Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har innsett at ribbeina mine har begynt å vises over brystene mine etter jeg har slanka meg. Jeg har fortsatt en bmi på 22.8, så det er ikke som at jeg er undervektig heller. Men jeg ønsker ikke å gå opp i vekt igjen siden underkroppen min er uproposjonal stor i forhold til underkroppen. Så jeg tenkte jeg heller skulle jobbe med å få litt muskler på brystkassa i stedet. Men hvordan bør jeg trene for dette og hvordan bør jeg spise for å gå opp i muskelmasse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spis normalt. Muskler trenger proteiner for å vokse, men det er ikke så stor mengde som trengs. Musklene vokser ikke fortere av å spise for mye proteiner, selv om veksten kan bli hindret av for lite.

• Liker 1
Gjest Froning
Skrevet (endret)
20 timer siden, Persephone skrev:

Jeg har innsett at ribbeina mine har begynt å vises over brystene mine etter jeg har slanka meg. Jeg har fortsatt en bmi på 22.8, så det er ikke som at jeg er undervektig heller. Men jeg ønsker ikke å gå opp i vekt igjen siden underkroppen min er uproposjonal stor i forhold til underkroppen. Så jeg tenkte jeg heller skulle jobbe med å få litt muskler på brystkassa i stedet. Men hvordan bør jeg trene for dette og hvordan bør jeg spise for å gå opp i muskelmasse?

Flies, dips og benkøress med manualer er fine øvelser for bryst.

Hvordan? Tren bryst en til to ganger i uka og legg inn øvelser som flies, dips og benkpress med manualer.. Legg inn 3-4 øvelser for bryst per økt. Tren mellom 5-12 repitisoner og 3-5 sets. La de siste øvelsene gå til " failure" og streb etter at musklene skal gjøre vondt..  Legg inn "droppsets" for ekstra muskelnedbryting på de to siste øvelsene. Negative repitisjoner er et pluss om du gidder.

Du skal helst trene en gang i uka hvis du kjører musklene hardt. Få i deg nok proteiner og ikke ligg på underskudd hvis du vil bygge muskler effektivt. Karbohydrater etter trening skader ikke ☺

Dette er en veldig tøff metode, men de bygger muskler effektivt.. Hater alt som har med bodybuilding selv fordi det gjør vondt.. Men effektiv.. søk oop hypertrofi..

Endret av Froning

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...