AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #1 Skrevet 22. juni 2017 (endret) Noen som har en pre workout dritt å anbefale? Og hvor kan den kjøpes 😊? Hvordan funker det for det. Jeg driver med jogging 3-5 dager i uken(median 4). Tidligere løp jeg 12-14 km hver gang, og vekta og kroppen var fin selvom kostholdet var "bondekost" med mye kjøtt og brødvarer Men så i bachelortiden for to år siden gikk jeg på en knekk. Var så utslitt av innspurt på utdannelsen min og den nesten uoverkommelig oppgaven at jeg mistet all energi og ingenting var gøy mer. Heller ikke trening. Gleden over trening kom etterhvert tilbake MENhar siden da ikke har hatt overskudd til å jogge like langt som jeg gjorde. Nå klarer jeg bare på de fleste dager 7-12, gjennomsnittlig 9 km. Og det har gjort meg feit, gått opp ca 8 kg de site to årene (27år). I tillegg fikk jeg sykdommen PCOS, og har siden desember spist lavkalori, sunt og nesten kutta ut alt av karbohydrater. Men tross det og treningen rikker ikke vekta seg og nå er jeg drittlei og kjempesliten. Lege og gynekolog finner ikke noe annet galt med helsen min. når kosthold ikke funker må jeg rett og slett prøve å få til de superlange joggeturen jeg fikk til før knekken og se om det får meg tilbake der jeg var. Men har ikke energi og overskudd nok, og så på helsekontrollen at pre workout kunne før trening ga en ekstra boost som gjorde at man klarte mer. Så nå vil jeg prøve 😊 Men har ingen erfaring med produktet. Anonymkode: 88c6d...652 Endret 22. juni 2017 av Edie Ryddet for referanseverdier. Edie, mod.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #2 Skrevet 22. juni 2017 Preworkout er hovedsaklig koffein. Så drikk deg en kopp eller to sterk kaffe, du. Da får du samme effekten, til en mye billigere penge, og du slipper masse av de unødvendigs smaksstoffene og drittet de har oppi preworkoutene. Å kutte nesten alt av karbohydrater kan også være grunnen til at du ikke klarer løpe så mye... Altså, når du løper, trenger kroppen energi for å holde ut, og karbohydrater er den lettest tilgjengelige kilden til det. Jeg var tvunget til å gå på lavkarbo er års tid pga helsemessige greier, og da gikk treningen rett til helvete. Jeg hadde null energi, etter en halvtimes tid var det tomt. Så gjeninnfør karbohydrater, drikk kaffe, og drit i preworkouten. Anonymkode: 622d6...9f6 3
Pringle Skrevet 22. juni 2017 #3 Skrevet 22. juni 2017 Gå tilbake til det som funket for deg. Bondekost, kjøtt og brød høres utmerket ut, og du vet fra før at det fungerer. 3
Edie Skrevet 22. juni 2017 #4 Skrevet 22. juni 2017 Ryddet for referanseverdier. Sitat * Kommentarer og vurderinger angående kropp, både ens egen og andres. Kvinneguiden ønsker ikke å være en arena som trigger sykdom og bidrar til kroppspress, vi tillater derfor ikke referanseverdiene høyde og vekt kombinert. Les mer her. Edie, mod.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #5 Skrevet 22. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Preworkout er hovedsaklig koffein. Så drikk deg en kopp eller to sterk kaffe, du. Da får du samme effekten, til en mye billigere penge, og du slipper masse av de unødvendigs smaksstoffene og drittet de har oppi preworkoutene. Å kutte nesten alt av karbohydrater kan også være grunnen til at du ikke klarer løpe så mye... Altså, når du løper, trenger kroppen energi for å holde ut, og karbohydrater er den lettest tilgjengelige kilden til det. Jeg var tvunget til å gå på lavkarbo er års tid pga helsemessige greier, og da gikk treningen rett til helvete. Jeg hadde null energi, etter en halvtimes tid var det tomt. Så gjeninnfør karbohydrater, drikk kaffe, og drit i preworkouten. Anonymkode: 622d6...9f6 Det var gynekologen som mente at lite karbohydrater var gunstig for PCOS, men det er ganske kjedelig å spise særlig når det ikke gir resultat . Savner brød noe sinnsykt feks. Jeg drikker ikke kaffe, men kan prøve å spise mer karbohydrat og se om energien i treningen kommer naturlig tilbake 😊 Før jeg evt prøver noe preworkout ts Anonymkode: 88c6d...652 1
Gjest Cyrus Skrevet 22. juni 2017 #6 Skrevet 22. juni 2017 Skull fra NN er fin. Ellers liker jeg Fairing rage, men denne er svak så man må ta en del før man merker noe. Den beste pwo blander man selv! Kjøp koffein, kreatin, citrulline malate, beta-alanine, og 2kg frosne jordbær. Så blander du bare riktige blandingsforhold og lager deg en pwo smoothie med deilig jordbærsmak.
Pinkee Skrevet 22. juni 2017 #7 Skrevet 22. juni 2017 Synes Ripped Hardcore fungerer fint. Bare man ikke tar den for sent på kveld, da får man ikke sove. http://gymgrossisten.no/2-x-ripped-hardcore-60-caps-4
SpankMe Skrevet 25. juni 2017 #8 Skrevet 25. juni 2017 På 22.6.2017 den 10.48, AnonymBruker skrev: Det var gynekologen som mente at lite karbohydrater var gunstig for PCOS, men det er ganske kjedelig å spise særlig når det ikke gir resultat . Savner brød noe sinnsykt feks. Jeg drikker ikke kaffe, men kan prøve å spise mer karbohydrat og se om energien i treningen kommer naturlig tilbake 😊 Før jeg evt prøver noe preworkout ts Anonymkode: 88c6d...652 Jeg har også PCOS, og har lest mye rundt dette og lavkarbokosthold. Prøvde det også for et par år siden. Dette fungerte ikke for meg i det hele tatt. Så da la jeg fra meg det, og begynte heller med skikkelig trening. Tung styrketrening flere ganger i uken, kondisjonstrening når jeg gidder, og masse god og næringsrik mat ble løsningen for meg. Jeg er nå normalvektig og 20 kg lettere, PCOS symptomene er borte (selv eggstokkene ser mye bedre ut på ultralyd enn tidligere!), syklusen er regelmessig - ja, alt er rett og slett på stell i kroppen min. Karbohydrater er ikke farlig. Det er energi. Ja, PCOS henger sammen med insulinresistens, men da ville jeg heller fokusert på å øke insulinfølsomheten, enn å kutte ut gode og næringsrike matvarer. Styrketrening øker bla. insulinfølsomheten. Synes det er strålende at du vil ta opp treningen igjen! Det er det beste du kan gjøre for helsen din. Men da trenger du mat! Du sier selv at lavkarboen ikke gir deg resultater. Da ville jeg kuttet det ut. Det funker sikkert for noen, men ikke for alle. Det funket ikke for meg, i hvert fall. Du både liker og trenger karbohydrater som bensin til løpingen. Spis fornuftige mengder av god, næringsrik mat. Kombiner dette med trening. Så skal du se at resultatene kommer! Merker jeg kunne skrevet masse om dette, men jeg skal gi meg med dette ;-) 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #9 Skrevet 25. juni 2017 37 minutter siden, SpankMe skrev: Jeg har også PCOS, og har lest mye rundt dette og lavkarbokosthold. Prøvde det også for et par år siden. Dette fungerte ikke for meg i det hele tatt. Så da la jeg fra meg det, og begynte heller med skikkelig trening. Tung styrketrening flere ganger i uken, kondisjonstrening når jeg gidder, og masse god og næringsrik mat ble løsningen for meg. Jeg er nå normalvektig og 20 kg lettere, PCOS symptomene er borte (selv eggstokkene ser mye bedre ut på ultralyd enn tidligere!), syklusen er regelmessig - ja, alt er rett og slett på stell i kroppen min. Karbohydrater er ikke farlig. Det er energi. Ja, PCOS henger sammen med insulinresistens, men da ville jeg heller fokusert på å øke insulinfølsomheten, enn å kutte ut gode og næringsrike matvarer. Styrketrening øker bla. insulinfølsomheten. Synes det er strålende at du vil ta opp treningen igjen! Det er det beste du kan gjøre for helsen din. Men da trenger du mat! Du sier selv at lavkarboen ikke gir deg resultater. Da ville jeg kuttet det ut. Det funker sikkert for noen, men ikke for alle. Det funket ikke for meg, i hvert fall. Du både liker og trenger karbohydrater som bensin til løpingen. Spis fornuftige mengder av god, næringsrik mat. Kombiner dette med trening. Så skal du se at resultatene kommer! Merker jeg kunne skrevet masse om dette, men jeg skal gi meg med dette ;-) TS her takk fra hyggelig svar for deg som også har erfaring med det herket pcos EE jeg ser at jeg kan misforstås. Jeg har aldri sluttet å trene 😊 , men etter knekken i 2015 mistet jeg gleden av å trene 😕 Det ble plikt. Men fram 2007 og frem til knekken i 2015 løp jeg 12-14 km ca 4 ganger i uka. Vekta holdt seg rundt 60kg uansett hva KrF spiste. Men etter knekken, og selv etter gleden kom tilbake har jeg ikke klart å få samme overskudd og energi tilbake, jeg jogger fortsatt 3 - 5 gnagerne i uken men klarer ikke mer enn 7-12 i slengen. Så distansen har kortet ned. Kiloene kom sakte men sikkert på, og så kom PCOS diagnosen i 2016 og jeg fikk beskjed om å leve lavkalori og lavkarbo. Det har jeg gjort siden januar 2017 uten at kiloene eller klesstørrelse. seg en millimeter. Jeg så da ingen annen løsning enn å prøve å då til de lange turene jeg gjorde før, fordi vekta holdt seg når jeg. Og da tenkte jeg kanskje pre work out ville hjelpe til å få den kicken. Men jeg gjorde noe smart. Fikk lånt noen skjeer pre work put av en kompis før jeg kjøpte selv, for å se hva det var. Resultatet var ikke store på treningsøkten akkurat, men jeg satt våken hele natten så nei da er ikke dem e pre work out løsningen heller. jeg skjønner ikke hva som er problemet med kroppene til de med pcos? Jeg har tatt massevis av blodprøver. Ingen tegn til insulin resistens eller diabetes. Normale verdier innenfor kolesterol, testosteron og triglyseider. Hvis de verdiene er fine hvorfor skal man da kunne bli fet av sykdommen ? Prøvene var også normale før jeg startet med lavkarbo. Jeg har nesten alltid regelmessig menstruasjon også 😮. Men hårveksten min stemmer som bare det med pcos da. Innside lår, veiviser, et par hårstrå på haka, på tær. Og hårene er tykke og vokser superfort haha Eggstokkene hadde masse små cyster da, så får ikke rømme fra diagnosen nei jeg må bare prøve å holde motet oppe 😊 Fortsette med treningen jeg får til og prøve å være glad. Jeg har i iallefall tenkt å være litt mindre nazi med den lavkarboen, det hjelper jo ikke. Jeg har har lettere vit D og jernmangel på blodprøver tatt nå i juni, så skal prøve å få de normale igjen 😊 Anonymkode: 88c6d...652 1
SpankMe Skrevet 26. juni 2017 #10 Skrevet 26. juni 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her takk fra hyggelig svar for deg som også har erfaring med det herket pcos EE jeg ser at jeg kan misforstås. Jeg har aldri sluttet å trene 😊 , men etter knekken i 2015 mistet jeg gleden av å trene 😕 Det ble plikt. Men fram 2007 og frem til knekken i 2015 løp jeg 12-14 km ca 4 ganger i uka. Vekta holdt seg rundt 60kg uansett hva KrF spiste. Men etter knekken, og selv etter gleden kom tilbake har jeg ikke klart å få samme overskudd og energi tilbake, jeg jogger fortsatt 3 - 5 gnagerne i uken men klarer ikke mer enn 7-12 i slengen. Så distansen har kortet ned. Kiloene kom sakte men sikkert på, og så kom PCOS diagnosen i 2016 og jeg fikk beskjed om å leve lavkalori og lavkarbo. Det har jeg gjort siden januar 2017 uten at kiloene eller klesstørrelse. seg en millimeter. Jeg så da ingen annen løsning enn å prøve å då til de lange turene jeg gjorde før, fordi vekta holdt seg når jeg. Og da tenkte jeg kanskje pre work out ville hjelpe til å få den kicken. Men jeg gjorde noe smart. Fikk lånt noen skjeer pre work put av en kompis før jeg kjøpte selv, for å se hva det var. Resultatet var ikke store på treningsøkten akkurat, men jeg satt våken hele natten så nei da er ikke dem e pre work out løsningen heller. jeg skjønner ikke hva som er problemet med kroppene til de med pcos? Jeg har tatt massevis av blodprøver. Ingen tegn til insulin resistens eller diabetes. Normale verdier innenfor kolesterol, testosteron og triglyseider. Hvis de verdiene er fine hvorfor skal man da kunne bli fet av sykdommen ? Prøvene var også normale før jeg startet med lavkarbo. Jeg har nesten alltid regelmessig menstruasjon