AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #1 Skrevet 21. juni 2017 Jeg sa alltid til meg selv at jeg ikke skulle bli en av de jentene. De jentene som var tynne, men som likevel ville bli tynnere. Nå har jeg sviktet meg selv, fordi jeg nettopp er blitt en slik jente selv. Da jeg var 16 år fikk jeg sakte, men sikkert strekmerker på rumpa. Tenkte ikke særlig over det, annet enn "Yes, det betyr at jeg har fått større rumpe". Nå, to år senere, har strekkmerkene utviklet seg. De er flere, mer spredd og større. Jeg har tilogmed fått strekkmerker bak på knærne... Jeg sliter med å akseptere dette, og derfor vil jeg ta saken i egne hender. Jeg ønsker å slutte å spise usunt (har sterkt søtsug), og jeg ønsker å starte å trene! Jeg er klar over at strekkmerkene ikke vil forsvinne, men ved å arbeide mot og oppnå "drømmekroppen", tenker og håper jeg at strekkmerkene ikke vil bety like mye. Grunnen til at jeg poster dette her, er fordi jeg vil få litt veiledning. Treningssenter er ikke noe for meg, men siden jeg bor rett ved en skog med en kjempefin lysløype, er ikke det noe problem. Jeg ønsker i hovedsak tips til mat jeg kan spise, og treningsøvelser. Samt. kanskje nettsider eller annet som kan veilede meg? Håper tråden ikke blir stengt, men at jeg får den veiledningen jeg ønsker! Anonymkode: 3c1e2...79a
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #2 Skrevet 21. juni 2017 Både kondisjonstrening og styrketrening vil være bra, men jeg ville trent mest med litt tunge vekter. Start uten for å få inn teknikken og øk etterhvert. Strekkmerker blir som du sier ikke borte, men det er mulig å stramme opp huden/kroppen litt. Jeg er også slank og har strekkmerker på rumpa (selv om jeg har null rumpe), men det er noe jeg bare må leve med. Nesten alle har strekkmerker, så det er ikke noe å henge seg opp i. Når det kommer til nettsider har for eksempel iform og vektklubben (vg) mange gode tips til øvelser. Men som sagt: drit i strekkmerkene Anonymkode: 049c0...4a2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #3 Skrevet 21. juni 2017 Det er sikkert ikke det svaret du ønsker, men de strekkmerkene jeg fikk da jeg gikk gjennom en vekstspurt i tenårene har jeg aldri klart å bli kvitt til tross for sunt kosthold, mye trening og at jeg har holdt meg slank. Har til og med prøvd kremer og dermaroller. Strekkmerkene forblir og nå ser jeg på dem som en del av min personlige historie. Anonymkode: 12809...e0f 2
Simbyxor Skrevet 21. juni 2017 #4 Skrevet 21. juni 2017 Det er aldri dumt å trene og spise sunt, lykke til! Å begynne med turer er lurt, hvis du liker å gå turer.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #5 Skrevet 23. juni 2017 Hvorfor er du redd for at tråden skal bli stengt? Anonymkode: 78b36...7d5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #6 Skrevet 23. juni 2017 Last ned en 30-day challenge app, det hjelper deg i gang og samtidig lærer deg litt om forskjellige treningsøvelser du kan fint gjøre hjemme. Og så forsøk å gå en daglig tur på minimum 30 min, helst lenger selvsagt. Anonymkode: a9164...139
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #7 Skrevet 23. juni 2017 Når det gjelder mat; hva er din vekt/høyde, og hvor ønsker du å være? Forsøk å regne ut hva du behøver av kalorier daglig for å gå ned, og så holder du deg innenfor det. Husk at etterhvert som du veier mindre må du også regulere kaloriinntaket! Forsøk å tenke slik når du lager mat: 30g ris / eller 130g søtpotet + 100g protein + 100g grønnsaker. Ellers forsøk å spise mye grønt og velg varer med sunt fett og mange proteiner. F.eks kesam i stedet for rømme, rugbrød fremfor loff, osv. Hvis du er en overspiser så må du finne matvarer du har lov å spise "evig" av, som f.eks fyll opp tallerknen din med helt sinnsykt med grønnsaker. Da får du også mettet behovet for å dytte i deg til du er kvalm (jeg er en overspiser selv). Eventuelt ta en titt på intermittent fasting, og se om det er noe for deg. Hvis du sliter med at du alltid føler deg sulten, og derfor kjedespiser en del, så må du satse på mat med lang nedbryting; mye proteiner og fiber, og mindre karbohydrater (nesten lavkarbo faktisk). Så spis derfor lite ris, pasta, brød, osv. Hvis du er en emosjonell spiser, altså du spiser gjerne mye når du er stresset og slikt. Finn matvarer som er ok å spise for å trøste deg selv; ha sunne kjeks, frukt, nøtter ol.l i veska, slik at du alltid vil ha noe å tygge på når du føler at du trenger det. Anonymkode: a9164...139
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå