må vurderes ut fra hvert enkelt barn. Alle er forskjellige! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 5. januar 2005 #4 Del Skrevet 5. januar 2005 satt å diskuterte med en vennine til sent på natt i forre gårs hvordan vi ønsker å oppdra våre barn når vi blir eldre og får barn. alle vet jo at verden forandrer seg og at ting bare kommer til å bli texas, selv i lille norge derav må vi kanskje beskytte barna våre enda litt mer om noen år. her kommer derfor noen spm vi tok opp, kanskje du vil se det an og svare også 1: dersom du får en datter, hun er i fra 1 til 2 år gammel, kler du henne i korte skjørt og topper (du vet slike topper en faktisk får kjøpt til barn på cubus feks som minner om de toppene voksne bruker,meget utringet og små)? Nå har ikke jeg spanet så veldig mye på barneklær, men slik som jeg ser for meg så nei. Men dette er ting man må se ann. 2: dersom du har en liten baby og denne skriker for ingen grunn, alt er i orden med den velger du å ta den opp fra sengen og dulle med den eller lar den ligge og vise at her bestemmer du og den skal sove.? Ta opp og dulle. En baby skjønner ikke hva det betyr å la den ligge å sove fordi du bestemmer, men den trenger omsorg. Enhver god forelder skal vise omsorg til barnet sitt. 3: når ønsker du å gi slipp å barna dine med tanke på park barnehage? Akkurat det er en problemstilling jeg ikke kan ta noe standpunkt til enda. 4: når du går ute med dine småbarn, ville du latt dem løpe fritt rundt eller skulle du ha holdt dem i hånden hele tiden? Kommer ann på hvor man er. Er man på et sted med mye trafikk, mye mennesker eller dårlig oversikt ville jeg holdt dem i hånda. Men f.eks en park med god oversikt kunne dem nok fått løpe mer eller mindre fritt. 5: ville du ha overlatt ditt barn til en dagmamma som du søkte etter på nett ol, mao ikke kjenner? Ikke uten å ha møtt dagmammaen, pratet med henne en stund først og bygd opp tillit til henne. Jeg ville også hatt tidligere referanser. Om hun ble funnet på internett eller i en avis spiller ingen trille. 6: når barna dine blir eldre og starter på skolen, vil de få lov til å få kjæreste? På barneskolen skjønner nok ikke barna hva kjærlighet er. Derfor kan en uskyldig kjæreste være søtt. En god del gutter og jenter som er veldig gode venner og har vært det en stund sier som regel at de er "kjærester" helt til de begynner på skolen. Da kommer jentelus og guttelus inn i bildet. (akkurat det har kanskje forandret seg siden jeg var ung ) Men jeg hadde nok ikke latt dem få gjøre hva som helst så her må man nok se ann personer og situasjoner. 7: når barna dine fortsatt er på barneskolenivå vil du la dem ha med seg det motsatte kjønn hjem og inn alene på rommet? Så lenge jeg vet hvem det motsatte kjønn er, så ja. Men jeg hadde nok stukket hodet innom for å sjekke etter en gang i blandt. 8:når vil du la ditt barn få egen tv på rommet? 9 10 11 12 13 18? 12-13 tenker jeg. Men nå har unger en tendens til å få spillkonsoller i tidlig alder, og da kan det nok lønne seg å ha en egen TV på rommet til knotten. Men det skal selvsagt være regler for bruk. 9: vil du passe ekstra mye på dattera di i forhold til sønnen? eller likt hele veien? Kommer nok litt ann på situasjonene, men hadde prøvd å kjøre løpet så likt som mulig. 10: når ville du ha godtatt at dem skaffer seg kjæreste? Aldri, ikke så lenge det er liv i denne kroppen. Neida, 14-15. Da har de så mye hormoner i kroppen at det kan være deilig for husfreden at de får litt utløp for det. Det er dessuten en fordel for dem at de får litt erfaring med forhold i tidlig alder. Men igjen, her ser man også ann personer og situasjoner. 11: når vil du la dittbarn få gå på byn? 16 17 18 19 20? 18. Det er en grunn til at det er aldersgrenser på utesteder. Hvis det er snakk om kino med venner kan barnet få gjøre dette allerede i tenårene. Men der det serveres alkohol er forbeholdt for de over 18 år. 12: vil du la ditt barn få lov til å ha med seg det motsatte kjønn hjem til overnatting i en alder av 18 eller senere, aldri? Etter fylte 18 år kan de ha med seg overnattingsgjester av det motsatte kjønn, til og med på samme rom. Jeg mener at de er voksne nok til å bestemme slik før fylte 18 også, men også her må man se ann situasjon og person. 13: når barnet ditt er 17 18 når forventerdu at det skal komme hjem på kvelden?Til avtalt tid. Og dette avtaler man med ungdommen. Man ser selvsagt ann situasjon og person nok en gang. Vil også påpeke at jeg ikke selv har barn. Er 23 år og har ingen erfaring som forelder, men jeg har en viss mening om hvordan jeg ville oppdratt et barn. Om dette vil endre seg med tiden vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Center Skrevet 5. januar 2005 #5 Del Skrevet 5. januar 2005 : dersom du får en datter, hun er i fra 1 til 2 år gammel, kler du henne i korte skjørt og topper (du vet slike topper en faktisk får kjøpt til barn på cubus feks som minner om de toppene voksne bruker,meget utringet og små)? * Nei, det ville jeg ikke 2: dersom du har en liten baby og denne skriker for ingen grunn, alt er i orden med den velger du å ta den opp fra sengen og dulle med den eller lar den ligge og vise at her bestemmer du og den skal sove.? *det kommer litt an på. Jeg er dessverre litt svak når det gjelder minsten..... 3: når ønsker du å gi slipp å barna dine med tanke på park barnehage? * min lille er halvannet år, og er hos dagmamma 4: når du går ute med dine småbarn, ville du latt dem løpe fritt rundt eller skulle du ha holdt dem i hånden hele tiden? * i traffikerte områder, har jeg han i vogn eller holder ham i hånden. 5: ville du ha overlatt ditt barn til en dagmamma som du søkte etter på nett ol, mao ikke kjenner? *Nei!! 6: når barna dine blir eldre og starter på skolen, vil de få lov til å få kjæreste? * Det tror jeg kommer naturlig..... 7: når barna dine fortsatt er på barneskolenivå vil du la dem ha med seg det motsatte kjønn hjem og inn alene på rommet? * Det har jeg ikke tatt stilling til enda 8:når vil du la ditt barn få egen tv på rommet? 9 10 11 12 13 18? * Han vil sikkert få en sånn liten reisetv med mulighet for å se video ganske tidlig.... 9: vil du passe ekstra mye på dattera di i forhold til sønnen? eller likt hele veien? *ettersom jeg kun har en sønn, har jeg ikke tenkt over dette enda.... 10: når ville du ha godtatt at dem skaffer seg kjæreste? * tja.....det vet jeg egentlig ikke 11: når vil du la dittbarn få gå på byn? 16 17 18 19 20? * 18 tror jeg. 12: vil du la ditt barn få lov til å ha med seg det motsatte kjønn hjem til overnatting i en alder av 18 eller senere, aldri? * vet ikke 13: når barnet ditt er 17 18 når forventerdu at det skal komme hjem på kvelden? * jeg vil forvente at de kommer hjem til den tiden vi avtaler.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naken Skrevet 5. januar 2005 #6 Del Skrevet 5. januar 2005 1: dersom du får en datter, hun er i fra 1 til 2 år gammel, kler du henne i korte skjørt og topper (du vet slike topper en faktisk får kjøpt til barn på cubus feks som minner om de toppene voksne bruker,meget utringet og små)? NEI! Har en datter på snart fem og hun får heller ikke gå i sånt. Det får hun vente med i maaaange år 2: dersom du har en liten baby og denne skriker for ingen grunn, alt er i orden med den velger du å ta den opp fra sengen og dulle med den eller lar den ligge og vise at her bestemmer du og den skal sove.? Først og fremst: babyer skriker ikke av "ingen grunn". Det kan være at babyen er sulten, varm, kald, trenger kos, har gjort i bleia o.s.v o.s.v. Har jeg derimot eliminert alle andre tenkelige muligheter og forstår at barnet er bare trøtt og trenger å sove, da tar jeg den ikke opp av senga straks den gråter. Noen ganger, spes. om barnet er veldig overtrøtt, må det bare få lov å være i fred og skrike seg i søvn. Det merker man ved at ingenting du gjør for barnet nytter, skrikingen blir bare verre, jo mer du duller med den. Da er babyen gjerne overstimulert og må få ro. 3: når ønsker du å gi slipp å barna dine med tanke på park barnehage? Personlig følte jeg det ikke konfortabelt før hun var tre og et halvt. 4: når du går ute med dine småbarn, ville du latt dem løpe fritt rundt eller skulle du ha holdt dem i hånden hele tiden? "ute" er jo et vidt begrep.. Spørs jo helt hvor vi er. På lekeplasser, oversiktelige områder uten farer som biler o.l er det klart barna kan løpe fritt. I byen, langs veien o.l slippes ikke håda et sekund. 5: ville du ha overlatt ditt barn til en dagmamma som du søkte etter på nett ol, mao ikke kjenner? Jeg har overlatt barnet mitt til en dagmamma jeg fant lappen til på nærbutikken. Vi kjente hverandre ikke fra før. Ikke alle er så heldig å kjenne noen som vil passe barna dems.. Vi møttes først og jeg så henne ann, og spurte henne om ting. Så henne også i samspill med de andre barna hun passet. Dattera mi haddde det fint hos henne. 6: når barna dine blir eldre og starter på skolen, vil de få lov til å få kjæreste? Klart det. Jeg hadde da selv kjærest på barneskolen, det er da bare uskyldig og søtt i den alderen. Men når barna kommer opp mot tenåringsstadiet vil jeg selvfølgelig følge godt med på hva som skjer. 7: når barna dine fortsatt er på barneskolenivå vil du la dem ha med seg det motsatte kjønn hjem og inn alene på rommet? Ja. Hvis de gikk i siste trinn, og jeg merket at det kunne være noe, ville jeg nok ikke la dem låse døra.. 8:når vil du la ditt barn få egen tv på rommet? 9 10 11 12 13 18? ..vet ikke, men uansett ville jeg ikke tillate at ungen satt ubegrenset forran kassa. 9: vil du passe ekstra mye på dattera di i forhold til sønnen? eller likt hele veien? Det meste likt, men i tenårene ville det nok være forskjellige ting å bekymre seg over. Ting som drikking, røyking o.l ville være likt, mens stygg mopedkjøring, bilkjøring, oftest er en "guttebekymring", er kanskje f.eks graviditet mer en "jentebekymring". (selv om man for all del må passe på gutta også på det området, så de ikke ender opp som småbarnsfedre på ungdomsskolen! Men alt i alt ville jeg sett mer på barnets personlighet, enn kjønn.) 10: når ville du ha godtatt at dem skaffer seg kjæreste? Jeg ville aldri nekte barnet mitt å få kjærest, men sett ut i fra alder hva jeg lot dem få av frihet. 11: når vil du la dittbarn få gå på byn? 16 17 18 19 20? På 18 års steder,- 18 så klart. På 16 års steder,- 16. (Hvis utestedet da ikke er kjent for/ ligger i et belasted/ farlig område, som er kjent for vold, stoff, e.l 12: vil du la ditt barn få lov til å ha med seg det motsatte kjønn hjem til overnatting i en alder av 18 eller senere, aldri? Ja, en kjærest kunne ha overnattet ved 18 år. 13: når barnet ditt er 17 18 når forventerdu at det skal komme hjem på kvelden? Jeg ville sett ann om det var skole. Helgene ville nok være ganske frie, men jeg skulle ha noe jeg skulle sagt. Tror nok jeg ville bli litt sånn,- "så lenge du bor i mitt hus!!!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. januar 2005 #7 Del Skrevet 5. januar 2005 1: dersom du får en datter, hun er i fra 1 til 2 år gammel, kler du henne i korte skjørt og topper (du vet slike topper en faktisk får kjøpt til barn på cubus feks som minner om de toppene voksne bruker,meget utringet og små)? Er det noen som kler sin 2-åring i slike klær? Uansett, NEI. 2: dersom du har en liten baby og denne skriker for ingen grunn, alt er i orden med den velger du å ta den opp fra sengen og dulle med den eller lar den ligge og vise at her bestemmer du og den skal sove.? Jeg tar opp barnet og sjekker hva det kan være, om jeg finner ut at det bare ikke vil sove, tar jeg det ikke opp av sengen, men går inn på rommet og synger osv. med jevne mellomrom. 3: når ønsker du å gi slipp å barna dine med tanke på park barnehage? Jeg syns 1-årsalder er helt ok. 4: når du går ute med dine småbarn, ville du latt dem løpe fritt rundt eller skulle du ha holdt dem i hånden hele tiden? Jeg lar barnet mitt som regel gå fritt rundt, men holder i hånden om det er et trafikkert område 5: ville du ha overlatt ditt barn til en dagmamma som du søkte etter på nett ol, mao ikke kjenner? Ville ha blitt kjent med vedkommende først, og etterhvert ville jeg gjort det ja, kjenner ingen dagmammaer så... 6: når barna dine blir eldre og starter på skolen, vil de få lov til å få kjæreste? Ja. 7: når barna dine fortsatt er på barneskolenivå vil du la dem ha med seg det motsatte kjønn hjem og inn alene på rommet? Ja, men fulgt litt med 8:når vil du la ditt barn få egen tv på rommet? 9 10 11 12 13 18? Kommer litt an på hvilke kanaler vi har, om det kun er tv2,nrk osv...litt tidligere enn om vi har "full pakke". 10-årsalderen er ok... 9: vil du passe ekstra mye på dattera di i forhold til sønnen? eller likt hele veien? prøvd å gjøre det likt 10: når ville du ha godtatt at dem skaffer seg kjæreste? dette mener jeg man ikke kan styre som forelder 11: når vil du la dittbarn få gå på byn? 16 17 18 19 20? 18, det er ikke lov før. 12: vil du la ditt barn få lov til å ha med seg det motsatte kjønn hjem til overnatting i en alder av 18 eller senere, aldri? en kjæreste over lang tid - 16, ellers sett an forholdet. 13: når barnet ditt er 17 18 når forventerdu at det skal komme hjem på kvelden? Når barnet er 17-18 år er det vel neppe et barn lenger, men jeg ville ha krevd innen rimelig tid så lenge barnet gikk på skolen ellers må det nesten bestemme selv. Så lenge jeg får beskjed selvfølgelig om barnet bor under mitt tak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. januar 2005 #8 Del Skrevet 5. januar 2005 1. Abselutt ikke. Barn er ikke minivoksne. 2. Når du har baby, så er det aby som betemer. 3. Når det er nødvendig. jeg må jo jobbe. 4. barn er barn. La de utfolde seg 5. man overlater ikke barn slik. 6. En naturlig ting for barn. 7. barn har ikke samme tanker som voksne..... 8. spørs på fam.situason ol. Kansje 13. 9. like mye. 10. godtar du ikke det, får du problemer 11. Spørs hva du mener med byen.utforskertrangen er der. Når beg du selv? 12. ja selfølgelig. Kua har vert kalv.... 18. under mitt tak så er det visse regler. de skal selv sørge for å komme seg opp på jobb/skole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 5. januar 2005 #9 Del Skrevet 5. januar 2005 1: dersom du får en datter, hun er i fra 1 til 2 år gammel, kler du henne i korte skjørt og topper (du vet slike topper en faktisk får kjøpt til barn på cubus feks som minner om de toppene voksne bruker,meget utringet og små)? - Aldri i verden. Jeg kler min datter i skjørt og topper som er tilpasset hennes alder. Dvs topper som dekker det de skal og skjørt som går ned til knærne. 2: dersom du har en liten baby og denne skriker for ingen grunn, alt er i orden med den velger du å ta den opp fra sengen og dulle med den eller lar den ligge og vise at her bestemmer du og den skal sove.? - Tar babyen opp og trøster h*n. Jeg har aldri latt mine barn ligge og skrike. 3: når ønsker du å gi slipp å barna dine med tanke på park barnehage? - Vi fikk plass til barna våre i barnepark når de var 2 år. Det er en grei alder. Pluss at de begynte å kjede seg enormt hjemme med mamma. De trives veldig godt i parken. 4: når du går ute med dine småbarn, ville du latt dem løpe fritt rundt eller skulle du ha holdt dem i hånden hele tiden? - Jeg lar de gå rundt om på egenhånd, men holder øye med de hele tiden. Går veldig greit. 5: ville du ha overlatt ditt barn til en dagmamma som du søkte etter på nett ol, mao ikke kjenner? - Kanskje. Kommer an på hvilket inntrykk jeg hadde fått av henne og om hun er en dagmamma som virkelig bryr seg om barna og tar de med ut på lekeplassen, leser bøker for dem osv. Jeg aner egentlig ikke. Har ikke vært i den situasjonen. 