også 😮. Men hårveksten min stemmer som bare det med pcos da. Innside lår, veiviser, et par hårstrå på haka, på tær. Og hårene er tykke og vokser superfort haha Eggstokkene hadde masse små cyster da, så får ikke rømme fra diagnosen nei jeg må bare prøve å holde motet oppe 😊 Fortsette med treningen jeg får til og prøve å være glad. Jeg har i iallefall tenkt å være litt mindre nazi med den lavkarboen, det hjelper jo ikke. Jeg har har lettere vit D og jernmangel på blodprøver tatt nå i juni, så skal prøve å få de normale igjen 😊 Anonymkode: 88c6d...652 PCOS er en hormonell ubalanse i kroppen, så den utarter seg nok like forskjellig som antallet kvinner som har det, tenker jeg. Noen blir kraftig overvektige og infertile, andre merker egentlig ikke noe til det. Insulinresistens vil kort sagt si at kroppen veldig lett lagrer fett, og det er vanskeligere å få det av i tillegg. Jeg la plutselig veldig på meg i midten av tenårene og opplevde andre symptomer som slapphet, kviseutbrudd og sterke menstruasjonssmerter. Jeg mistet også menstruasjonen i et helt år da jeg var 18-19 år gammel. Fikk ikke diagnosen før jeg var 24 år, og da var det fordi jeg hadde googlet og sa til legen min at jeg tror jeg har PCOS vennligst undersøk nærmere. En kvinnesykdom som altfor få har god kunnskap om, dessverre. Jeg er heldig. Trengte bare legge om kost og treningsvaner, og så ordnet kroppen seg deretter. Jeg er normalvektig, har ingen symptomer i hverdagen, og jeg vil ikke ha problemer med å bli gravid når den tid kommer. Jeg tror ikke jeg svarte på det opprinnelige spørsmålet ditt tidligere. Jeg bruker PWO innimellom om jeg føler for det. Da stort sett hvis jeg skal trene rett etter jobb og kjenner jeg er sliten/har vondt i vilja. Det er nok en mer psykisk enn fysisk effekt, men det funker jo det også. Tar det selv kun hvis det er styrke jeg skal trene. Har tatt det en gang tidligere før løping, og aldri mer! Fikk skikkelig hjertebank og ubehag i kroppen. Men dette er sikkert individuelt! Bare prøv og gjør som du føler er best. Mr Hyde, Neurocore og C4 er alle gode produkter. Styr alltid unna smaken 'watermelon' - stort kvalmere blir det ikke ;-)
Inwe Skrevet 27. juni 2017 #11 Skrevet 27. juni 2017 The butcher er fast innslag her. Både jeg og samboer har prøvd utallige og ender alltid tilbake på den. Kjøper den på bodypower i Sverige, men du kan helt sikkert kjøpe den her eller på nett også.
agnesbjercke Skrevet 29. juni 2017 #12 Skrevet 29. juni 2017 Jeg likte veldig godt den "no xplode" ellernoe når jeg trente aktivt før. Men det er noen år siden altså. Og tror den selges kun i sverige.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #13 Skrevet 29. juni 2017 Pwo execute. Kribler i hele kroppen å gjør nesten "vondt" hvis du ikle er i bevegelse, jeh må derimot ta små pauser fra den da kroppen venner seg til den og etter å ja tatt den noen uker føler jeh ingen effekt. -kvinne Anonymkode: 937c9...178
Medullaoblongata Skrevet 6. august 2019 #14 Skrevet 6. august 2019 Noen her inne som har bred erfaring innenfor styrketrening eller annen fysisk krevende trening og som kan anbefale en PWO som faktisk gjør susen? Trenger ikke et belærende innlegg om nok søvn, ta deg en kopp kaffe osv, men erfaring med PWO som fungerer. Takk
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #15 Skrevet 7. august 2019 Ghost er bra, men ikke ta så mye. selv tar jeg bare en halv måleskje.. den er sterk💪💪 gir bra fokus og driv på trening etter en lang dag på jobb😊 leste nylig at en unggutt hadde fått hjertestans pga for høyt inntakt av pre workout / koffein, vær forsiktig 🤓 Anonymkode: 12c5c...3f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå