Gå til innhold

"Du er en artig liten skrue, altså. Nesten så jeg kommer til å savne deg"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uttalt av en kollega i en spøkefull tone. Jeg har min siste arbeidsuke på jobb og vi har hatt en veldig god tone hele tiden selv om han er relativt ny. Hadde dere tolket det slik at han faktisk kommer til å savne meg, men ikke vil være for... "pompøs"? 

Anonymkode: 7c85a...a76

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Uttalt av en kollega i en spøkefull tone. Jeg har min siste arbeidsuke på jobb og vi har hatt en veldig god tone hele tiden selv om han er relativt ny. Hadde dere tolket det slik at han faktisk kommer til å savne meg, men ikke vil være for... "pompøs"? 

Hørest ut som et utsagn fra noen som er "emosjonellt begrenset" og ikke kan snakke om følelser. En som ikke greier å fortelle at man liker noen andre. Så ta det som et kompliment.

Anonymkode: 155c4...7ec

• Liker 3
Skrevet

Høres ut som en nerd fra 80-tallet, som har lest for mye donald duck.

• Liker 2
Skrevet (endret)
På 22.6.2017 den 11.14, Simbyxor skrev:

Høres ut som en nerd fra 80-tallet, som har lest for mye donald duck.

Og enkelte andre høres ut som en typisk kvinne siden tidenes morgen som har fått alt for få irettesettelser i livet.

Endret av Uffda
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Uffda skrev:

Og enkelte andre høres ut som en typisk kvinne siden tidenes morgen som har fått alt for få irettesettelser i livet.

:troest:

Anonymkode: 1fba8...a1e

AnonymBruker
Skrevet

Noe man sier til en snåling som man kanskje vil savne sprellene eller særegenhetene til men ikke selve personen eller følelsesmessig akkurat

Anonymkode: 9630d...862

• Liker 1
Skrevet

Ja,det vil jeg si at det høres ut som.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, absolutt. Sagt på en underfundig måte for å unngå at det blir kleint. 

Anonymkode: aa04a...207

• Liker 2
Skrevet

Nah. Jeg synes ikke det høres kleint ut hvis det kom med en dose humor. Hva slags tone har dere hatt dere i mellom ellers? 

Jeg hadde ikke blitt fornærmet hvis en av mine kollegaer hadde sagt dette. Men det kan kanskje ha noe med å gjøre med tonen blandt ansatte på arbeidsplassen min. 

Folk er forskjellige, og ting som for én person kan høres feil ut kan være helt innafor for en annen. Hvis du er usikker, så ta en prat med vedkommende. 

Ut i fra det lille jeg kunne lese av innlegget ditt, så er min forståelse at det ikke var ille ment i det hele tatt. 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke mulig å tolke det utsagnet ille opp! 

Anonymkode: aa04a...207

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, dere. Jeg har på følelsen av at han liker meg, men han formulerer seg litt rart til tider. Jeg kommer til å savne han som kollega, så hyggelig om han vil savne mitt samarbeidskap også. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...