6: når barna dine blir eldre og starter på skolen, vil de få lov til å få kjæreste? - Ser ikke noe galt i det. 7: når barna dine fortsatt er på barneskolenivå vil du la dem ha med seg det motsatte kjønn hjem og inn alene på rommet? - Ja, men vil følge litt med på dem. 8:når vil du la ditt barn få egen tv på rommet? 9 10 11 12 13 18? - 9-10 år 9: vil du passe ekstra mye på dattera di i forhold til sønnen? eller likt hele veien? - Likt 10: når ville du ha godtatt at dem skaffer seg kjæreste? - Vil ikke nekte barnet mitt å få seg kjæreste. Friheten blir tilpasset alderen. 11: når vil du la dittbarn få gå på byn? 16 17 18 19 20? - Utesteder med 16 års grense= 16 år. Utesteder med 18 års grense= 18 år. 12: vil du la ditt barn få lov til å ha med seg det motsatte kjønn hjem til overnatting i en alder av 18 eller senere, aldri? - Ja. Overnattet selv hos det motsatte kjønn og hadde overnatting av det motsatte kjønn på samme alder. 13: når barnet ditt er 17 18 når forventerdu at det skal komme hjem på kvelden? - Når barnet er så gammelt får det bestemme selv. Men jeg vil likevel forvente en telefon på hvor h*n er og når h*n har tenkt seg hjem. Jeg ga selv beskjed på hvor jeg var og når jeg kom hjem når jeg var 18 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 5. januar 2005 #10 Del Skrevet 5. januar 2005 1: dersom du får en datter, hun er i fra 1 til 2 år gammel, kler du henne i korte skjørt og topper (du vet slike topper en faktisk får kjøpt til barn på cubus feks som minner om de toppene voksne bruker,meget utringet og små)? Nei 2: dersom du har en liten baby og denne skriker for ingen grunn, alt er i orden med den velger du å ta den opp fra sengen og dulle med den eller lar den ligge og vise at her bestemmer du og den skal sove.? Ideelt sett - nei 3: når ønsker du å gi slipp å barna dine med tanke på park barnehage? Ved treåsalederen - ideelt sett. 4: når du går ute med dine småbarn, ville du latt dem løpe fritt rundt eller skulle du ha holdt dem i hånden hele tiden? Barnet må få lov å springe rundt og være barn, men jeg vil hele tiden ha det i øyekroken. 5: ville du ha overlatt ditt barn til en dagmamma som du søkte etter på nett ol, mao ikke kjenner? Nei 6: når barna dine blir eldre og starter på skolen, vil de få lov til å få kjæreste? Fra 13/14årsladeren kanskje 7: når barna dine fortsatt er på barneskolenivå vil du la dem ha med seg det motsatte kjønn hjem og inn alene på rommet? Ja, det bør de vel få lov til. Alle kan ha venner av motsatte kjønn 8:når vil du la ditt barn få egen tv på rommet? 9 10 11 12 13 18? Når de har penger til det selv 9: vil du passe ekstra mye på dattera di i forhold til sønnen? eller likt hele veien? Forhåpentligvis likt hele veien 10: når ville du ha godtatt at dem skaffer seg kjæreste? 13/14 år 11: når vil du la dittbarn få gå på byn? 16 17 18 19 20? Når de er gamle nok til å komme inn noen steder 12: vil du la ditt barn få lov til å ha med seg det motsatte kjønn hjem til overnatting i en alder av 18 eller senere, aldri? Ja. Jeg fikk selv lov og kan jo ikke være strengere enn det. 13: når barnet ditt er 17 18 når forventerdu at det skal komme hjem på kvelden? Skoledag før kl. 22.00. Helger litt senere alt etter den tillit vi har mellom oss på den tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 5. januar 2005 #11 Del Skrevet 5. januar 2005 1: dersom du får en datter, hun er i fra 1 til 2 år gammel, kler du henne i korte skjørt og topper (du vet slike topper en faktisk får kjøpt til barn på cubus feks som minner om de toppene voksne bruker,meget utringet og små)? Nei - det gjorde jeg ikke og ville ikke gjort det igjen heller.. 2: dersom du har en liten baby og denne skriker for ingen grunn, alt er i orden med den velger du å ta den opp fra sengen og dulle med den eller lar den ligge og vise at her bestemmer du og den skal sove.? Jeg tok henne alltid opp 3: når ønsker du å gi slipp å barna dine med tanke på park barnehage? Barnet var 3 da hun begynte i barnehage og det var passe 4: når du går ute med dine småbarn, ville du latt dem løpe fritt rundt eller skulle du ha holdt dem i hånden hele tiden? Det kommer an på hvor man er. Der det er biler eller veldig mange mennesker så jeg ikke kunen ha oppsyn med barnet hele tiden ville jeg ikke sluppet henne, men på trygge steder ville jeg sluppet 5: ville du ha overlatt ditt barn til en dagmamma som du søkte etter på nett ol, mao ikke kjenner? Nei, jeg ville ikke ungen bli passet av noen jeg ikke kjente uansett (men det går jo an å bli kjent). 6: når barna dine blir eldre og starter på skolen, vil de få lov til å få kjæreste? Ja det har hun hatt lov til 7: når barna dine fortsatt er på barneskolenivå vil du la dem ha med seg det motsatte kjønn hjem og inn alene på rommet? Selvfølgelig. 8:når vil du la ditt barn få egen tv på rommet? 9 10 11 12 13 18? Vet ikke om det er noe jeg ville latt henne få uansett, men hun har egen data - og er 12 9: vil du passe ekstra mye på dattera di i forhold til sønnen? eller likt hele veien? Vill nok passet mer på ei jente... 10: når ville du ha godtatt at dem skaffer seg kjæreste? Det kom an på graden av kjæreste, men det kommer vel naturlig det 11: når vil du la dittbarn få gå på byn? 16 17 18 19 20? Hun kan gå ut når hun er gamml nok til å komme inn et sted 12: vil du la ditt barn få lov til å ha med seg det motsatte kjønn hjem til overnatting i en alder av 18 eller senere, aldri? Når hun er 18 kan hun såklart det! 13: når barnet ditt er 17 18 når forventerdu at det skal komme hjem på kvelden? Det vet jeg ikke enda - det kommer an på hvordan hun er som 17-18 åring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. januar 2005 #12 Del Skrevet 5. januar 2005 Nå har jeg ikke barn selv enda, men har jo dannet meg noen tanker rundt flere av disse tingene likevel. Så jeg ville altså gjort følgende: 1: dersom du får en datter, hun er i fra 1 til 2 år gammel, kler du henne i korte skjørt og topper (du vet slike topper en faktisk får kjøpt til barn på cubus feks som minner om de toppene voksne bruker,meget utringet og små)? Nei, småbarn skal da ikke gå kledd i slikt! 2: dersom du har en liten baby og denne skriker for ingen grunn, alt er i orden med den velger du å ta den opp fra sengen og dulle med den eller lar den ligge og vise at her bestemmer du og den skal sove.? Har faktisk snakket med mamma om dette, og hun sier ihvertfall at en ganske fort kjenner igjen skrikingne til barnet - om det skriker av ingen grunn eller om det er noe galt. Jeg kommer nok gjerne til å gå inn å sjekke at alt er i orden, men ikke ta opp babyen hvis alt er ok 3: når ønsker du å gi slipp å barna dine med tanke på park barnehage? må jo ut i jobb igjen, så det blir vel når barnet er 1 år tenker jeg 4: når du går ute med dine småbarn, ville du latt dem løpe fritt rundt eller skulle du ha holdt dem i hånden hele tiden? Det kommer ann på hvor store barna er og hvor en er hen. Er det i byen el ved en bilvei vil jeg holde h*n i hånden. 5: ville du ha overlatt ditt barn til en dagmamma som du søkte etter på nett ol, mao ikke kjenner? En måtte jo selvsagt møte dagmammaen, en får fort et inntrykk av hva slags person det er og hvordan hun oppfører seg ovenfor barnet. Ellers hadde jeg nok sjekket referanser o.l. Men i utgangspunktet er jeg ikke redd for en dagmamma en ikke kjenner. 6: når barna dine blir eldre og starter på skolen, vil de få lov til å få kjæreste? Ja, det må de da få lov til. 7: når barna dine fortsatt er på barneskolenivå vil du la dem ha med seg det motsatte kjønn hjem og inn alene på rommet? Ja, jeg hadde da like mange guttevenner som jentevenner da jeg var på den alderen. Hadde vært helt rart om de ikke skulle få være med meg hjem. Men etter hvert vil det vel være naturlig å følge litt mer med på hva som foregår. Ha døren til rommet litt på gløtt kanskje. 8:når vil du la ditt barn få egen tv på rommet? 9 10 11 12 13 18? Det kommer nok ann på hvor mange kanaler vi har. 10-12 års alderen kanskje. 9: vil du passe ekstra mye på dattera di i forhold til sønnen? eller likt hele veien? Tror faktisk jeg hadde passet litt mer på datteren 10: når ville du ha godtatt at dem skaffer seg kjæreste? Så lenge det er en som er på noenlunde samme alder tror jeg ikke jeg vil ha noen grense for når de kan få seg kjæreste. Men om jeg hadde en datter på 13 hadde jeg ikke godtatt en kjæreste på 18 11: når vil du la dittbarn få gå på byn? 16 17 18 19 20? De fleste steder har jo 18 års grense, så grensen blir satt der. Om det er noen arrangementer med 16 års grense så skal de da få være med på det også. 12: vil du la ditt barn få lov til å ha med seg det motsatte kjønn hjem til overnatting i en alder av 18 eller senere, aldri? Tror ikke jeg hadde likt det. Er "barnet" 18 år og har vært i et lengre forhold er det vel greit, men ikke om det var noe litt mer tilfeldig. 13: når barnet ditt er 17 18 når forventerdu at det skal komme hjem på kvelden? Til avtalt tid. Og skal alltid komme hjem om natten hvis ikke noe annet er avtalt. Når jeg var 18 måtte jeg ta siste buss hjem fra byn (2-3 tiden en gang), og det synes jeg var helt greit. Etter at utestedene stenger har en ikke noe i byn å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 5. januar 2005 #13 Del Skrevet 5. januar 2005 1: dersom du får en datter, hun er i fra 1 til 2 år gammel, kler du henne i korte skjørt og topper (du vet slike topper en faktisk får kjøpt til barn på cubus feks som minner om de toppene voksne bruker,meget utringet og små)? Aldri, for barn er barn og voksne er voksne. Barn skal ha myke, gode lekeklær. 2: dersom du har en liten baby og denne skriker for ingen grunn, alt er i orden med den velger du å ta den opp fra sengen og dulle med den eller lar den ligge og vise at her bestemmer du og den skal sove.? Tar den opp, for det er alltid en grunn for at små babyer skriker. Ønsker du selv kos og trøst fra en annen, så kan du gå og gjøre det, men babyen kan bare kommunisere gjennom, blikk, skrik ol. 3: når ønsker du å gi slipp å barna dine med tanke på park barnehage? Syns 1 år er helt passe, men hadde jeg hatt muligheten ville jeg såklart vært hjemme lengre. 4: når du går ute med dine småbarn, ville du latt dem løpe fritt rundt eller skulle du ha holdt dem i hånden hele tiden? Løpe fritt, så lenge det ikke er farlige situasjoner i nærheten, som biler ol. 5: ville du ha overlatt ditt barn til en dagmamma som du søkte etter på nett ol, mao ikke kjenner? Måtte hatt møter med dagmammen, før jeg bestemte meg. Hadde jeg fått en god følelse, så hadde jeg ikke hatt noen problemer med det. Stoler på magefølelsen min. 6: når barna dine blir eldre og starter på skolen, vil de få lov til å få kjæreste? Selvfølgelig, det er jo en del av livets gang. 7: når barna dine fortsatt er på barneskolenivå vil du la dem ha med seg det motsatte kjønn hjem og inn alene på rommet? Helt klart, for såpass bør en stole på barna sine. 8:når vil du la ditt barn få egen tv på rommet? 9 10 11 12 13 18? Kommer an på økonomien ol, men ser ikke noe gale i at små barn ned i 7 års alderen har tv på rommet. 9: vil du passe ekstra mye på dattera di i forhold til sønnen? eller likt hele veien? Jeg ville ikke passet bedre på henne, for det syns jeg blir helt feil. Men en er jo på en merkelig måte litt mer redd, for at datteren skal komme hjem gravid, enn sønnen komme hjem og ha gjort noe gravid. Det går vel på det, at er det jenten som er gravid, er det vel i de fleste tilfeller foreldrene hennes som må hjelpe til mest. Noe som blir forståelig, om hun bor hjemme. Men jeg ville prøvd alt jeg kunne, for at det ikke skulle blitt forskjell. 10: når ville du ha godtatt at dem skaffer seg kjæreste? Det hadde vært deres valg 11: når vil du la dittbarn få gå på byn? 16 17 18 19 20? Er det 18 års grense på byen, så ville jeg ikke tillat barnet mitt å prøve å komme ulovlig inn. Så da må jeg si 18. Men er det discotek for de under 18, så ville barnet mitt fått gå på det. 12: vil du la ditt barn få lov til å ha med seg det motsatte kjønn hjem til overnatting i en alder av 18 eller senere, aldri? Når de var i et seriøst forhold, for jeg behøver ikke bli kjent med "alle" partnerene deres. Men de hadde ikke fått overnatte sammen, om de bare var 16, så jeg tror nok jeg ville ventet med det til de var 17-18. Men som sagt, så skal de da være i et seriøst forhold. 13: når barnet ditt er 17 18 når forventerdu at det skal komme hjem på kvelden? Når barnet er 17 forventer jeg at det kommer hjem på kvelden, om det da ikke skal overnatte hos en kamerat, eller en seriøs kjæreste. Når barnet er 18, er det myndig, men bor det fortsatt hjemme, så forventer jeg at det gir beskjed om det kommer hjem eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 5. januar 2005 #14 Del Skrevet 5. januar 2005 1: dersom du får en datter, hun er i fra 1 til 2 år gammel, kler du henne i korte skjørt og topper (du vet slike topper en faktisk får kjøpt til barn på cubus feks som minner om de toppene voksne bruker,meget utringet og små)? Nei, barn er barn og skal slippe å fremstå som minimodeller. 2: dersom du har en liten baby og denne skriker for ingen grunn, alt er i orden med den velger du å ta den opp fra sengen og dulle med den eller lar den ligge og vise at her bestemmer du og den skal sove.? Tar den selvfølgelig opp! En baby har jo ingen annen måte å fortelle at noe er galt på enn å skrike. Hvordan vet jeg at det ikke er noen grunn? 3: når ønsker du å gi slipp å barna dine med tanke på park barnehage? Nå er mitt barn 14, og jeg måtte tilbake til jobb da han va 7 mnd, det gikk greit, men det ideelle mener jeg er mellom 2 og 3 år. 4: når du går ute med dine småbarn, ville du latt dem løpe fritt rundt eller skulle du ha holdt dem i hånden hele tiden? DET avhenger jo av hvor man er! I byen og ved vei holder man i hånden, er det store åpne jorder, lekeplasser el så må de jo få utfolde seg. 5: ville du ha overlatt ditt barn til en dagmamma som du søkte etter på nett ol, mao ikke kjenner? Jeg gjorde nesten det, nei, jeg ville selvfølgelig undersøke først. Nå var jeg heldig, jeg satte annonse i avisen og hun som svarte var en jeg kjente. Ellers blir man jo kjent FØR man overlater barnet til noen. 6: når barna dine blir eldre og starter på skolen, vil de få lov til å få kjæreste? Har jeg mulighet for å nekte? Selvfølgelig vil han det! 7: når barna dine fortsatt er på barneskolenivå vil du la dem ha med seg det motsatte kjønn hjem og inn alene på rommet? Ja, helt klart. 8:når vil du la ditt barn få egen tv på rommet? 9 10 11 12 13 18? Tror det var 10 års dagen. 9: vil du passe ekstra mye på dattera di i forhold til sønnen? eller likt hele veien? Har et barn, men ville nok passet like mye på uansett. 10: når ville du ha godtatt at dem skaffer seg kjæreste? Når de blir forelsekt og det er gjensidig 11: når vil du la dittbarn få gå på byn? 16 17 18 19 20? 18 for å gå ut å drikke, 15 hvis det er ungdomsdisko og jeg får lov til å bringe og hente 12: vil du la ditt barn få lov til å ha med seg det motsatte kjønn hjem til overnatting i en alder av 18 eller senere, aldri? Sannsynligvis, kanskje til og med tidligere enn det. Den seksuelle lavalderen er tross alt bare 16. 13: når barnet ditt er 17 18 når forventerdu at det skal komme hjem på kvelden? Når vi har avtalt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 5. januar 2005 #15 Del Skrevet 5. januar 2005 1: dersom du får en datter, hun er i fra 1 til 2 år gammel, kler du henne i korte skjørt og topper (du vet slike topper en faktisk får kjøpt til barn på cubus feks som minner om de toppene voksne bruker,meget utringet og små)? Nei - for det første synes jeg ikke om sånne klær - og for det andre - barn skal kles i klær de kan leke i osv. 2: dersom du har en liten baby og denne skriker for ingen grunn, alt er i orden med den velger du å ta den opp fra sengen og dulle med den eller lar den ligge og vise at her bestemmer du og den skal sove.? En baby skriker sjelden helt uten grunn - så jeg sjekker - men duller ikke når det er sovetid. 3: når ønsker du å gi slipp å barna dine med tanke på park barnehage? Synes det var greit at de kom sammen med andre barn fra de var vel året - men at det var fint at det kunne være litt kortere dager - i og med at jeg jobbet hjemme. 4: når du går ute med dine småbarn, ville du latt dem løpe fritt rundt eller skulle du ha holdt dem i hånden hele tiden? Det kommer helt an på hvor vi er. 5: ville du ha overlatt ditt barn til en dagmamma som du søkte etter på nett ol, mao ikke kjenner? Jeg ville sjekket referanser - og møtt henne en del ganger så vi ble ordentlig kjent før jeg overlot barnet mitt til henne. 6: når barna dine blir eldre og starter på skolen, vil de få lov til å få kjæreste? Ja selvfølgelig 7: når barna dine fortsatt er på barneskolenivå vil du la dem ha med seg det motsatte kjønn hjem og inn alene på rommet? Ja 8:når vil du la ditt barn få egen tv på rommet? 9 10 11 12 13 18? Synes det passer når de er konfirmert - ca 14 år 9: vil du passe ekstra mye på dattera di i forhold til sønnen? eller likt hele veien? Det er klart det er en del ting en jente må være enda mer påpasselig med - så jeg ville sikkert tatt et par ekstra runder med henne om det - men ellers ville jeg nok passe like godt på barna uansett kjønn 10: når ville du ha godtatt at dem skaffer seg kjæreste? Det må være opp til dem 11: når vil du la dittbarn få gå på byn? 16 17 18 19 20? Synes ikke de har noe på byen å gjøre før de blir 18 - men det spørs hva de skal .. om du regner å gå på kino etc. er det jo noe helt annet. 12: vil du la ditt barn få lov til å ha med seg det motsatte kjønn hjem til overnatting i en alder av 18 eller senere, aldri? Ja er de over 18 er det selvfølgelig greit - men jeg aksepterer ikke et "renn" av fremmede. Faste kjærester kan godt overnatte før 18 også. 13: når barnet ditt er 17 18 når forventerdu at det skal komme hjem på kvelden? Ja jeg forventer det - evt. at jeg får beskjed/at det er avtalt at de skal sove andre steder. Selv om de er myndige - har det med å vise respekt for de man bor sammen med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 5. januar 2005 #16 Del Skrevet 5. januar 2005 1: dersom du får en datter, hun er i fra 1 til 2 år gammel, kler du henne i korte skjørt og topper Nei. 2: dersom du har en liten baby og denne skriker for ingen grunn, alt er i orden med den velger du å ta den opp fra sengen og dulle med den eller lar den ligge og vise at her bestemmer du og den skal sove.? Når det er sengetid er det sengetid, så lenge jeg har forsikret meg om at det absolutt ikke er noe galt. 3: når ønsker du å gi slipp å barna dine med tanke på park barnehage? Etter vanlig fødselspermisjon. Jeg har ingen interesse av å bli hjemmeværende husmor og mener dessuten at barn har godt av å gå i barnehage, lære seg samarbeid, bli sosiale osv. Jeg studerer psykologi og har sett flere eksempler på undersøkelser som viser at barn som har gått i barnehage har flere fordeler, f.eks. høyere IQ (ja faktisk), lettere for å få seg venner/livspartner o.l. 4: når du går ute med dine småbarn, ville du latt dem løpe fritt rundt eller skulle du ha holdt dem i hånden hele tiden? Det kommer an på hvor gamle de er og hvor modne de er. Har jeg barn som jeg vet ikke ville sprunget ut i veien kunne de fått gå fritt. 5: ville du ha overlatt ditt barn til en dagmamma som du søkte etter på nett ol, mao ikke kjenner? Jeg ville ikke brukt dagmamma uansett hvor jeg fant henne. 6: når barna dine blir eldre og starter på skolen, vil de få lov til å få kjæreste? Jeg har ikke tenkt å nekte barna mine å ha en kjæreste, men jeg ville ønske å bli kjent med ham/henne og foreldrene, og holde et lite øye med dem. Faktorer som ekstrem aldersforskjell (f.eks. min datter på 13 med en på 19) ville kanskje føre til at jeg ikke ønsket at de var sammen. 7: når barna dine fortsatt er på barneskolenivå vil du la dem ha med seg det motsatte kjønn hjem og inn alene på rommet? Ja, barn har da venner av begge kjønn. 8:når vil du la ditt barn få egen tv på rommet? 9 10 11 12 13 18? Tja, det vet jeg ikke. Hvis jeg visste at barnet mitt var i stand til å begrense TV-tittingen så kanskje, men i utgangspunktet synes jeg det er en uting å skulle ha en egen TV. 9: vil du passe ekstra mye på dattera di i forhold til sønnen? eller likt hele veien? Nei, hvor mye jeg kommer til å passe på barna mine har ingenting med kjønn å gjøre, men hvordan de oppfører seg, modenhet, ansvarsfølelse osv. 10: når ville du ha godtatt at dem skaffer seg kjæreste? Når de selv vil, men jeg vil ønske å bli kjent med kjæresten og foreldrene, holde et øye med dem o.l. 11: når vil du la dittbarn få gå på byn? 16 17 18 19 20? Det kommer an på. Vi bor i Oslo og jeg føler meg ikke helt trygg på å slippe mine fremtidige barn ut på byen her på samme måte som jeg ville gjort i min lille hjemby. Det kommer helt an på modenheten og ansvarsfølelsen til barnet når jeg lar dem gå på byen. 12: vil du la ditt barn få lov til å ha med seg det motsatte kjønn hjem til overnatting i en alder av 18 eller senere, aldri? Etter 18 år, ja. 13: når barnet ditt er 17 18 når forventerdu at det skal komme hjem på kvelden? Ved 18 år er barnet myndig og kan vel egentlig bestemme det selv. Jeg vil derimot kreve å vite hvor han/hun går (normal høflighet). Og jeg håper jeg har oppdratt barna mine så bra at jeg ikke trenger å bekymre meg for at de blir sørpe full, bruker narkotika eller blir gravide i tenårene. Jeg tror jeg vil ha noen grunnleggende regler, så lenge de bor hjemme, det kommer egentlig helt an på hvor mye jeg kan stole på dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 5. januar 2005 #17 Del Skrevet 5. januar 2005 Ser du har fått mange gode svar her :-) Selv er jeg mamma til ei lita snuppe som nettopp er fyllt året, og er derfor mest interessert i den alderen. Og jeg ser at jeg skiller meg fra de andre her på ett punkt: Hun går i miniskjørt. Dvs. hun fikk ett til jul - et kort-kort cordskjørt med folder - kjempesøtt! Syns det er mye mer praktisk enn lengre skjørt som er i veien når snuppa skal krabbe, klatre etc. Jeg er helt enig i at babyklær ikke skal være små voksenklær, syns bare kortkorte skjørt er helt riktig på de små. Ellers har jeg ikke troen på at babyer skal gråte for å lære, tror ikke de lærer stort av det, annet enn at de blir fortvilte. Større barn som trass-gråter er noe helt annet, de kan godt få bryne seg litt. Snuppa begynner i barnehagen i disse dager. Jeg var redd for at det var for tidlig - hun er jo såååå liten - men hun storkoser seg allerede, og utviklingen hennes har fått ny fart på bare 2-3 dager. Så for oss var det riktig, men det er nok individuelt. Jeg ville ikke ha dagmamma av flere grunner. Den ene var helt egoistisk - jeg vil ikke at hun skal være så avhengig av / knyttet til ett enkeltmenneske som ikke er familie. Jeg vil heller ikke være avhengig av ett menneske, med det det medfører av sykefravær etc. Hadde jeg kjent en person som kunne tenke seg å være dagmamma, ville det kanskje stilt seg annerledes, men når jeg ikke gjør det, stoler jeg ikke nok på fremmede til å plassere gullet der heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. januar 2005 #18 Del Skrevet 5. januar 2005 Ser ut til at det er ganske stor enighet her... Jeg stusser på en ting: At så mange vil la et barn ha egen tv på rommet! Vi har ikke tv i huset i det hele tatt, og vil ikke ha det. (nei, er ikke Jehovas vitner el.l., synes bare det holder med radio - og dvd som vi ser på på laptopen...) Når vesla blir eldre, kan det naturligvis hende at det blir en diskusjon, og kanskje (bare kanskje) vil vi da velge å skaffe oss en tv. Men egen tv på rommet er fullstendig uaktuelt, uansett. Klart, kjøper hun en selv når hun er 16, skal jeg ikke protestere, men enn så lenge... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. januar 2005 #19 Del Skrevet 5. januar 2005 Og jeg ser at jeg skiller meg fra de andre her på ett punkt: Hun går i miniskjørt. Dvs. hun fikk ett til jul - et kort-kort cordskjørt med folder - kjempesøtt! Syns det er mye mer praktisk enn lengre skjørt som er i veien når snuppa skal krabbe, klatre etc. Jeg er helt enig i at babyklær ikke skal være små voksenklær, syns bare kortkorte skjørt er helt riktig på de små. Jeg tror ikke akkurat det er slike mini-skjørt trådstarter mener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. januar 2005 #20 Del Skrevet 5. januar 2005 1: dersom du får en datter, hun er i fra 1 til 2 år gammel, kler du henne i korte skjørt og topper (du vet slike topper en faktisk får kjøpt til barn på cubus feks som minner om de toppene voksne bruker,meget utringet og små)? Jeg har faktisk ikke sett noen vulgære klær til så små barn, men nei, jeg kledde henne i normalt søte barneklær. 2: dersom du har en liten baby og denne skriker for ingen grunn, alt er i orden med den velger du å ta den opp fra sengen og dulle med den eller lar den ligge og vise at her bestemmer du og den skal sove.? En liten baby gråter som regel ikke uten grunn, så jeg ville plukket henne opp. 3: når ønsker du å gi slipp å barna dine med tanke på park barnehage? Mitt ønske ville nok bli rundt 3 års alder, men jeg måtte da hun var 1 år. 4: når du går ute med dine småbarn, ville du latt dem løpe fritt rundt eller skulle du ha holdt dem i hånden hele tiden? Løpe fritt dersom det ikke var biler el løshunder i nærheten. 5: ville du ha overlatt ditt barn til en dagmamma som du søkte etter på nett ol, mao ikke kjenner? Nei. Bare barnehage. 6: når barna dine blir eldre og starter på skolen, vil de få lov til å få kjæreste? Ja. 7: når barna dine fortsatt er på barneskolenivå vil du la dem ha med seg det motsatte kjønn hjem og inn alene på rommet? Ja. 8:når vil du la ditt barn få egen tv på rommet? 9 10 11 12 13 18? Når jeg får råd. 9: vil du passe ekstra mye på dattera di i forhold til sønnen? eller likt hele veien? Vet ikke, har bare tenkt å ha en unge, og det er jo datteren min det. 10: når ville du ha godtatt at dem skaffer seg kjæreste? Når hun vil, så lenge forholdet mellom meg og henne er bra. 11: når vil du la dittbarn få gå på byn? 16 17 18 19 20? 18 12: vil du la ditt barn få lov til å ha med seg det motsatte kjønn hjem til overnatting i en alder av 18 eller senere, aldri? I en alder av 18, ja. 13: når barnet ditt er 17 18 når forventerdu at det skal komme hjem på kvelden? Før jeg legger meg, ca 23.00. Ronja_80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå